درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 - 15:17   

🔶 بله ثبت‌نام ادامه دارد: نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  🔶 بله ثبت‌نام ادامه دارد: نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

🔶 هنوز وقت داریم فرصت را از دست ندهیم: بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»

  🔶 هنوز وقت داریم فرصت را از دست ندهیم: بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

  انتصاب سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان


ادامه ادامه مطلب سه

جانشین رئیس و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های تهران منصوب شد

  جانشین رئیس و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های تهران منصوب شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سیدعلی میرفخرایی به عنوان رییس اداره کل روابط عمومی بانک توسعه تعاون منصوب شد
  آمادگی روابط عمومی برای تعامل بیشتر با حوزه تربیت بدنی و سلامت
  نشست هماهنگی کمیته روابط عمومی‌های منطقه شمال کشور شرکت توانیر
  جانشین رئیس و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های تهران منصوب شد
  اولین نشست سراسری مدیران روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار شد
  انتصاب سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  آیا روبات‌ها همین حالا جهان را در کنترل خود دارند؟
  سرپرست روابط‌عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق منصوب شد
  مدیر روابط‌عمومی گروه صنعتی کاپلا منصوب شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15843صفحه نخست » دوشنبه، 4 اسفند 1393 - 14:53
آشنایی با سایت الکسا
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- الکسا یک وب سایت بین‌المللی برای رتبه بندی سایت‌ها و وبلاگ‌ها است که آمارهایی از رفتار‌های کاربران و نحوه ورود به سایت‌ها، تعداد بازدید کنندگان و صفحات باز شده را به‌دست می‌آورد و با آن‌ها به رتبه بندی سایت‌ها می‌پردازد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- الکسا یک وب سایت بین‌المللی برای رتبه بندی سایت‌ها و وبلاگ‌ها است که آمارهایی از رفتار‌های کاربران و نحوه ورود به سایت‌ها، تعداد بازدید کنندگان و صفحات باز شده را به‌دست می‌آورد و با آن‌ها به رتبه بندی سایت‌ها می‌پردازد.

این سرویس با در نظر گرفتن معیارهای محاسباتی و آماری، سایت‌های مختلف را رتبه‌بندی می‌کند. هرچه رتبه یک وب‌سایت نزدیک‌تر به عدد ۱ باشد، نشان‌دهنده محبوبیت و بازدید بیشتر از این سایت است و بسیاری از کاربران، برای تخمین بازدید سایت‌ها و یا جذب تبلیغات از آمارهای این سایت استفاده می‌کنند.

الکسا از طریق نوارابزارهای خود که بر روی مرورگرهای وب نصب می‌شود، اطلاعات کاربران را جمع‌آوری می‌کند و براساس آن‌ها ترافیک احتمالی وب‌سایت‌های مختلف را محاسبه می‌کند. البته الکسا در کنار این نوارابزار‌ها با استفاده از افزونه‌های مرورگرهای مختلف که الکسا را در دل خود جای داده‌اند، امکان جمع آوری اطلاعات کاربر‌ها برای وب سایت را فراهم کرده است.[در واقع الکسا تنها از نوار ابزار خودش گزارش می‌گیرد]

وب سایت الکسا که در سال ۱۹۹۶ توسط دو کارآفرین وب به نام‌های Brewster Kahle و Bruce Gilliat تاسیس شد، برای مدیران وب سایت‌ها امکانات فراوانی به صورت رایگان نظیر نمایش تعداد بازدید کننده، بازدید کل، لینک‌های سایت در صفحات و سایت‌های دیگر، میانگین زمان حضور و تعداد صفحاتی بازدیدی هر کاربر، ورودی از موتورهای جستجو و همچنین رتبه جهانی و کشوری سایت‌ها قائل شده است.

زمان به روز رسانی رتبه بندی الکسا معمولا روزانه است. همچنین آمار مربوط به تعداد لینک‌ها را معمولا هر ۱۵ روز یکبار، به روز می‌کند.

این وب سایت که هم اکنون یکی از زیرمجموعه‌های آمازون است در سال ۱۹۹۹ با ارزش ۲۵۰ میلیون دلار آمریکا توسط آمازون خریداری شد.

آمازون، الکسا را برخلاف آنچه که در ابتدا بود به موتور جستجو هوشمند تبدیل کرد، همچنین در اوایل سال ۲۰۰۲ الکسا به همکاری با گوگل روی آورد و در سال ژانویه ۲۰۰۳ نیز با شرکت Open Directory Project قرارداد همکاری بست.

در سال ۲۰۰۶ آمازون نتایج جستجو در الکسا را از طریق گوگل به نمایش گذاشت. در دسامبر ۲۰۰۶ بخش جستجوی عکس الکسا راه‌اندازی شد.

در نهایت در سال ۲۰۰۸ الکسا اعلام کرد باتوجه به اینکه موتور جستجو این سایت مناسب نبوده است سرویس را قطع خواهد کرد که این اتفاق در سال ۲۰۰۹ رخ داد و از این پس تیم شرکت به طور تخصصی به رتبه بندی سایت‌ها اقدام کرده است.

در حال حاضر نه تنها در ایران، بلکه در کشورهای دیگر نیز از الکسا برای کسب اطلاعات اولیه در باره وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود.

 

وب‌گاه رسمی: alexa
همشهری آنلاین
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آیا روبات‌ها همین حالا جهان را در کنترل خود دارند؟


  سیدعلی میرفخرایی به عنوان رییس اداره کل روابط عمومی بانک توسعه تعاون منصوب شد


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  آمادگی روابط عمومی برای تعامل بیشتر با حوزه تربیت بدنی و سلامت


  اولین نشست سراسری مدیران روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار شد


  انتصاب سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان


  جانشین رئیس و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های تهران منصوب شد


  نشست هماهنگی کمیته روابط عمومی‌های منطقه شمال کشور شرکت توانیر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی منتشر شد