درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 مهر 1402 - 22:58   

مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی تمدید شد

  مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی تمدید شد


ادامه ادامه مطلب یک

نور آبی موبایل، تبلت و تلویزیون موجب بلوغ زودرس می‌شود

  نور آبی موبایل، تبلت و تلویزیون موجب بلوغ زودرس می‌شود


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

دانشمندان برای اولین بار موفق شدند روی آب بنویسند

  دانشمندان برای اولین بار موفق شدند روی آب بنویسند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرعامل این بانک تصریح کرد: "مشتری‌مداری" رویکرد بنیادین بانک رفاه کارگران در ارائه خدمات است
  پایگاه اورژانس شهدای بانک رفاه کارگران افتتاح شد
  توسعه حمایت‌های بانک رفاه کارگران از تولید ملی و اشتغالزایی
  نور آبی موبایل، تبلت و تلویزیون موجب بلوغ زودرس می‌شود
  دانشمندان برای اولین بار موفق شدند روی آب بنویسند
  تاثیرات کمی و کیفی جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
  آداب برقراری تماس تلفنی در عصر امروز
  توییتر دارای بالاترین نرخ اطلاعات نادرست؛ اتحادیه اروپا به ایلان ماسک هشدار داد
  اهمیت روز جهانی دسترسی همگانی به اطلاعات
  ابداع یک فناوری که می‌تواند تنها از طریق امواج وای‌فای حرکت فرد را از پشت دیوار تشخیص دهد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17525صفحه نخست » چهارشنبه، 10 تیر 1394 - 11:31
توییتر ۳۰۸ میلیون کاربر فعال در ماه دارد
چرا گوگل می‏ خواهد توییتر را بخرد؟
توییتر برای فعالان شبکه ‏های اجتماعی یکی از بهترین شبکه‏ ها است و به همین دلیل زمان خوبی برای خریده شدن آن توسط گوگل است.
  

چرا گوگل می‏ خواهد توییتر را بخرد؟

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، گوگل همواره از آغاز تاکنون به‌عنوان شرکتی خود را نشان داده که به هر گوشه وب سرک می‏ کشد و از خرید هیچ شرکت فعالی غافل نیست. حالا و براساس شایعات این شرکت چشم به سرویس میکروبلاگ توییتر دارد. اگر گوگل قصد خرید توییتر را داشته باشد حالا بهترین فرصت است، چراکه قیمت سهام توییتر در پایین ‏ترین زمان خود است. احتمالا گوگل می‏تواند چنین معامله‏ای را با مبلغی بین ۵۰ تا ۶۰ میلیارد دلار انجام دهد، اما باید دانست این نخستین بار نیست که شایعاتی مبنی بر تمایل گوگل به خرید توییتر به گوش می‏ رسد.
هم گوگل و هم بسیاری از دیگر غول‏های جهان تکنولوژی مانند مایکروسافت و فیس‌بوک به دنبال خرید توییتری بوده‏اند که حالا ۳۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد.
اما از سوی دیگر تحلیلگرانی هم هستند که معتقدند توییتر می‏تواند خیلی راحت ارزش خود را به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برساند.
درحالیکه گوگل‏پلاس هم‌اکنون 2/2 میلیارد کاربر ثبت شده در سراسر جهان دارد، اما واقعیت این است که تمهیدات گوگل برای اتصال کاربران سایر سرویس‏های جذابش (به‌خصوص Gmail) به گوگل پلاس چنین عددی را برای گوگل  رقم زده است وگرنه چه کسی است که نداند صنعت شبکه‏های اجتماعی امروزه در دست فیس‌بوک و توییتر است. بر اساس آخرین آمارها تنها ۴ تا ۶ میلیون نفر در گوگل پلاس فعالند. به واقع می‏توان گفت گوگل پلاس به‌طور مستقل و بدون کمک گرفتن اجباری گوگل قادر به جذب همین کاربران هم نبود. گوگل البته در همه این سالها نشان داده که خیلی ساده می‏تواند سرویس‏های خود را بر اساس تحلیل‏هایی تعطیل کند. اورکات، Wave، Buze، گوگل‏ریدر، Google Powermeter و Google Health از جمله سرویس‏هایی هستند که گوگل آنها را بایگانی نکرده است.  بر اساس تازه‏ترین تحلیلی که توسط Eric Enge از شرکت Stone Temple Consulting منتشر شده در حدود ۹۰ درصد از پروفایل‏های موجود در گوگل‏پلاس در وب غیر فعالند. بر همین اساس این تحلیل معتقد است که گوگل‌پلاس در صورتی که برنامه جدیدی برای نجات آن به اجرا در نیاید به‌زودی خواهد مرد.

خرید توییتر و نجات گوگل پلاس؟
توییتر برای فعالان شبکه‏های اجتماعی یکی از بهترین شبکه‏ها است و به همین دلیل زمان خوبی برای خریده شدن آن توسط گوگل است. هم قیمت پایین سهام توییتر و هم بی توجهی کاربران به گوگل پلاس احتمالا می‏تواند یک گزینه خوب برای گوگل باشد.
گوگل همچنین از این موضوع به خوبی آگاه است که موبایل آینده اینترنت است و شرکتی موفق است که بتواند بالانس مناسبی بین شبکه‏های اجتماعی و سرویس‏های موبایلی ایجاد کند. تنها طی چهارسال گذشته درآمد گوگل از سرویس تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است که دلیل اصلی آن انفجار موبایلی است که در سراسر جهان رخ داده است. به همین دلیل گوگل نیاز به یک استراتژی جدید برای بازسازی سیاست‌های شبکه‏های اجتماعی‏اش دارد. توییتر هم‌اکنون ۳۰۸ میلیون کاربر فعال در ماه دارد که بیش از ۵۰۰ میلیون پیام روزانه توییت می‏کنند. میزان افزایش ماهانه ترافیک کاربران موبایلی توییتر تا ۸۰ درصد می‏رسد و این برای گوگل ایده‌آل است.
در این اوضاع به سختی می‌توان آینده را پیش‏بینی کرد، اما یک چیز مشخص است: گوگل نیاز به حرکت در آینده دارد و این حرکت هم باید سریع باشد. فیس‌بوک حالا در حال نزدیک شدن به گوگل است و بازار بلامنازع تبلیغات اینترنتی گوگل حالا توسط فیس‌بوک به شدت تهدید می‏شود.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۵۲۰

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مدیریت پیشگیری شایعه در جامعه


  اتمام حجت استاندار با مدیران ضعیف روابط‌عمومی ادارات دولتی کرمانشاه


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  جی‌می‌نی:: اولین هوش مصنوعی واقعی


  نشست هم‌اندیشی مدیران روابط‌عمومی کارگزاری‌های بازار سرمایه


  4 روش منحصر به فرد (و کمتر شناخته شده) برای اندازه گیری ROI روابط‌عمومی دیجیتال


  هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی فرصتی برای درخشش آثار انتشاراتی


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان به عنوان سرپرست معاونت تولیدات دامی استان کرمان


  شعبه انجمن متخصصان روابط‌عمومی در البرز آغاز به کار کرد


  دانشمندان برای اولین بار موفق شدند روی آب بنویسند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی/ هوش مصنوعی مولد و روابط‌عمومی: آینده ارتباطات