درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 14 تیر 1401 - 10:24   

فراخوان جایزه برترین کمپین‌های روابط‌عمومی 1401

  فراخوان جایزه برترین کمپین‌های روابط‌عمومی 1401


ادامه ادامه مطلب یک

اجلاس بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی برگزار می‌شود

  اجلاس بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان

  فراخوان جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بررسی حال و آینده رشته ارتباطات در افغانستان در عصر طالبان
  اعلام نتایج آزمون دعوت به همکاری بانک رفاه کارگران
  متاورس؛ تحولی بزرگ در عصر ارتباطات با سرانجامی نامعلوم
  اجلاس بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی
  نجف محمودی از فعالان روابط‌عمومی به رحمت ایزدی پیوست
  اولین دوره انتخابات "شورای هماهنگی روابط‌عمومی های هیاتهای ورزشی استان اردبیل برگزار شد
  دومین دوره خبر نویسی و روابط‌عمومی هیاتهای ورزشی برگزار شد
  ویژه‌برنامه بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی در کلاب‌هاوس "شارا"
  نترسید، هوش مصنوعی کمک می‌کند تا نتایج و پیامدهای روابط‌عمومی و بازده سرمایه‌گذاری برای شما مشخص شود
  انتصاب سرپرست اداره روابط عمومی دانشگاه یاسوج
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15986صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیجمعه، 27 اسفند 1400 - 12:47
شناخت فرهنگ لازمه تبلیغات موفق
گاهی اوقات یک موضوع ساده شرایط ناخوشایندی را برای آینده یک محصول رقم می زند. باید در نظر داشته باشیم که امروز تخریب یک برند بسیار راحت انجام می شود اما بازسازی اعتبار آن به سختی ممکن است و گاهی اوقات حتی خلق برندی جدید بهتر از احیای برند بدنام قدیم است. بسیاری اوقات ما از مقوله فرهنگ در بازاریابی و تبلیغات غافل می شویم و پیام های خودمان را بدون در نظر گرفتن مقوله های فرهنگی ارسال می کنیم که در نتیجه پاسخ عکس از تبلیغات و فعالیت های بازاریابی دریافت می کنیم.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بسیاری اوقات ما از مقوله فرهنگ در تبلیغات غافل می شویم و پیام های خودمان را بدون در نظر گرفتن مقوله های فرهنگی ارسال می کنیم که در نتیجه پاسخ عکس از تبلیغات و فعالیت های بازاریابی دریافت می کنیم.


این امر در گذشته در کشورهای پیشرفته نیز وجود داشته است و شاید یکی از دلایل تقویت رشته های علوم اجتماعی کاربردی است که این رشته ها در اقتصاد و سیاست داشته اند.


داستانی از ورود محصولات شرکت کوکاکولا به کشورهای شرقی وجود دارد که می تواند این اهمیت را به خوبی برساند:
یکی از نمایندگان فروش شرکت کوکاکولا، مایوس و نا امید از خاورمیانه بازگشت.
دوستی از وی پرسید: «چرا در کشورهای عربی موفق نشدی؟»
وی جواب داد: «هنگامی که من به آنجا رسیدم مطمئن بودم که می توانم موفق شوم
و فروش خوبی داشته باشم. اما مشکلی که داشتم این بود که عربی نمی دانستم.
لذا تصمیم گرفتم پیام خود را از طریق پوستر به آنها انتقال دهم.


بنابراین سه پوستر زیر را طراحی کردم:
پوستر اول مردی را نشان می داد که خسته و کوفته در بیابان بیهوش افتاده بود.
پوستر دوم مردی را نشان می داد که در حال نوشیدن کوکا کولا بود.
پوستر سوم مردی بسیار سرحال و شاداب را نشان می داد.
پوستر ها را در همه جا چسباندم.»
دوستش از وی پرسید: «آیا این روش به کار آمد؟»
وی جواب داد: «متاسفانه من نمی دانستم عرب ها از راست به چپ می خوانند
و لذا آنها ابتدا تصویر سوم، سپس دوم و بعد اول را دیدند.»!!


همانطور که بیان شد گاهی اوقات یک موضوع ساده شرایط ناخوشایندی را برای آینده یک محصول رقم می زند. باید در نظر داشته باشیم که امروز تخریب یک برند بسیار راحت انجام می شود اما بازسازی اعتبار آن به سختی ممکن است و گاهی اوقات حتی خلق برندی جدید بهتر از احیای برند بدنام قدیم است.


در بسیاری از موارد مشاهده می شود که شرکت های تازه تاسیس حتی برای انتخاب نام شرکت شان دقت کافی را به خرج نمی دهند. اما یک انتخاب نام خوب می تواند تاثیر بسزایی در ساخت برند و آگاهی برند داشته باشد.


برای برندهایی که احتمال می دهند بخواهند جهانی شوند، تحقیقات در خصوص معانی آن در زبان های مختلف یکی از جنبه های مهم شناخت فرهنگ مصرف کنندگان است.


شاید در نگاه اول این کار بسیار سخت به نظر برسد. اما کافی است که سری به گوگل بزنید و کلمه را به زبان انگلیسی و ترجمه آن را به زبان های دیگر جستجو کنید. آنگاه فقط کافی است ترجمه ها را در قسمت عکس گوگل جستجو کنید. خود تصاویر به خوبی ماهیت نام انتخابی شما را در زبان های مختلف نشان می دهد. بنابراین نیازی نیست که حتما برای این قبیل تحقیقات برای شرکت های کوچک از محققان علوم اجتماعی استفاده کنید.


اما در مورد شرکت های بزرگ، تقبل هزینه های یک پایان نامه یا رساله می تواند کمک کند که آنها شناخت عمیقی نسبت به یک بخش از فعالیت شان برسند و بنابراین توصیه می شود که این شرکت ها از محققان این رشته ها برای انجام پیش تحقیق و تحقیقات پایه ای استفاده کنند.


منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

گروه نویسندگان شارا

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انتصاب مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران


  ویژه‌برنامه بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی در کلاب‌هاوس "شارا"


  نجف محمودی از فعالان روابط‌عمومی به رحمت ایزدی پیوست


  دیدار رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی با یار قدیمی پدر روابط‌عمومی ایران


  کسب رتبه برتر روابط عمومی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در انتشار خبر


  یکشنبه های روابط عمومی منطقه ۲۱ در معاونت مالی و اقتصاد شهری برگزار شد


  انتصاب سرپرست اداره روابط عمومی دانشگاه یاسوج


  رئیس و نایب رئیس هیات مدیره کانون روابط عمومی خانه تئاتر معرفی شدند


  نترسید، هوش مصنوعی کمک می‌کند تا نتایج و پیامدهای روابط‌عمومی و بازده سرمایه‌گذاری برای شما مشخص شود


  هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های مراغه مشخص شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: روابط‌عمومی و دو رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی