درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 07:44   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17584صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 13 تیر 1394 - 13:00
برشی از یک کتاب/ شیوه‌ نگارش مقاله های رادیویی
اختلاف زیادی میان یک مقاله رادیویی و یک مقاله‌ی خبری ویژه رسانه‌های نوشتاری وجود دارد. گرچه اطلاعات اولیه همواره یکی است (عنوان، موضوع) اما شما باید طول یک خبر رادیویی را نیز بدانید. به طور مثال، «خبر رادیویی :30» یا «خبر رادیویی : 60». این کار مشخص می‌کند که خبر 30 یا 60 دقیقه طول می‌کشد.
  

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

اسم کتاب: رادیو و تلویزیون
نویسندگان: ویلکاکس/ نولت
انتشارات: کارگزار روابط عمومی
این کتاب بزودی منتشر می شود


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  اختلاف زیادی میان یک مقاله رادیویی و یک مقاله‌ی خبری ویژه رسانه‌های نوشتاری وجود دارد. گرچه اطلاعات اولیه همواره یکی است (عنوان، موضوع) اما شما باید طول یک خبر رادیویی را نیز بدانید. به طور مثال، «خبر رادیویی :30» یا «خبر رادیویی : 60». این کار مشخص می‌کند که خبر 30 یا 60 دقیقه طول می‌کشد.


زمان بندی، امر بسیار مهمی است؛ زیرا خوانندگان خبر باید مطابق با زمانی که در اختیار دارند خبر خودرا تنظیم کنند. چون طول لغات با هم متفاوت است.


تفاوت دیگری که وجود دارد درباره‌ی شیوه‌ی نگارش آن است. در مقاله‌های خبری نوشتاری از فارسی استاندارد با رعایت اصول نگارش استفاده می‌شود. جملات را می‌توان بسیار طولانی عنوان کرد. در یک مقاله رادیویی بیشتر از شیوه‌ی محاوره ای استفاده شده و جملات کوتاه‌تر است. این مسأله باعث می‌شود که خواننده متن بتواند بین جملات نفس بگیرد و شنونده نیز آسان تر بتواند گفته‌های وی را دنبال کند. بهترین مقاله‌ها آنهایی هستند که در هر جمله دارای ده کلمه باشند.


در مقاله های خبری رادیویی، می‌توان از جملات ناکامل نیز استفاده کرد. در این جا نمونه ای از یک خبر سی دقیقه ای می‌آوریم :


«این بهترین سرمایه ای است که یک زن می‌تواند برای خود، برای سلامتی‌اش و برای خانواده اش تأمین کند. این یک ماموگرافی است برای مبارزه با سرطان سینه. ماه اکتبر، ماه مبارزه با سرطان سینه و000 و تمام ماه را می‌توانید با تماس گرفتن با انجمن سرطان ایران از حق مامواگرافی مجانی برخوردار شوید. با شماره 000 تماس بگیرید. یک ماموگرام بگیرید – و زندگی خود را نجات دهید.» پس با انجمن سرطان ایران به شماره000 تماس بگیرید.


توجه داشته باشید که شماره تلفن دوبار تکرار شده است. این کار بسیار خوب است زیرا عموماً شنوندگان نمی‌توانند با یک بار شنیدن شماره را یادداشت کنند.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد