درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 مهر 1402 - 02:48   

تمدید مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  تمدید مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رایزنی نوابغ دنیای تکنولوژی برای تولید «آیفون هوش مصنوعی»

  رایزنی نوابغ دنیای تکنولوژی برای تولید «آیفون هوش مصنوعی»


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

خدمات نوآورانه در رونق تولید و فروش

  خدمات نوآورانه در رونق تولید و فروش


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  خدمات نوآورانه در رونق تولید و فروش
  اصول روابط‌عمومی| اخلاق | 1 |
  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا
  سال 2023 سال سختی برای آژانس‌های روابط‌عمومی بود
  ربات‌های چت اکنون می‌توانند صحبت کنند، اما کارشناسان هشدار می‌دهند که آن‌ها نیز ممکن است گوش کنند
  مدیر روابط‌عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
  هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی: رقابتی برای بهترین‌ها
  گزارش وضعیت نگرش مصرف‌کنندگان در مورد تجارت الکترونیک
  برندسازی در چند کلام
  روز جهانی قلب و نقش روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16681صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 23 اردیبهشت 1394 - 11:00
اهمیت ارتباطات غیر کلامی در تشریفات
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بروز هرگونه خطایی در ارتباطات غیرکلامی ممکن است مجادله انگیز و یا بحران زا شود تا حدی که گاهی اوقات باعث بر هم خوردن مراسم تشریفات و حتی منجر به تیره شدن روابط دو کشور نیز می شود
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بروز هرگونه خطایی در ارتباطات غیرکلامی ممکن است مجادله انگیز و یا بحران زا شود تا حدی که گاهی اوقات باعث بر هم خوردن مراسم تشریفات و حتی منجر به تیره شدن روابط دو کشور نیز می شود

در بحث ارتباطات غیرکلامی تشریفات بایستی 4 مسئله مهم در کانون توجه مدیر روابط عمومی و کارگزاران انجام مراسم تشریفات قرار گیرد.

1- اینگونه از ارتباطات از آن نظر اهمیت دارند که می توانند به تحکیم روابط دو فرد یا دو کشور کمک شایانی بکنند.
2- عدم رعایت آنها باعث بر هم خوردن روابط بین این دو می شود.
3- بروز هرگونه خطایی در ارتباطات غیرکلامی ممکن است مجادله انگیز و یا بحران زا شود تا حدی که گاهی اوقات باعث بر هم خوردن مراسم تشریفات و حتی منجر به تیره شدن روابط دو کشور نیز می شود
4- ” کانالهای برقراری ارتباطات غیرکلامی بسیار است ولی اهم ان که در تشریفات مورد نظر است عبارتست از 8 مورد ذیل که بایستی مورد توجه قرار گیرد البته این نکته را هم نباید از نظر دور داشت که هر یک از این حرکات غیرکلامی مفهوم خاصی می تواند با توجه به فرهنگ خاص کشورهای میهمان و یا عرف دیپلماتیک داشته باشد.”


1- زبان بدن ( حرکت گفتاری)
2- صدای آوایی ( شبه صوتی)
3- فضا ( مجاورت)
4- زمان ( زمانی)
5- شامه ( بو)
6- زیبایی شناسی ( موزیک و رنگ)
7- مشخصات فیزیکی ( شکل بدن، اندازه و رنگ پوست)
8- مصنوعات ( لباس، لوازم آرایش، عینک ها، جواهرات)

ولی از آنجایی که تشریح و توضیح کلیه کانالهای ارتباط غیرکلامی و ابزارهای آن مستلزم صرف وقت و حوصله و مثنوی 70 من کاغذ می شود از میان این 8 مورد به بیان مهمترین آن یعنی فضا « مجاورت» می پردازیم و دانستن بقیه موارد را به مطالعه جداول پیوستی و مقالات بعدی موکول می کنیم.انسانها در برقراری ارتباطات چهره به چهره فاصله های خاصی را براساس الزامات اجتماعی و هنجارهای اجتماعی رعایت می کنند که عمده ترین آنها در بحث تشریفات عبارتند از گروههای 4 گانه حریم ها و فاصله ها که در ذیل به آن اشاره مختصری می شود:

الف- فاصله یا حریم خصوصی«Intimate distance » فاصله یا حریم خصوصی همانطور که از اسمش پیداست در روابط دوستانه و صمیمانه بین افراد رعایت می شود و نباید از آن در روابط رسمی و تشریفاتی استفاده کرد مگر بر حسب ضرورت. از نمونه های بارز این نوع فاصله که حداکثر تا 45 سانتیمتر را شامل می شود،‌ می توان به بغل کردن یا بوسیدن طرف مقابل اشاره کرد. لازم به توضیح است که هیچ کسی حق ورود به حریم خصوصی یک مقام رسمی و تشریفاتی را ندارد مگر آنکه محرم اسرار فرد و یا بسیار مورد اعتماد وی باشد.

ب- فاصله یا حریم شخصی«Personal distance»این نوع فاصله که از 45 تا 120 سانتیمتر را شامل می شود معمولا در مصاحبه ها و گفتگوهای دو نفره رعایت می شود.

ج- فاصله یا حریم اجتماعی «Social distance »فاصله یا حریم اجتماعی بین 120 تا 160 سانتیمتر متغیر است. همه فاصله هایی که الزاما ما در روابط خود با محیط اجتماعی و دیگران ملزم به رعایت آن هستیم و یا بدون آنکه خود متوجه آن باشیم آنرا رعایت می کنیم به نوعی فاصله یا حریم اجتماعی نام دارند.

د- فاصله یا حریم عمومی «Public distance »این نوع فاصله از 360 تا 600 سانتیمتر متغیر بوده و عموما در سالن های کنفرانس و سخنرانی ها یا کلاسهای درس از سوی افراد رعایت شده و مورد توجه قرار می گیرد. بدیهی است هر یک از این فاصله ها ویژگیهای آوایی مخصوص به خود را دارد که در هنگام ارائه محتوا، این ویژگی ها تغییر پیدا نموده و آنها را از یکدیگر متمایز می سازد.

منبع: انتخاب

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  خدمات نوآورانه در رونق تولید و فروش


  روز جهانی قلب و نقش روابط‌عمومی


  چشم‌انداز روابط‌عمومی در استان البرز


  سال 2023 سال سختی برای آژانس‌های روابط‌عمومی بود


  اگر کسی به ما حرف بدی می‌زند چه‌کار کنیم؟


  آمازون با Bedrock وارد بازار هوش مصنوعی مولد می‌شود


  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا


  هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی: رقابتی برای بهترین‌ها


  بهترین کمپین روابط‌عمومی آسیا و اقیانوسیه در سال 2023 معرفی شد


  ربات‌های چت اکنون می‌توانند صحبت کنند، اما کارشناسان هشدار می‌دهند که آن‌ها نیز ممکن است گوش کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی/ هوش مصنوعی مولد و روابط‌عمومی: آینده ارتباطات