درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 12:07   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
  مدیریت شهرت آنلاین در عصر هوش مصنوعی: تاریکی و روشنی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15937صفحه نخست » دوشنبه، 11 اسفند 1393 - 16:10
طراحی کمپین تبلیغاتی موفق در رسانه های اجتماعی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در حال حاضر تعداد رسانه های اجتماعی افزایش شدیدی پیدا کرده است. تا چند سال قبل این رسانه ها به شبکه های اجتماعی معدودی محدود می شدند و از این رو هر کاربر براحتی می توانست از آنها استفاده کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در حال حاضر تعداد رسانه های اجتماعی افزایش شدیدی پیدا کرده است. تا چند سال قبل این رسانه ها به شبکه های اجتماعی معدودی محدود می شدند و از این رو هر کاربر براحتی می توانست از آنها استفاده کند.

 

شبکه های اجتماعی تخصصی مانند لینکدین، فلیکر و ... و شبکه های عمومی مانند فیسبوک و مای اسپیس تنها شبکه های موجود بودند اما امروزه هم تعداد شبکه های اجتماعی افزایش پیدا کرده است و هم اسمارت فون ها دنیای رسانه های اجتماعی را به نحو فزاینده ای دستخوش تغییر کرده اند. تغییراتی که در بازاریابی اینترنتی و برندینگ تاثیر مهمی دارد و ندیده گرفتن شرایط جدید می تواند یک کمپین موفق (در شرایط قبل) را به کمپینی شکست خورده بدل کند.

شناخت زمین بازی؛ اسمارت فون ها وارد می شوند
ظهور و فراگیر شدن اسمارت فون ها قواعد بازی را در دو سطح نحوه استفاده و سبک استفاده کاربران از رسانه های اجتماعی تحت تاثیر قرار داده است.

اگر کاربران پیش از این بیشتر با استفاده از کامپیوترهای شخصی از اینترنت استفاده می کردند، حالا اسمارت فون ها به مهمترین ابزار اتصال به نت تبدیل شده اند. کاربران در هر زمان و مکانی به اینترنت متصل هستند و از منابع آن استفاده می کنند. این امر خود به تغییر سبک استفاده نیز منجر می شود. کاربر هنگام کار با کامپیوتر اصولا فراغت و دقت بیشتری دارد و با آمادگی قبلی پای سیستم می نشیند. اما هنگام استفاده از اسمارت فون ممکن است زمان کمی داشته باشد، در حال راه رفتن یا در تاکسی یا اتوبوس باشد. علاوه بر این اغلب رسانه های اجتماعی اپ های مخصوص موبایل خود را ارائه کرده اند و برخی از کاربران تنها از این اپ ها استفاده می کنند و ممکن است دیگر با کامپیوتر شخصی به سایت وارد نشوند.

رسانه های اجتماعی را بشناسید
تنوع رسانه های اجتماعی بسیاری را می تواند دچار سردرگمی کند. بعضی هم ولع زیادی برای استفاده از همه رسانه های اجتماعی دارند. مدیریت تمام اکانت های رسانه های اجتماعی در حال حاضر مدیریت قوی، وقت زیاد و هنر لازم را می طلبد. اصل اول در هویت سازی برای یک برند با استفاده از رسانه های اجتماعی شناخت رسانه های مناسب است. برای تحقق این هدف شما باید با تمام این شبکه ها آشنا باشید و خصوصیات مربوط به هر یک را بدانید. مثلا کاربر توئیتر با کاربر لینکدین زمین تا آسمان فرق دارد. این تفاوت ها چیست؟ خب اینجاست که هنر شما نمایان می شود. شما باید کانال های مناسب را با توجه به اهداف خود و ویژگی های رسانه اجتماعی انتخاب و سپس استراتژی یکپارچه برای حضور در آنها تهیه کنید. چگونگی حضور در هر رسانه نیز مستقیما به خصوصیات آن رسانه و مخاطبانش بستگی دارد. بسیاری از کمپین های مجازی بدلیل نادیده گرفتن این اصل ساده شکست می خورند، آنها محتوای یکسان را در تمام رسانه ها منتشر می کنند. این بهترین راه برای شکست یک کمپین تبلیغاتی است. پیامی که در اینستاگرام منتشر می شود از نظر فرم و محتوا قطعا با پیامی که در اپ های موبایل منتشر می شود باید تفاوت داشته باشد. بسته بندی مناسب پیام خود هنر دیگری است. بسیاری از تبلیغاتچی ها اپ های موبایل را در طراحی کمپین در نظر نمی گیرند، در حالی که این اپ ها در حال حاضر سهم بزرگی از مصرف رسانه ای کاربران را بخود اختصاص داده اند. غلبه بر محدودیت های این اپ ها و جذب مخاطبان ظرافت های زیاد و متفاوتی با شبکه های اجتماعی دارد. بعنوان مثال اگر شما یک صفحه در فیسبوک به نام شرکت خود بسازید کاربران با جستجو می توانند آن را بیابند اما در اپ های موبایل اینگونه نیست. پس چه باید کرد؟

علاوه بر اینها مسائل زیادی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند، به عنوان مثال فیلتر بودن یا نبودن رسانه انتخابی یکی از آنهاست که می تواند کلیت کمپین را دچار تغییر کند.

در نهایت باید دقت داشت در عین تفاوت حضور در هر یک از رسانه ها، کمپین باید یکپارچه باشد: وحدت در عین کثرت. کمپین شما باید دارای اصول مشخصی باشد که در تمامی رسانه ها رعایت شود.

+ اینها نکات کلی است که تنها می تواند راه را نشان دهد. اجرای هر یک از موارد گفته شده جزییات بسیاری دارد اما هدف من در اینجا تنها نشان دادن ویژگی های زیربنایی بوده است.

+ برای انجام یک کمپین موفق اصول ساده ای باید رعایت شود: رسانه را بشناسید، مخاطب (کاربر) را بشناسید و با دقت و فکر زیاد برنامه استفاده از رسانه برای رسیدن به مخاطب را طراحی کنید. بسیاری از کمپین ها در ایران بدلیل نادیده گرفتن همین اصول ساده شکست می خورند.

+ من ازینکه این نوشته کلی است و فایده عملی ندارد و اینترنت پر از چنین مطالبی است آگاهم ;) اما من گرچه خودم را در حوزه رسانه و شبکه های اجتماعی متخصص می دانم اما در حوزه مارکتینگ و برندینگ تازه شروع به مطالعه و تجربه کرده ام. بنابراین این نوشته را به عنوان دیباچه ای بر مطالب دقیقتر و جزیی تر و عملی تر در نظر بگیرید. در مطالب بعدی راهکارهای عملی با داده ها و روشهای مشخص ارائه خواهم کرد.
منبع: linkedin
حسین کرمانی
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد