درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 19:55   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17309صفحه نخست » دوشنبه، 25 خرداد 1394 - 09:27
قابلیت نوآوری خود را افزایش دهید
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مشتری خود را بشناسید، تکنولوژی‌های جدید را دریابید، از شکست نهراسید و اولین گام را در جهت نیل به مقصود بردارید. در سال 1977 اولین دستگاه‌های خود پرداز با صرف مبلغی بالغ بر 160میلیون دلار در مناطق مختلف نیویورک نصب شد.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مشتری خود را بشناسید، تکنولوژی‌های جدید را دریابید، از شکست نهراسید و اولین گام را در جهت نیل به مقصود بردارید. در سال 1977 اولین دستگاه‌های خود پرداز با صرف مبلغی بالغ بر 160میلیون دلار در مناطق مختلف نیویورک نصب شد.


 تا آن زمان استفاده از خودپرداز امری غیر عادی تلقی می‌شد و همه امور بانکی در داخل بانک‌ها صورت می‌گرفت. درک این موضوع که انتقال وجه و سایر امور بانکی، تنها با وارد کردن یک کد صورت پذیرد برای مردم دشوار بود و آن را تجاوز به حریم شخصی خود می‌دانستند.


در سال 2007اولین نرم‌افزار موبایلی همراه بانک به نام «CITIMOBILE» روانه بازار شد، با این وجود، آمارهای FORRESER و OFCAM نشان می‌داد که 87 درصد از مشترکین از اینترنت همراه خود برای عملیات بانکی استفاده نمی‌کنند و 72 درصد از آنهایی که مصرف‌کننده هستند از کارکرد آن در امور بانکی راضی نیستند.


در واقع رمز موفقیت در کسب‌وکار، شناخت نیاز افراد است. اطلاع از جهان بیرونی کافی نیست، بلکه این نیاز درونی افراد است که راه پیشرفت را به ما نشان می‌دهد. به علاوه، فرهنگ آزمون و خطا باید بین همه جا بیفتد.
شاید رفع تک‌تک نیاز‌های افراد، کار ساده‌ای به‌نظر بیاید اما در مجموع به نوآوری‌های ارزشمندی می‌انجامد. بنابراین باید از خود بپرسیم که آیا این نوآوری‌ها، زندگی مردم را راحت‌تر می‌کنند یاخیر؟ بی‌شک، تولیداتی که بهره زمانی داشته باشند و از پیچیدگی‌ها بکاهند، مقبولیت عام را به‌دست می‌آورند. پس گام اول در موفقیت، شناخت کاستی‌ها و تلاش در جهت رفع آنهاست. مثلا خودپرداز دستگاهی است که از طریق آن می‌توان امور بانکی را خیلی سریع‌تر و راحت‌تر انجام داد، ضمنا این دستگاه همیشه و همه جا در دسترس است و اینترنت پرسرعت تلفن‌های همراه می‌تواند استفاده از آن را در قالب «موبایل بانک» تسهیل کند.


گام دیگر، شناخت روانی ارباب رجوع است. سوال اینجاست آیا دیگران این نوآوری را می‌پذیرند یا به آن می‌خندند؟ شاید آنها می‌ترسند که خطرات فیزیکی، اقتصادی، اجتماعی و روانی در پی داشته باشد. مطمئنا هر نوآوری جدیدی در عرصه تولید، خطراتی به همراه دارد و در مقابل اگر مزایای آن بیشتر باشد به تغییر رفتار و عادات گذشته می‌انجامد و جامعه به‌راحتی آن را می‌پذیرد.


نکته قابل توجه این است که یک فرد خلاق نباید مدام با نیازهای جامعه رنگ عوض کند، بلکه باید هماهنگ با نیازها و فناوری‌های موجود، حرکتی مبتکرانه و به موقع در جهت رفع آنها انجام دهد. مثلا در سال 2001 که اینترنت بی‌سیم، سرعت و پوشش شبکه‌ای بالایی نداشت، کار با نرم‌افزار‌های پیشرفته بانکداری مورد توجه نبود چرا که افراد مدام درگیر قطعی شبکه و مبادلات بودند در نتیجه تجربه بدی از بانکداری اینترنتی داشتند. اما، در سال 2004، با گسترش شبکه‌های اینترنتی، خرید دکل‌های جدید و همچنین عرضه گوشی‌هایی با حافظه بیشتر، کاستی‌های سابق رفع شد و بانکداری اینترنتی مقبولیت یافت. در نتیجه سازمان‌ها باید به فناوری‌های جدید دقت کنند و نحوه استفاده از آنها و حتی میزان آمادگی ذهنی و مالی افراد برای استفاده از آنها را بسنجند.


نکته در خور توجه این است که «شکست مقدمه پیروزی است». هیچ نوآوری و اختراعی بدون آزمایش به ثمر نمی‌رسد. اعتماد به نفس بسیاری از پیشتازان کسب‌وکار، برخاسته از تجربه و دانشی است که پس از بارها شکست به دست آورده‌اند. این موضوع بینشی همیشه روشن به فرد می‌دهد که با استناد به آن می‌تواند راه درست را برگزیند.

 دوباره روند نوآوری‌ها را درعرصه بانکداری مرور می‌کنیم:
در سال 1997، بانکداری اینترنتی آغاز به‌کار کرد اما با شکست مواجه شد. باوجود اطمینان از وجود انگیزه لازم در بین افراد جامعه برای ادامه کار (در دسترس بودن، قابل کنترل بودن و سهولت تبادلات) روند کار متوقف شد. چندین سال طول کشید تا پیش نیاز‌ها فراهم شود و این نوآوری بتواند جای خود را بین اذهان عمومی باز کند. در سال 2006، بار دیگر این موضوع در آمریکا مطرح شد، اما طولی نکشید که باز شکست خورد. این بار بانک در عرض 10 روز یک میلیارد دلار سود برد اما به‌خاطر سرعت پایین، دچار خسران در عرصه سیاسی شد و نتوانست از سیاست‌های مالی خود از طریق بن‌های آخر سال به نحو احسن استفاده کند.
آنچه این فراز و فرود‌ها به شما یاد می‌دهد این است که باید در جاده موفقیت سریع برانید و این پیشتازی شما راسرعت می‌بخشد: اگر قرار است شکست بخورید، سریعتر شکست بخورید، سریعتر تجربه کنید، یاد بگیرید و گام بعدی را از نو بردارید. در پایان باید گفت که فناوری‌های جدید فرصت مناسبی هستند که همگان می‌توانند از آن استفاده کنند. پس مشتری‌های خود را شناسایی کرده و و نیاز آنها را با فناوری موجود در هم آمیزید. البته باید دانست که این چشمه یک شبه جوشان نمی‌شود بلکه خیالی است که تنها با کوشش و دقت به واقعیت می‌انجامد.

 

نویسنده: Catherine Palmieri
مترجم: شیرین امینیان

http://www.donya-e-eqtesad.com

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد