درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 03:19   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16252صفحه نخست » سه شنبه، 18 فروردین 1394 - 16:34
کاربران اینترنت ایران بالاخره چقدر هستند؟
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ارائه آمار و ارقام متفاوت و متعدد از مشترکان و کاربران اینترنت ایران در حالی اتفاق می‌افتد که همچنان تعریف دقیقی از مشترک و کاربر اینترنت وجود ندارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ارائه آمار و ارقام متفاوت و متعدد از مشترکان و کاربران اینترنت ایران در حالی اتفاق می‌افتد که همچنان تعریف دقیقی از مشترک و کاربر اینترنت وجود ندارد.


اینترنت و ضریب دسترسی به این پدیده قرن یکی از معیارهای توسعه یافتگی جوامع کنونی به حساب می‌آید و بر این اساس ملت‌ها در رقابتی سنگین برای دستیابی هرچه بیشتر به آن هستند.

اصطلاح جنگ رقابتی به گفته یکی از مسئولان ارتباطی کشور شاید برازنده‌ترین عنوانی باشد که بتوان به این رویداد نسبت داد.

علی‌رغم اینکه تاکنون تعاریف درست و دقیقی از مفهوم کاربر و مشترک اینترنت نشده و حداقل – حداکثر میزان بهره‌برداری از پهنای باند برای تمایز بین کاربر حرفه‌ای و آماتور صورت نگرفته است اما هر از چند گاهی آماری در ارتباط با اینترنت و گستره آن در ایران ارائه می‌شود که بیشتر موجبات سردرگمی را فراهم می‌آورد.

به عنوان مثال آذر ماه سال گذشته (۱۳۹۳) رسما اعلام شد که دولت جدید در زمینه‌ اینترنت کار بزرگی را آغاز کرده و باعث شده کاربران اینترنت در سطح کشور به بیش از دو برابر افزایش پیدا کنند؛ در این راستا تعداد کاربران اینترنت چه مخابرات و چه شرکت‌های ندا (PAP) از ۳٫۵ به هفت میلیون نفر ارتقاء پیدا کرد.

در همان زمان اشاره‌ای به راه‌اندازی گسترده نسل‌های سوم و چهارم موبایل در کشور شد و مسئولان اعتقاد راسخ خود مبنی بر ارتقای تعداد کاربران اینترنت را با فراگیری این نسل‌ها ابراز کردند.

اما نکته مهم که هیچگاه به آن پرداخته نشد این بود که اصولا اینترنت پرسرعت مخابرات و شرکت‌های ندا که با عنوان ADSL بیشتر شناخته می‌شود، چه ارتباطی به پهنای باند سیار و نسل‌های موبایل دارد!

در حالیکه دولت معتقد است در شبکه اینترنت چه به لحاظ محتوا و چه سرعت وضعیت فعلی نسبت به گذشته قابل قیاس نیست و به نقطه مطلوبی نرسیده‌ایم، سال جدید (۹۴) در صنعت ارتباطات با پرده‌برداری از آماری جدید در حوزه اینترنت آغاز شد.

آمار کاربران اینترنت ظاهرا ظرف سه ماه به هشت میلیون رسید زیرا براساس اطلاعات قبلی هفت میلیون بود.

در حالیکه طبق آمار، سال گذشته در این عرصه به رشد دو برابری رسیده بودیم گفته شد که امسال (۹۴) هم قرار است آمار به رشد دو برابری برسد؛ بنابراین باید در انتظار باشیم تا پایان سال ۹۴ تعداد کاربران اینترنت به ۱۶ میلیون برسد.

اما کاربر کیست و مشترک چیست؟!
طبق استدلال عقلی، مشترک کسی است که به عنوان مثال یک خط اینترنت پرسرعت را سفارش داده باشد و به عبارتی به نام فرد باشد اما از همین نقطه اشتراک چندین نفر می‌توانند به اینترنت وصل شوند که در این صورت باید به آنها کاربر گفته شود.

در حالیکه آمار ارائه شده کمی ابهام‌آور است اما در ارتباط با تناقض آن نیز باید گفت که کاربران اینترنت پرسرعت در حالی هشت میلیون عنوان می‌شوند که سامانه مدیریت ضرب نفوذ اینترنت کشور که زیر نظر سازمان فناوری اطلاعات ایران اداره می‌شود، تعداد کاربران اینترنت پرسرعت (ADSL) را برای سه ماهه اول سال ۹۳ حدودا ۱۳ میلیون عنوان کرده است.

در همین گزارش تعداد مشترکان حدودا پنج میلیون عنوان شده است.
همین بازه زمانی برآوردی از مشترکان و کاربران موبایل نیز داشته و رقم حدودا یازده میلیونی را به آن نسبت داده است.

این آمار و ارقام انبوه ارائه شده بیشتر موجب سرگیجی کاربر عادی و مردم می‌شود تا اینکه موجب تنویر افکار عمومی گردد.
منبع: تسنیم
 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد