درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 مهر 1402 - 03:06   

تمدید مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  تمدید مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رایزنی نوابغ دنیای تکنولوژی برای تولید «آیفون هوش مصنوعی»

  رایزنی نوابغ دنیای تکنولوژی برای تولید «آیفون هوش مصنوعی»


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

خدمات نوآورانه در رونق تولید و فروش

  خدمات نوآورانه در رونق تولید و فروش


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  خدمات نوآورانه در رونق تولید و فروش
  اصول روابط‌عمومی| اخلاق | 1 |
  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا
  سال 2023 سال سختی برای آژانس‌های روابط‌عمومی بود
  ربات‌های چت اکنون می‌توانند صحبت کنند، اما کارشناسان هشدار می‌دهند که آن‌ها نیز ممکن است گوش کنند
  مدیر روابط‌عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
  هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی: رقابتی برای بهترین‌ها
  گزارش وضعیت نگرش مصرف‌کنندگان در مورد تجارت الکترونیک
  برندسازی در چند کلام
  روز جهانی قلب و نقش روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18188صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 21 مرداد 1394 - 12:20
چاپ چهارم «تحقیق در رسانه‌های جمعی» منتشر شد
چاپ چهارم کتاب «تحقیق در رسانه‌های جمعی» نوشته مشترک راجر دی. ویمر و جوزف آر. دومینیک با ترجمه دکتر کاووس سیدامامی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، چاپ چهارم کتاب «تحقیق در رسانه‌های جمعی» نوشته مشترک راجر دی. ویمر و جوزف آر. دومینیک با ترجمه دکتر کاووس سیدامامی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

این اثر که با همکاری مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامه‌ای برای چهارمین بار منتشر می‌شود از جمله منابع معتبر در روش های تحقیق در آمریکا به شمار می‌رود و سال‌ها است که در آمریکا و سایر کشورهای انگلیسی زبان تدریس می‌شود.

نویسندگان کتاب با ذکر مثال‌های متعدد از حوزه پژوهش‌های ارتباطات مباحث کتاب را تشریح می‌کنند. آنان به جای تاکید بر پیچیدگی‌های نظری بر راه حل های پژوهشی عملی تاکید دارند و مناسب‌ترین فنون پژوهشی را برای یافتن راه حل‌های واقعی به خواننده معرفی می‌کنند و به شکلی کاملا واضح و در قالب فرآیندی سه مرحله‌ای که تمرکز آن بیشتر به ارائه‌ راه حل‌هاست، توانسته‌اند به پیچیدگی‌‌های نظری و تشریح تحقیقات ‌بپردازند.

در این اثر علاوه بر روش‌های کمی و آماری مبحثی نیز درباره روش‌های کیفی مطرح شده است. مراحل طراحی پژوهش، اجرای پژوهش، نمونه‌گیری، فرآیندهای پژوهش (روش‌های پژوهش کیفی، تحلیل محتوا، پژوهش پیمایشی، پژوهش طولی، پژوهش آزمایشی)، تحلیل داده‌ها (مقدمه‌ای بر آمار، آزمون فرضیه، روش‌ها آماری پایه)، کاربردهای پژوهش (در رسانه‌های چاپی، در رسانه‌های الکترونیکی، در آگهی بازرگانی و روابط عمومی، در تأثیر رسانه‌ها) و تحلیل داده‌ها و گزارش‌دهی (رایانه در پژوهش و اصول اخلاقی و حمایت مالی در گزارش‌نویسی) فصل‌ها و بخش های اصلی این کتاب‌اند و نویسندگان با ذکر مثال های متعدد از حوزه پژوهش های ارتباطات مباحث و فصول کتاب را برای خواننده بسیار روشن ساخته‌اند.

در تلاش برای فهم هر پدیده، پژوهشگران باید بدانند که چگونه پژوهش کنند و بدانند از یک عملیات پژوهشی چه کارهایی بر می آید. رویکرد عملی که بیش از همه روش‌ها در پژوهش رسانه‌های جمعی کاربرد دارد و مستلزم ارزشیابی نظام‌مند و عینی اطلاعات است یکی از روش‌های پژوهش است که در این اثر به آن پرداخته می‌شود.

پژوهشگر باید تصمیم بگیرد که می‌خواهد رویکرد توصیفی باشد یا تحلیلی؛ هدف مطالعه را تعریف کند، منابع موجود را در زمینه تحقیق خود بررسی کند، رویکرد پژوهش، طرح پرسشنامه و نمونه را انتخاب کند، داده‌ها را تحلیل و تفسیر کند و در آخر تصمیم بگیرد که نتایج را چاپ و منتشر کند یا خیر.

چاپ چهارم کتاب «تحقیق در رسانه‌های جمعی» در 960 صفحه  با قیمت 44 هزار تومان از سوی انتشارات سروش در اختیار علاقمندان، پژوهشگران و دانشجویان حوزه علوم ارتباطات قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری کتاب ایران

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  خدمات نوآورانه در رونق تولید و فروش


  روز جهانی قلب و نقش روابط‌عمومی


  چشم‌انداز روابط‌عمومی در استان البرز


  سال 2023 سال سختی برای آژانس‌های روابط‌عمومی بود


  اگر کسی به ما حرف بدی می‌زند چه‌کار کنیم؟


  آمازون با Bedrock وارد بازار هوش مصنوعی مولد می‌شود


  هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی: رقابتی برای بهترین‌ها


  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا


  بهترین کمپین روابط‌عمومی آسیا و اقیانوسیه در سال 2023 معرفی شد


  ربات‌های چت اکنون می‌توانند صحبت کنند، اما کارشناسان هشدار می‌دهند که آن‌ها نیز ممکن است گوش کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی/ هوش مصنوعی مولد و روابط‌عمومی: آینده ارتباطات