درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 18:18   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اخبار ممنوعه
  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی
  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید
  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17107صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیجمعه، 8 خرداد 1394 - 23:10
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بدون مقاومت تن به اجرایی شدن مصوبه شورای عالی اداری داد: روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی هم تعطیل شد
با توجه مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر تعطیلی دپارتمان روابط عمومی در معاونت‌های مختلف ارشاد و زیر مجموعه‌های آن که منجر به تعیلی روابط عمومی معاونت هنری و مرکز هنرهای نمایشی شده است، باید دید آیا این موج به سایر معاونت‌ها بخصوص سازمان سینمایی نیز خواهد رسید؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با توجه مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر تعطیلی دپارتمان روابط عمومی در معاونت‌های مختلف ارشاد و زیر مجموعه‌های آن که منجر به تعیلی روابط عمومی معاونت هنری و مرکز هنرهای نمایشی شده است، باید دید آیا این موج به سایر معاونت‌ها بخصوص سازمان سینمایی نیز خواهد رسید؟

به گزارش شارا، «شورای عالی اداری در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه مورخ 2/12/1393 بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در اجرای بندهای 2، 5 و 10 سیاست‌های کلی نظام اداری و به استناد بندهای 11 و 12 ماده 115 قانون مدیریت خدمات کشوری و نیز در جهت تحقق بند (2-2) برنامه چهارم نقشه راه اصلاح نظام اداری موضوع مصوبه شماره 560/93/206 مورخ 20/1/1393 شورای عالی اداری و برنامه جامع اصلاحات نظام اداری موضوع تصویب‌نامه شماره 127675/ت 50642 هـ تاریخ 28/10/1393 هیات محترم وزیران و با هدف افزایش کارآمدی نیروی انسانی بخش دولتی، ایجاد نظام اداری بهره‌ور و بهینه‌سازی ساختار و ترکیب نیروی انسانی بخش دولتی، «دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی» را تصویب نمود که به شرح سند پیوست (ممهور به مهر دبیرخانه شورای عالی اداری برای اجرا ابلاغ می‌گردد.)

دستگاه‌های اجرایی مکلفند حداکثر ظرف مدت چهار ماه سند برنامه نیروی انسانی دستگاه را به تفکیک دو بخش ستادی و عملیاتی در افق زمانی 3 ساله، با رعایت الزامات قانونی تدوین و برای تایید به سازمان ارایه نمایند.

ضروری است، وزراء و روسای محترم دستگاه‌های اجرایی نسبت به اجرای مصوبه اهتمام نموده و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بر اجرای این مصوبه نظارت لازم را معمول و گزارش عملکرد آنرا به شورای عالی اداری ارایه نماید.»

متن بالا بخش هایی از مصوبه شورای عالی اداری بود. به همین جهت طبق پی گیری های خبرنگار خبرگزاری فارس حسین نوش آبادی در ارتباط با دستو العمل سازمان بازرسی و روند تطیلی دپارتمان های روابط عمومی معاونت ها در ارشاد و قطع همکاری با نیرو های غیر دولتی به منظور چابک سازی دولت گفت: در هر دستگاهی روابط عمومی وجود دارد در اصل معاونت و سازمان های دیگر روابط عمومی ندارند آن ها ممکن است فردی را با حفظ سمت تعیین کرده اند که ارتباطات بین سازمانی را برقرار کند. هیچ تشکیلات مستقلی به عنوان روابط عمومی در زیر مجموعه دستگاه‌های دولتی نداریم.

وی در ارتباط با روابط عمومی سازمان سینمایی گفت:«در آنجا هم چیزی به عنوان روابط عمومی وجود ندارد بلکه افراد باید نقش رابط را داشته باشند. این افراد در این چنین جایگاه‌هایی هیچ گونه مسئولیت روابط عمومی ندارند و تنها رابطینی هستند که با روابط عمومی مرکز و آن دستگاه مربوطه ارتباط برقرار می‌کند. روابط عمومی سازمان یک رابط است و مسئولیت روابط عمومی ندارد. این افراد کارشناسانی هستند که از طرف رییس سازمان یا فرد دیگری مشغول به کار شدند و الزاماً پست شان هم روابط عمومی نیست، این افراد می‌توانند مسئول دفتر و یا کارشناسی در سازمان و یا حتی مشاور باشند. این افراد مستقل نیستند ما روابط عمومی مستقلی نداریم».

وی در ادامه گفت: اگر سازمان بازرسی هم دراین زمینه پی گیری هایی کرده باشد بر اساس مصوبه شورای عالی اداری است که در جهت چابک سازی و توانمند سازی بخش های اداری تبیین شده است.

چندی پیش سازمان بازرسی به وضعیت برخی از کارمندان معاونت هنری ایراد وارد کرد و از معاونت هنری خواست به سرعت به وضعیت این نفرات رسیدگی کند این بدین معنی بود که معاونت هنری باید همکاری خود را با این نفرات قطع کند. به همین جهت معاونت هنری برخی از نیرو‌های شرکتی خود را کنار گذاشت.

این درحالی است که مدیران هیچ گونه احساس مسئولیتی نسبت به این افراد نمی‌کنند. نیروهایی که بیشتر بار اجرایی را بر دوش می‌کشیدند معاونت هنری را‌ترک کردند. برخی از این نیرو‌ها در حوزه کاری خود افراد برجسته و شناخته شده‌ای هستند که در طی این چند سال زمان خود را صرف کارشان کردند و چه بسا موقعیت‌های شغلی دیگری را از دست دادند.

اینکه آیا در طی این چند سال نیرو‌های دولتی در حوزه اجرایی کار خود موفق‌تر بوده‌اند یا نیرو‌های شرکتی بحثی است که باید در یک گزارش مجزا به آن پرداخت. اما قطعاً در بین نیرو‌های شرکتی افراد با سابقه و کار بلدی حضور دارند که نباید آْن‌ها را با تجربه‌‌هایشان تنها گذاشت این رفتار با این نیرو‌ها گامی به عقب است.

البته می‌توان نگاه دیگری داشت استفاده از نیرو‌های دولتی که استخدام هستند می‌تواند کارمندی را که شاید در مجموعه فعالیت زیادی ندارد به کار بگیرد تا از توانمندی هایش استفاده شود.

البته طبق برخی گفته‌ها معاونت می‌تواند در صورت احساس نیاز افرادی را که توانمند هستند تبدیل وضعیت دهد کما اینکه این اتفاق به درخواست علی مراد خانی «معاون هنری ارشاد» برای مجید ملانوروزی «مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی» و پیروز ارجمند «مدیرکل دفتر موسیقی» افتاد و هر دوی آن‌ها به عنوان کارمند رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استخدام شدند.

این بار موج جدید قطع همکاری با نیروهای شرکتی به مرکز هنرهای نمایشی رسید. طبق آخرین خبرهای خبرنگار خبرگزاری فارس چند روزی است که عباس غفاری «مدیر روابط عمومی اداره کل هنر‌های نمایشی» و رضا دادویی «رییس شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش» از سِمَت خود کنار گذاشته شده‌اند.

این در شرایطی است که باید معاونت هنری ارتباط‌های این روابط عمومی‌های برکنار شده را از نو برقرار کند و برای اصحاب رسانه و مخاطبین خود اعلام دارد که به چه شکلی قرار است همکاری خود را با آن‌ها ادامه دهد.

«وزارت ارشاد یک سازمان کلی است و معاونت هنری بخشی از وزارت ارشاد است. کل وزارت ارشاد یک روابط عمومی دارد. و اما تمام زیر مجموعه‌ها و معاونت‌های این وزارت‌خانه روابط عمومی داشتند. حال طبق بخش‌نامه‌ای که آقای وزیر داشتند، قرار است که روابط عمومی وزارت ارشاد این سرویس را به همه معاونت‌ها بدهد. ما به عنوان معاونت هنری از این پس روابط عمومی نخواهیم داشت و خود ارشاد در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند» این بخش‌هایی از پاسخ علی مراد خانی به پرسش خبرنگار موسیقی فارس در ارتباط با تعطیلی دپارتمان روابط عمومی معاونت هنری وزارت ارشاد طی روزهای گذشته بوده است.

در چنین شرایطی باید دید که روابط عمومی وزارت ارشاد چگونه و با چه کیفیتی این سرویس را در اختیار روابط عمومی‌های بخش‌های مختلف قرار می‌دهد. حال این سوال پیش می‌‌آید توسط سازمان بازرسی و ارشاد رسیدگی‌های لازم نسبت به وضعیت روابط عمومی سازمان سینمایی صورت خواهد گرفت؟!

علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بدون مقاومت تن به اجرایی شدن مصوبه شورای عالی اداری و هدف دولت مبنی بر چابک سازی داد. مصوبه ای که سازمان بازرسی در اجرایی شدن آن نقش به سزایی داشت. در سازمان سینمایی هم نیروهای غیر دولتی نیز وجود دارند که بابت حضورشان دولت هزینه‌هایی پرداخت می‌کند اگر بنا بر اجرایی شدن چنین قانونی است باید دید آیا این موج تعطیلی دامن دپارتمان روابط عمومی سازمان سینمایی و سایر معاونت های ارشاد را می‌گیرد که اگر اینگونه باشد،تنها حسن این تصمیم می‌تواند به دور شدن اهالی رسانه از بدنه مدیران زیر مجموعه ارشاد کمک کند!.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ش
| 1394/3/9 - 01:10 |     0     0     |
مایه تاسف است که در کشور ما چیزهایی که دنیا دارد به اوج می رساند را حذف می کنیم. واقعا کی باید بفهمیم این ها را؟


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد