درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 04:25   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17582صفحه نخست » پیوندهای شاراشنبه، 13 تیر 1394 - 12:37
مهدی باقریان
مهدی باقریان دانش آموخته دانشگاه اصفهان است و بیش از سی سال است که به عنوان نویسنده و محقق روابط‌عمومی در این حوزه فعالیت می کند. وی کار حرفه‌ای خود را با مدیریت روابط‌عمومی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در اواخر سال ۱۳۷۰ آغاز کرد و در سال ۱۳۷۶ به عنوان عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان روابط‌عمومی انتخاب گردید.
  

 

باقریان در یک نگاه


 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


 

اشاره


مهدی باقریان دانش آموخته دانشگاه اصفهان است و بیش از سی سال است که به عنوان نویسنده و محقق روابط‌عمومی در این حوزه فعالیت می کند. وی کار حرفه‌ای خود را با مدیریت روابط‌عمومی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در اواخر سال ۱۳۷۰ آغاز کرد و در سال ۱۳۷۶ به عنوان عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان روابط‌عمومی انتخاب گردید.

او که به عنوان “کارشناس برتر روابط‌عمومی ایران” در سال ۱۳۷۶ انتخاب شده بود، موفق شد لوح تقدیر و تندیس کتاب سال را به دلیل تالیف کتاب “فلسفه روابط‌عمومی کاربردی” از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کند.

باقریان به عنوان اولین و تنها دارنده اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی در ایران (APR) شناخته می شود و این اعتبارنامه را در سال ۱۳۸۷ از موسسه روابط‌عمومی مالزی دریافت کرد.

وی با پایه گذاری “انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی” به عنوان مبدع و هیئت موسس و هئیت مدیره این انجمن و مشارکت در برگزاری اولین و دومین “کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی”، موفق شد در سال ۱۳۹۱ نخستین “جایزه ممتاز جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی” را از دست نخست وزیر مالزی دریافت نماید.

اندیشه های وی در کتاب ها، مقالات و یاداشت هایی که طی سالاهای طولانی فعالیت در این حوزه منتشر کرده، ‌تبلور پیدا کرده است

باقریان همچنین مدیریت ترجمه و انتشار بیش از ۸۰ عنوان کتاب منجمله “دایره المعارف روابط‌عمومی” در دو جلد نفیس در ۱۸۰۰ صفحه و “فرهنگ جامع واژگان روابط‌عمومی” را به عهده داشته است.

راه‌اندازی نخستین “شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران تحت عنوان”شارا” (www.shara.ir) هم از دیگر اقدامات وی در حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات است که از سال ۱۳۹۰ راه اندازی شد و در همین مدت کوتاه توانسته است جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهد.

در خصوص صلاحیت های حرفه‌ای وی در طول ۳۰ سال، او تهیه و تنظیم و انتشار نخستین «سرود روابط‌عمومی» در ایران، بنیانگذاری جایزه دکتر حمید نطقی پدر روابط‌عمومی ایران (۱۳۸۳)، برگزاری دومین دوره کنگره و جوایز ممتاز جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی / ۱۸ آذر ۱۳۹۱، راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران به عنوان تنها سایت دو زبانه روابط‌عمومی در ایران (ICPR)، برگزاری نخستین دوره آموزشی اینترنت در روابط‌عمومی در ایران، برگزاری نخستین همایش بین‌المللی روابط‌عمومی دو (PR 0.2)، برگزاری نخستین همایش زن و روابط‌عمومی/ ۱۷مهرماه ۱۳۹۲، برگزاری نخستین همایش بررسی نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری/ ۲۵مرداماه ۱۳۹۴، پیشنهاد بنیانگذاری “نشان عالی روابط‌عمومی” و برگزاری نخستین و دومین دوره آن در تالار وحدت با همکاری انجمن متخصصان روابط‌عمومی در سال های ۱۳۹۲و ۱۳۹۵، برگزاری پنج رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط‌عمومی ایران از سال ۱۳۹۵ تا 1400، انتشارا سالنامه تخصصی روابط‌عمومی ایران، انتشار نخستین تمبر روابط‌عمومی در ایران، ارایه نخستین گواهی‌نامه بین‌المللی روابط‌عمومی به شرکت‌کنندگان اولین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی در ایران (۱۳۸۳)، برگزاری نخستین همایش و جشن روابط‌عمومی در تالار وحدت با همکاری انجمن متخصصان روابط‌عمومی در سال های۱۳۹۲ و ۱۳۹۵، برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز تولد صنعت روابط‌عمومی در جهان در ایران، برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای روابط‌عمومی ایران در مجلس شورای اسلامی (3۳۹۴)، برگزاری 18 دوره کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران از سال 1383 تا سال 1400، عضویت در هیأت داوری جشنواره ها و همایش های علمی در حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی، انجام بیش از 120 پروژه پژوهشی و مشاوره‌ای را عهده دار بوده است.

باقریان همچنین به عنوان رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی در طرح و ایده تهیه “بسته پیشنهادی روابط‌عمومی ایران”، “منشور اخلاقی روابط‌عمومی”، “شیوه نامه انتخاب و انتصاب مدیران روابط‌عمومی” و ارایه یک “تعریف بومی از روابط‌عمومی” نقش و همکاری ارزنده ای داشته است.

وی همچنین در سال ۱۳۹۶ و پس از دوسال کار و تلاش با همکاری همسر خود موفق به تدوین و انتشار اولین “دانشنامه وقف” در ایران شد که سه جلد آن در ۲۳۴۴ صفحه به چاپ رسید. همچنین وی در سال ۱۳۹۴ به عنوان پژوهشگر و نویسنده برگزیده عرصه وقف از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور انتخاب و معرفی شد.

باقریان به عنوان یک نویسنده و منخصص در حوزه روابط‌عمومی شناخته شده است و علاوه بر رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی چند سال؛ رییس موسسه کارگزار روابط‌عمومی، مدیرعامل انتشارات کارگزار روابط‌عمومی، عضو هیئت مدیره موسسه ارتباط گستر هزاره ریحانه و مدیرمسئول و سردبیر دو نشریه تخصصی در حوزه روابط‌عمومی با عناوین ” کارگزار روابط‌عمومی” و “مدیریت روابط‌عمومی ” را در کارنامه فعالیت های حرفه‌ای خود به ثبت رسانده است.

آغاز با نوشتن


مهدی باقریان بیش از 30 سالی است که در حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات تنفس می کند و حالا 23 سالی از روزهایی که به عنوان جوانی جویای نام کارش را به عنوان کارشناس روابط‌عمومی شرکت رادیاتور ایران درسال 1372 آغاز کرد می گذرد. او همان سال ها به عضویت شرکت تعاونی مطبوعات ایران درآمد و کم کم برای نوشتن درباره روابط‌عمومی، حضورش در رسانه ها و بخصوص مطبوعات را توسعه داد.

"بازنگری در مفهوم روابط‌عمومی" از اولین مقالاتی بود که نوشت و در روزنامه ایران در سال 1376 به چاپ رسید. این در حالی بود که وی در سال1371 به دلیل انتشار مقاله ای با عنوان «نقش سرمایه داری جهانی در تکوین صهیونیسم» برنده جایزه بین‌المللی مسجدالاقصی شده بود.

"روابط‌عمومی کانون ارتباط"، "نیک و بد مدیریت کلان روابط‌عمومی در ایران"، "روابط‌عمومی، دولت و امنیت پرسش"، "مدیر روابط‌عمومی اندیشمند"، "روابط‌عمومی در ایران و سوءمدیریت ها"، "نظریه های جدید روابط‌عمومی"، "سیمای روابط‌عمومی در نظام آموزش عالی کشور" و "روابط‌عمومی محض؛ حدود و کرانه های آن" از دیگر مقالات و یاداشت های نخستین وی بود که در همان سال ها در روزنامه های کثیرالانتشار و مجلات تخصصی کشور منتشر شدند. تجربه مدیریت روابط‌عمومی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی که تا سال 1385 تداوم داشت سال های پرباری را برای ارتباط بیشتر وی با رسانه ها و مدیریت در حوزه روابط‌عمومی به همراه داشت.

روابط‌عمومی؛ آغازی برای همیشه


باقریان از سال 1372 تا 1375 سردبیری و مدیریت فنی نشریه "شریف" (وابسته به دانشگاه صنعتی شریف) را هم بر عهده داشت و در همان سال سردبیری مجله علمی "کیفیت" و مدیریت فنی "خبرنامه وزارت فرهنگ و آموزش عالی" را هم تجربه کرد. سردبیری نشریه "کتاب نصیر"(کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی خواجه نصرالدین طوسی) و مشاوره عالی ماهنامه فرهنگی، اجتماعی،‌ سیاسی و دانشجویی "نگاه دانشجو" نیز در همان سال ها توسط وی تجربه ای موفق بود.

او که به عنوان "کارشناس برتر روابط‌عمومی ایران" در سال 1376 از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شده بود، موفق شد لوح تقدیر و تندیس کتاب سال را به دلیل تالیف کتاب "فلسفه روابط‌عمومی کاربردی" از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کند.

دریافت نخستین اعتبارنامه بین‌المللی متخصصان روابط‌عمومی


مهدی باقریان با تشکیل انجمن متخصصان روابط‌عمومی به عنوان عضو هیت مدیره این انجمن به عضویت آن درآمد و در سال های 1388 و 1389 و همچنین 1394ریاست این انجمن را برعهده داشته است و در همه سال‌ها تلاش کرده است در اعتلای روابط‌عمومی مشارکت فعال داشته است.

فعالیت های وی با پایه گذاری موسسه کارگزارروابط‌عمومی در سال 1380 وارد فاز جدیدی شد و انجام اقدامات حرفه‌ای و اساسی در حوزه ارتباطات در دستور کار او در این موسسه قرار گرفت و انتشارات تخصصی کارگزار روابط‌عمومی شامل کتاب های تخصصی روابط‌عمومی و همچنین فصلنامه "کارگزار روابط‌عمومی" و دو فصلنامه "روابط‌عمومی الکترونیک" آغاز به کار کرد.

باقریان به عنوان اولین و تنها دارنده اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی در ایران(APR) این اعتبارنامه را درسال1387دریافت کرد. خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در همین ارتباط و در گزارشی نوشت:

برای اولین بار یک ایرانی موفق به دریافت اعتبارنامه بین‌المللی متخصصان روابط‌عمومی (ای.پی.آر) شد.

به گزارش ایرنا، "موسسه روابط‌عمومی مالزی" این اعتبارنامه حرفه‌ای را به پاس تلاش های مستمر مهدی باقریان در عرصه روابط‌عمومی کشورمان روز دوشنبه در آیینی که با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی، معاون دانشگاه بین‌الملل اسلامی مالزی و تنی چند از شخصیت های علمی و فرهنگی دو کشور به وی اعطا کرده است.

اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی موسوم به "ای.پی.آر" به مصداق گواهینامه‌ای حرفه‌ای برای کارشناسان روابط‌عمومی است که به منظور شناسایی دست اندرکاران دارای قابلیت و تجربه کاری طراحی شده است.

این اعتبارنامه در سال ۱۹۶۴ توسط انجمن روابط‌عمومی آمریکا ابداع شده و اخذ آن منوط به قبولی در امتحانات شفاهی و کتبی و داشتن دست‌کم پنج سال تجربه در حرفه روابط‌عمومی است.

باقریان به عنوان مبتکر ارتباطات بین‌المللی روابط‌عمومی، در دوره های متوالی به عنوان دبیرکل کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران به فعالیت مشغول بوده و در زمان حاضر علاوه بر مدیر عاملی موسسه کارگزار روابط‌عمومی و سردبیر چند نشریه تخصصی، همچنین سمت دبیرکلی انجمن متخصصان روابط‌عمومی کشورمان را نیز داراست. وی در طول دوره فعالیت حرفه‌ای خود کتاب های بسیاری را در حوزه روابط‌عمومی به رشته تحریر درآورده است. (خبرگزاری جمهوری اسلامی ۰۵/۰۹/۸۷)

تدوام موفقیت های بین‌المللی


وی با پایه گذاری "انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی" به عنوان مبدع و هیئت موسس و هئیت مدیره این انجمن و مشارکت در برگزاری اولین و دومین "کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی"، موفق شد در سال 1391 نخستین "جایزه ممتاز جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی" را از دست نخست وزیر مالزی دریافت کند.

وی پس از دریافت این جایزه و با نوشتن مقاله ای باعنوان «درک قدرت تجاری روابط‌عمومی در ایران» نظراتش را در خصوص سرمایه گذاری در روابط‌عمومی در ایران و بازده بسیار مثبتی که درپی دارد در روزنامه پرتیراژ "همشهری" منتشر کرد.

باقریان در این مقاله از یک طرف تلاش می کند ارزش «روابط‌عمومی» را به خوانندگان نشان دهد و از طرف دیگر، بر این مساله تاکید دارد که در دنیای امروز، عملکرد خوب به تنهایی کافی نیست بلکه عرضه آن نیز به همان اندازه اهمیت و ارزش دارد.

همچنین این مقاله به ارزش دیگری نیز می پردازد و آن، «اعتماد، ارتباطات و شهروندمحوری» است. این مقاله تاکید می کند که امروز، جامعه جهانی از «شکاف عمیق ارتباطات» و "بحران اعتماد" رنج می برد. توجه به ارزش های اخلاقی و نیازهای جامعه بشری درآینده، اجتناب ناپذیر است.

در پایان، نگارنده با تبیین اهمیت و جایگاه جغرافیای تجاری ایران، نشان می دهد که روابط‌عمومی و تلاش های نسل جدید روابط‌عمومی می تواند نقش بسزایی در تبدیل شدن ایران به یکی از کشورهای پیشرفته و قدرتمند دنیا داشته باشد.

از دیگر فعالیت های این کارگزار ساعی و پر تلاش حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات، امضا تفاهم نامه های بین‌المللی و از جمله امضای نخستین تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی روابط‌عمومی ایران بین موسسه کارگزار روابط‌عمومی و "کمپانی گلوبال تائیتیم" (ترکیه) و امضای نخستین تفاهم نامه بین‌المللی با "موسسه روابط‌عمومی مالزی"، "انجمن روابط‌عمومی اندونزی" و "آکادمی بازاریابی کره جنوبی" بود که مقدمه ای برای اقدامات بین‌المللی موسسه کارگزار روابط‌عمومی از جمله برگزاری هفت دوره "آموزش روابط‌عمومی در مالزی"، برگزاری دو نوبت "کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی" در ایران و مالزی و 18 دوره برگزاری "کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران" تا سال 1400 است.

تبلور اندیشه های یک کارگزار


اندیشه های وی در کتاب ها، مقالات و یاداشت هایی که طی سالاهای طولانی فعالیت در این حوزه منتشر کرده است،‌تبلور پیدا کرده است که از جمله درمقاله ای با عنوان "روابط‌عمومی محض؛ حدود و کرانه های آن" می توان در خلال نگاه تبارشناسانه وی به روابط‌عمومی با این اندیشه ها بیشتر آشنا شد.

وی در بخشی از این مقاله می نویسد: "... روابط‌عمومی مانند همه دانش‌های بشری از میان «نیاز» و «اندیشه» انسان سر برکشید تا به کمک او بشتابد و سهمی در پیشرفت داشته باشد.

روابط‌عمومی- از همان ابتدا- عهد کرد که به انسان دروغ نگوید و پاسدار ارزش‌های اخلاقی، اجتماعی و سازمانی او باشد. روابط‌عمومی به این خاطر، رسالت مزبور را پذیرفت و ارزش فردنگرانه را دور ریخت که به سهم خود از اضطراب عمیق انسان بکاهد و به تاخت و تازهای قدرت لگام بزند.

روابط‌عمومی زمانی که انسان در برابر سیل اجحاف‌ها و دروغ پراکنی‌های سودجویان عاجز مانده بود، پا به عرصه‌ حیات گذاشت و ارزش‌هایی تازه آفرید و به انسان متذکر شد که باید در مقابل رفتارهای منفعت طلبانه و سودجویانه و فردگرایانه واکنش نشان داد.

روابط‌عمومی، واکنشی است به محرک‌های سلب‌کننده‌ آسایش انسان؛ محرک‌هایی که توانست و می تواند انسان را به «افیون مصرف و لذت‌جویی‌های جنون‌آمیز» سوق دهد و میان او و فضایل اخلاقی فاصله زیادی ایجاد نماید".

خدمات مشاوره ای و حرفه‌ای


باقریان با کسب تجربیات حرفه‌ای و عملی در طول سال های طولانی فعالیت،‌ اندوخته های خود را بی دریغ در اختیار مدیران و سازمان های مختلف قرار داده است و طی این سال ها به عنوان مشاوری آگاه و امین به مراکز و سازمان های مختلف و از جمله به عنوان مشاور روابط‌عمومی و رسانه ای "دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی"، عضو شورای مشورتی روابط‌عمومی ایران (اداره کل تبلیغات و اطلاع رسانی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 84-1383)، دبیری دوره های مختلف "جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی" تا سال 1400، رییس و عضو هیات داوران گزینش برترین های "اولین نمایشگاه نشریات روابط‌عمومی وزارتخانه ها و سازمان های دولتی" خدمت کرده است و در ادامه فعالیت های اجرایی خود برای نشان دادن جایگاه و توانمندی های روابط‌عمومی ایران، نخستین "نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای روابط‌عمومی ایران"را در مجلس شورای اسلامی برای آشنایی نمایندگان پارلمان با هنرهشتم در اردیبهشت 1393 برگزار کرده است.

رسانه ها و نوشتن: دغدغه همیشگی


باقریان در حوزه رسانه در بعد بین‌المللی هم اقداماتی انجام داده است و توانسته است ضمن عضویت در هیات تحریریه ژورنال روابط‌عمومی آسیا پاسیفیک (AP PR)، مقالاتی هم در ژورنال‌های بین‌المللی به چاپ برساند.


کتاب،‌ کتابخوانی و نشر کتاب نیز از دغدغه های همیشگی باقریان بوده است، به گونه ای که از همان آغاز فعالیت در این حوزه علاوه بر انتخاب و انتشار کتاب های صاحب نظران و اندیشمندان این حوزه،‌ کار خود را با تالیف کتاب "روابط‌عمومی در نظام آموزش عالی" کلید زده و علیرغم فعالیت های گسترده در این حوزه، هیچگاه از تالیف و انتشار کتاب غافل نبوده است و هر سال به طور متوسط بین دو تا سه کتاب تالیف و منتشر کرده است. فهرست کتاب های تالیف شده و یا کتاب هایی که با دیگر همکارانش تالیف و منتشر کرده است عبارتند از:

- "فلسفه روابط‌عمومی کاربردی"،
- "روابط‌عمومی کاربردی و فنون برگزاری گردهمایی ها"،
- "روابط‌عمومی نوشتاری و تکنیک های رسانه ای"،
- "عکس و کاربردهای آن در روابط‌عمومی"، "فنون روابط‌عمومی" (ویژه خبرنامه)،
- "فنون روابط‌عمومی" (ویژه روابط‌عمومی الکترونیک)،
- "بزرگان روابط‌عمومی"( 3جلد)،
- "روابط‌عمومی در کلاس جهانی"،
- "مدیریت نمایشگاه" (مشترک)،
- "مدیریت تولید و انتشار بروشور" (1391)،
- "روابط‌عمومی دولتی"،
- "فنون روابط‌عمومی" (1393)
- استانداردهای روابط‌عمومی جلد 2 - مشترک (1396)
- استانداردهای روابط‌عمومی جلد 3 (1396)،
- روابط‌عمومی دانش محور و مدیریت محتوا (1396)،
- مهارت‌های ارتباطی موثر (1397)،
- رویکردهای نوین کاربردی خلاقیت در روابط‌عمومی (1397)،
- روزنامه‌نگاری پهپادی (1397)،
- سالنامه تخصصی روابط‌عمومی (1397)،
- مدیریت پاسخگویی در روابط‌عمومی (1397)،
- مدیریت روابط‌عمومی دولتی- جلد اول (1398)،
- مدیریت روابط‌عمومی دولتی- چلد دوم (1398)،
- روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی(1398)،
- سالنامه تخصصی روابط‌عمومی (1398)،
- سناریونگاری در روابط‌عمومی (1398)،
- برنامه ریزی استراتژیک برای روابط‌عمومی (1398)،
- سناریونگاری در مدیریت روابط‌عمومی-وزیری (1398)،
- مدیریت گردهمایی- ویرایش سوم (1398)،
- مسئولیت اجتماعی در عصر کرونا (1399)،
- مدیریت و برنامه‌ریزی روابط عمومی تجربه‌محور (1399)،
- روابط‌عمومی در عصر کرونا (1399)،
- مدیریت گردهمایی (1400)،

- فراگشت فلسفه ارتباطات (چشم‌انداز روابط‌عمومی سلامت در عصر کرونا) (1400).
 

پایه گذاری شبکه ای ازخدمات متنوع و موثر در حوزه روابط‌عمومی


راه‌اندازی نخستین "شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران" شارا (اwww.shara.ir) هم از دیگر اقدامات وی در حوزه روابط‌عمومی، رسانه و ارتباطات است که از حدود سال 1390 راه اندازی شده است و توانسته است تاکنون جایگاه منحصر بفردی را در این حوزه به خود اختصاص دهد و اقدامات سازنده دیگری نیز از جمله اثرات حضور وی در این حوزه می باشد که به اهم آن به شرح زیر اشاره می کنیم:


- تهیه، تنظیم و انتشار نخستین «سرود روابط‌عمومی» در ایران
- مدیریت ترجمه و انتشار دایره المعارف روابط‌عمومی در دو جلد نفیس
- برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران/ 1383
- انتشار نخستین فرهنگ جامع روابط‌عمومی در ایران
- بنیانگذاری جایزه دکتر حمید نطقی پدر روابط‌عمومی ایران (1383)
- برگزاری دومین دوره جوایز ممتاز جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی توسط موسسه کارگزار روابط‌عمومی/ 18 آذر 1391
- راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران به عنوان تنها سایت دو زبانه روابط‌عمومی در ایران (icpr)
- برگزاری نخستین دوره آموزشی اینترنت در روابط‌عمومی ایران
- برگزاری نخستین همایش بین‌المللی روابط‌عمومی دو (PR 0.2)
- برگزاری نخستین همایش زن و روابط‌عمومی/ 17مهرماه 1392
- برگزاری نخستین همایش بررسی نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری/ 25مرداماه 1394
- پیشنهاد بنیانگذاری “ نشان عالی روابط‌عمومی” و برگزاری نخستین دوره آن در تالار وحدت با همکاری انجمن متخصصان روابط‌عمومی
- انتشار نخستین تمبر روابط‌عمومی در ایران
- انتشار کتاب «استانداردهای روابط‌عمومی»/1392و جلد دوم در سال 1394
- ارایه نخستین گواهی‌نامه بین‌المللی روابط‌عمومی به شرکت‌کنندگان اولین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی در ایران (1383)
- برگزاری نخستین همایش و جشن روابط‌عمومی در تالار وحدت با همکاری انجمن متخصصان روابط‌عمومی/1392
- اولین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی ایران/ 15شهریور1395
- برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز تولد صنعت روابط‌عمومی در جهان در ایران
- انجام بیش از 120 پروژه پژوهشی و مشاوره‌ای
- مدیریت بیش از 35 واحد روابط‌عمومی و ...

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد