درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 خرداد 1400 - 18:05   

اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است

  اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

نشست شورای هماهنگی روابط عمومی استان گیلان برگزار شد

  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی استان گیلان برگزار شد


ادامه ادامه مطلب سه

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب مسئول کمیته روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری
  تاکید مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه بر ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت
  اعطای تسهیلات ارزان قیمت به کارگران نمونه استان های کشور از سوی بانک رفاه کارگران
  مرکز آموزش و ترویج بانکداری اسلامی در بانک سینا ایجاد می شود
  متن کامل سخنرانی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پنجمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  5 قانون ساده برای خوشحال کردن هر مشتری
  6 نکته برای استفاده از مهارت های روابط عمومی برای مذاکره
  طرح آمایش و توسعه شبکه شعب بانک سینا در سال 1400 اجرا می شود
  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
  اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17844صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیسه شنبه، 30 تیر 1394 - 09:52
4 راز از زبان بدن محمدجواد ظریف
گاهی شده یک فیلم با زبان اصلی می‌بینیم و شاید یک کلمه از حرف‌هایی که بازیگران می‌زنند را نمی‌فهمیم اما اگر بگویند فیلم را تعریف کن طوری تعریف می‌کنیم که انگار نه انگار فیلم به زبان اصلی بوده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)،  ارتباط انسان‌ها  ۳۰ درصد کلامی و ۷۰ درصد غیرکلامی است، یعنی انسان‌ها بدون استفاده از واژه‌ها می‌توانند با هم ارتباط داشته باشند. امروزه با پیشرفت علوم رفتارشناسی و روانشناسی هر سیاستمداری می‌داند که  نمی‌تواند فقط به واژه‌های سخنرانی خود اکتفا کند  و در این بین زبان بدن، لحن کلام، اکسون‌گذاری، تن صدا و عوامل دیگری دخیل است که در مجموع 70 درصد از ارتباط فرد را تشکیل می‌دهد. چندی است هر جا می‌رویم صحبت از توافق 1+5 و برداشتن تحریم‌هاست و تمام نگاه‌ها معطوف به مردی با چهره مهربان و خوش‌روی و خندان است بر آن شدیم تا زبان بدن جناب آقای ظریف را در عرصه بین‌الملل تحلیل کنیم.

1. چشم آینه روح است

اولین و مهم‌ترین اصل  در یک ارتباط دونفره برقراری تماس چشمی است. چشم‌ها نقش مهمی در روابط اجتماعی افراد ایفا می‌کنند. چشم در بیان حالات و واکنش‌های ما، آشکارتر و بارزتر از دیگر اعضای بدن‌مان عمل می‌کند.  افراد هوشیار برای گرفتن منظور و عقایدتان از طریق ارتباط چشمی به حالات درونی‌تان پی می‌برند. به قول معروف چشم و نگاه، زبان بدن است.

2. موضوعی که آقای ظریف استاد آن است

قبل از اینکه شروع به صحبت کند، تماس چشمی برقرار می‌کند. این کار تاثیر زیادی در بالا بردن اعتماد به نفس  خود و گروه همراهش دارد. هنگامی که درحال ایراد سخنرانی است به افرادی که درکناره‌ها نشسته‌اند نیز به همان اندازه نگاه می‌کند که به افرادی که در وسط نشسته‌اند.

وقتی به مطلبی گوش فرامی‌دهد، به سخنران نگاه می‌کند. این کار نشان‌دهنده علاقه او به شنیدن مطلبی است که گفته می‌شود. افراد مطمئن و با اعتماد به نفس، تماس چشمی ملایمی برقرار می‌سازند. اجتناب از نگاه کردن به چشمان دیگران یا تغییر ناگهانی مسیر نگاه حکایت از نداشتن اعتماد به طرف مقابل  یا عدم اعتماد به نفس است.

از دیرباز، کف دست باز نشانه‎‎ حقیقت، صداقت، بیعت و تسلیم بوده است. بسیاری از سوگندها با قرار دادن کف دست روی قلب صورت میگیرد و زمانی که شخصی در حال ادای شهادت در دادگاه است، کف دست خود را نمایان میکند.

یکی از معتبرترین روشها در تشخیص اینکه شخصی صادق و شریف است یا خیر‌، مشاهدهحالات کف دست است. همانند اکثر حرکات بدن، این حرکت کاملا ناآگاهانه انجام میشود و به این ترتیب شما را متوجه صداقت آن شخص میکند. نشان دادن کف دست‌ها نشان صداقت، روراستی یا بی‌گناهی است.

3. از موضع خود کوتاه نمی‌آید

محمد جواد ظریف در ملاقات با بسیاری از دیپلمات‌های غربی که با پرونده هسته‌ای رابطه مستقیم داشته‌اند، تاکنون انگشتان دست‌هایش را در هم قفل کرده و حالت تدافعی را به نمایش گذاشته است که کاملا منطقی است و نشان از این دارد که او نمی‌خواهد به این راحتی‌ها از موضع خود کوتاه بیاید.البته ناگفته نماند این حرکت می‌تواند به معنی فکر کردن سنجیدن و تصمیم گرفتن هم باشد، البته در طی برخی گفتگوها گاهی هم آقای ظریف هنگام نشستن بدن را کمی به سمت جلو متمایل می‌کند و دست‌هایش  روی رانها قرار می‌گیرد که می‌تواند نشان دهنده آمادگی و هدفمندی او باشد به طوری که می خواهد به طرف مقابل اظهار کند که به حرف‌هایش کاملا گوش می‌ دهد و در حال ارزیابی آنهاست. حالاتی مثل چهره ای گشاده در حالات معمولی، لبخند در هنگام رضایت و اخم در هنگام خشم، دست های باز جهت دعوت به سخن گویی طرف مقابل.

4. مردی با خنده‌های طبیعی و دلنشین

لبخند زدن می‌تواند نشانه اعتمادبه نفس، دوستی و رفتار مثبت باشد و این حس را منتقل می‌کند که مردم در کنار شما بودن را دوست دارند.از سوی دیگر مفهوم لبخند تصنعی یا توأم با دستپاچگی کاملا ضدمفهوم ذکر شده است.

این علامتی از زبان رفتار است که هنگام تصمیم‌گیری به‌کار می‌رود. کشیدن دست به روی چانه معمولا با حالتی از چهره همراه است که در آن چشم‌ها کمی جمع می‌شود. افرادی دیگر ممکن است در این حالت لب بالایی را لمس کنند و آن را بکشند و بعضی مردها با سبیل یا ریش خود بازی کنند که همگی دلیل بر تعمق و ارزیابی است. در بازی شطرنج نیز افرادی که قرار است حرکت بعدی را انجام دهند در بسیاری از موارد چنین اشاره‌ای را از خود نشان می‌دهند که پس از تصمیم‌گیری متوقف می‌شود

 

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3533

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  4 روش برای معرفی یک شغل تجاری در اقلیم مدرن


  6 نکته برای استفاده از مهارت های روابط عمومی برای مذاکره


  5 قانون ساده برای خوشحال کردن هر مشتری


  3 راه برای تقویت روابط عمومی کسب و کارها


  نشست اعضای هیئت داوران "جشنواره صنعت روابط‌عمومی ایران"


  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است


  تقدیر رئیس روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از روابط‌عمومی منطقه کرمان


  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی استان گیلان برگزار شد


  متن کامل سخنرانی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پنجمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین کنفرانس ویدیویی روابط‌عمومی ایران برگزار می‌شود