درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 01:06   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17297صفحه نخست » دوشنبه، 23 خرداد 1401 - 15:11
تقویم روز ارتباطات/ روزنامه های آمریکا سِکشِن اخبار اقتصادی خودرا به یک صفحه کاهش دادند
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در جریان کار تطبیق روزنامه های چاپی با عصر اینترنت و آنلاین ها و نیاز مخاطبان قرن 21، بیشتر روزنامه های آمریکا از ژوئن 2009 (جز در روزهایی که به حد کافی اعلان تجاری و یا خبر پولی داشته باشند) سِکشِن اخبار اقتصادی (لایی B) خودرا که معمولا در چهار و یا هشت صفحه منتشر می شد به یک صفحه که چهل تا شصت درصد آن را هم آگهی پُر می کند کاهش داده اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در جریان کار تطبیق روزنامه های چاپی با عصر اینترنت و آنلاین ها و نیاز مخاطبان قرن 21، بیشتر روزنامه های آمریکا از ژوئن 2009 (جز در روزهایی که به حد کافی اعلان تجاری و یا خبر پولی داشته باشند) سِکشِن اخبار اقتصادی (لایی B) خودرا که معمولا در چهار و یا هشت صفحه منتشر می شد به یک صفحه که چهل تا شصت درصد آن را هم آگهی پُر می کند کاهش داده اند. [خبرهای پولی عبارتند از اطلاعیه های روابط عمومی سازمانهای دولتی و موسسات که هدف تبلیغ و زمینه سازی داشته باشند و حسابداری روزنامه برای موسسه خبردهنده قبض صادر می کند.].


     نظرسنجی های وقت از مخاطبان آمریکایی روزنامه ها نشان داده بود که درصد مخاطبان سِکشِن (لایی) اقتصادی (بیزنس) از 38 درصد در دهه 1990 به کمتر از هفت درصد در یک سال گذشته (8/4 درصد در پنج ماه سال 2009) کاهش یافته بود. این مخاطبان در پاسخ به پرسش «تلفن سِنتر» های بنگاههای حرفه ای سنجش نظرات گفته بودند که مطالب و اخبار «بیزنس سکشن» عموما برپایه منافع اقتصادی منبع خبر و مصاحبه شونده بوده و باعث گمراهی آنان شده و تحت تاثیر همین اخبار و نظرات بود که پس انداز خودرا در خرید سهام و مستغلات و ... از دست داده و لذا چشم دیدن چنین مطالبی را ندارند.


    طبق گزارش های منتشره، درصد بینندگان شبکه تلویزیونی سی ـ ان بی سی (ان بی سی اقتصادی) نیز به همین دلیل کاهش یافته است زیرا که در پی چند سقوط بورس ها و ... در آن سال، مخاطبان اعتماد خودرا به درستی و بی طرفانه بودن اخبار اقتصادی ازدست داده بودند که به جای رفتن خبرنگار به صحنه و تحقیق عینی، عمدتا اینترنتی و تلفنی تهیه می شدند!. رسانه های آمریکا که به دلیل یکنواخت بودن مطالب (اصطلاحا رونوشت برابر با اصل) مورد انتقاد مخاطبان قرارگرفته بودند؛ خبرنگاران را در اتاق خبر از کاپی کردن اخبار اینترنتی ـ ایمیلی و دریافتی های فاکسی منع کرده و این کاررا در اختیار نویسندگان ستادی (نشسته) هر میز قرار داده و به خبرنگاران اخطارکرده اند که باید تنها در محل (حوزه کار خود) در جستجوی خبر باشند و تنظیم خبر باید کامل و همه جانبه باشد و برای مخاطب جای سئوال باقی نگذارد. باید سابقه (بَک گراوند) نویسی شده باشد.


    نتیجه ای را که بنگاههای سنجش افکار آمریکا در سال 2009 به دست آورده بودند؛ نگارنده این مطلب (نوشیروان کیهانی زاده) در سال 1957 (سال 1336 هجری خورشیدی) پس از یک سال خبرنگار اقتصادی روزنامه اطلاعات بودن به دست آورده بود و آن را در جلسه هفتگی شورای نویسنگان این روزنامه در امرداد 1336 مطرح ساخته و از این میز (میز اقتصادی روزنامه) کنار رفته و پس از مدتی دستیار سردبیر بودن، خبرنگار میز شهری (اصطلاحا؛ حوادث) آن روزنامه شده بود که در این سمت تماس او با مردم بود نه مقامات و اصحاب پول و سوداگران. اظهارات و یافت های وی در آن جلسه (امرداد 1356) که در دفتر شورا ضبط است درست همین حقایقی بود که آمریکاییان (پس از گذشت بیش از نیم قرن) به آن پی برده بودند. در آن زمان «حمید مشهور» منشی جلسات شورای نویسندگان روزنامه اطلاعات بود.

 

«کیهانی زاده» در طول یک سال عضویت در میز اقتصادی روزنامه اطلاعات (که دبیر آن دکتر مهدی بهره مند ـ بعدا از مؤسسان روزنامه آیندگان بود) به چند ابتکار جالب دست زده بود از جمله مراجعه روزانه به اداره ثبت شرکتها (به مدیریت مهدی نراقی) و رونوشت کردن ثبت شرکتها و تغییرات آنها در آن روز و سپس تماس تلفنی با مدیرانشان و کسب جزئیات [که عموما اطلاعات نادرست می دادند و گزافه گویی می کردند] و سپس انتشار آنها. در آن زمان شهر تهران بمانند همه شهرهای دنیا دارای دفتر راهنمای تلفن بود که یک مرجع (رفرنس) است و در قفسه هر کتابخانه عمومی موجود. با مراجعه به 118 نمی توان این کاررا کرد زیرا که اصحاب شرکتها دارای تلفن های متعدد و در آدرس های مختلف هستند و در ایران، کارمند 118 [که گویا در دست یک مؤسسه بازرگانی و غیر دولتی است] بدون داشتن آدرس فرد، تلفن اورا نمی دهد (کاری برخلاف اطلاعات تلفن در کشورهای دیگر که همه تلفنهای فرد را که علنی باشند و به نام او درج شده باشند می دهند. اگر یک فرد نخواهد تلفنش را بدهند آن را غیر رجیستر = درج نشده اعلام می دارد).

 

یک ابتکار دیگر کیهانی زاده در آن زمان، دنبال کردن مزایده و مناقصه های دولتی بود (که در روزنامه رسمی کشور اعلان می شدند) و دنبال کردن قضیه تا واقعی (نه صوری) انجام شوند و بدون ضرورت چیزی خریده و فروخته نشود و کشف سوء استفاده ها، و نیز تعقیب انتصابات دولتی و تحقیق درباره آنها که پارتی بازی صورت نگرفته و فردِ زیر استانداردِ شرایط انتخاب نشده باشد و .... روزنامه نگار چشم و گوش و نتیجتا زبان مردم، پاسدار قانون اساسی و قوانین موضوعه کشور و نگهبان فرهنگ و اخلاقیات ملت است. اینها تکالیف او هستند و غیر قابل اِهمال و عبور از آنها و اگر نتواند به این تکالیف عمل کند باید از آن پیشه کنار برود.

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد