درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 14:09   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
  چت‌بات آرنا (Chatbot Arena)
  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟
  کلود در رتبه‌بندی چت‌بات‌های هوش مصنوعی مقام اول را به دست آورد
  نظرسنجی گالوپ: اکثر آمریکایی‌ها اکنون با اقدام اسرائیل در غزه مخالفند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15641صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 14 بهمن 1393 - 17:32
اعتراف برای جلب اعتماد
جوادگودرزی - فارغ از چگونگی و چرایی ترسیم این مقدمات،سوالی که می توان طرح کرد اینکه اگر در جریان هر ارتباطی یکی از این عناصر دستخوش تغییرات و یا تحولات مثبت ویا منفی شود، چه اتفاقی می افتد؟ فرضا اگردر ابتدای این فرایند از طرف فرستنده – که احتمالا می تواند یک شخصیت حقیقی و یا حقوقی دارای ارزش خبری هم باشد- از ابتدا مطلبی بصورت ناآگاهانه و یا حتی اگاهانه،نادرست و یا معکوس، جلوه داده شود چه اتفاقی می افتد؟
  


4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پیشبرد اهداف سازمانی در فضای اجتماعی، مستلزم ایجاد بسترها و زمینه سازی برای پذیرش افکار عمومی است. یکی از وجوه اساسی واصلی شکل گیری فعالیت های سازمانی در جامعه، پذیرش افکار،آراء و نظرات عموم مردم است تا عنصر تعامل و همکاری بر پایه میزان پذیرندگی جامعه عینیت یابد. به همین منظور است که به رسم معمول، سازمان ها با تکیه بر عنصر بسترسازی و فرهنگ سازی، اهداف، سیاست ها و نحوه عمل خویش را در یک یا چند موضوع مورد نظر به آحاد جامعه اطلاع رسانی می کنند و با فنون مختلف، سعی در ایجاد و پذیرش در آنان می کنند.


پذیرش افکار عمومی وتوجه به باورها و نگرش های آنان نیز لوازم وامکاناتی را می طلبدکه توجه جدی به آنها می تواند این رابطه دو طرفه را پویا تر کند،چه برقراری و تداوم هر ارتباطی بدون توجه به عناصر اصلی بوجود آورنده آن می تواند موجد و موجب شرایطی شودکه بعضا نتوان آثار و تبعات آن را تا سالها پاک کرد.


ایجاد هر ارتباطی ناگزیر ازگذر از چند مرحله است. به بیان دیگر بر هر ارتباطی عناصری حاکم است که وجوب هر یک دال بر وجود دیگری است." فرستنده"،"کانال ارتباطی"، "پیام" و" گیرنده" را عناصر اصلی یک ارتباط سالم و دو طرفه قلمداد می کنند، هر چندکه نمی توان از تاثیری که دو عنصر غیر مستقیم دیگر یعنی " بازخورد "و" پارازیت" نیز درتقویت و تضعیف این ارتباط می گذارد، غافل شد.


فارغ از چگونگی و چرایی ترسیم این مقدمات،سوالی که می توان طرح کرد اینکه اگر در جریان هر ارتباطی یکی از این عناصر دستخوش تغییرات و یا تحولات مثبت ویا منفی شود، چه اتفاقی می افتد؟ فرضا اگردر ابتدای این فرایند از طرف فرستنده – که احتمالا می تواند یک شخصیت حقیقی و یا حقوقی دارای ارزش خبری هم باشد- از ابتدا مطلبی بصورت ناآگاهانه و یا حتی اگاهانه،نادرست و یا معکوس، جلوه داده شود چه اتفاقی می افتد؟


پاسخ منطقی به این سوال را می توان در دو احتمال بررسی کرد :یافرستنده اشتباه خودرا نمی پذیردو به ناچار ارتباط های بعدی و عناصر بعدی ایجاد ارتباط نیز متاثر از این موضوع ،مجبور به توجیه و یاتئوریزه کردن این اشتباه نامربوط می شود ویا اینکه فرستنده پیام اشتباه خودر ا می پذیرد و در نهایت با یک اعتراف به غائله خاتمه می دهد.


اما اگر همانگونه که گفته شد،" فرستنده پیام" یک شخصیت مهم بوده و متاسفانه به عمد یا سهو، امکان پذیرش اشتباه نیز نداشته باشد، خودبخود گزارش های بعدی نیز حول و حوش همان اشتباه خواهدچرخید و اصطلاح" خشت اولی" پیش می آید که چون اولینش را معمار کج نهاده به ناچار بایدتبعات تا ثریاکج بودنش را نیز پرداخت کرد و واحسرتا که جسارتی هم برای درست کردن آن به اعتبار همان اشتباه اولیه نیست.


باور نگارنده و البته بسیاری از خوانندگان این سطور بر این است که هیچ انسانی از خطا مصون نیست چراکه هرکسی بر اثر عوامل خودآگاه و نا خودآگاه، دچار خطا و اشتباه می‌شود؛ مهم این است که پس از پی بردن به خطا نه تنهابر تکرارآن اصرار نورزد، ومهمترازآن در صدد توجیه و دفاع از آن نباشد، بلکه به اشتباه خود اعتراف و اقرار، و درصورت لزوم از طرف مقابل عذرخواهی کند.


موضوعی که نمونه های آن هم در تاریخ و هم در تعالیم دینی ما کم نیست.اعترافات کاچازنونی اولین نخست وزیر ارمنستان مبنی بر نسل کشی ارمنی، اعتراف آمریکا و انگلیس مبنی برکمک به رضاشاه و مشارکت در کودتا علیه مصدق، اعتراف فرانسیس فوکویامای ژاپنی به نادرستی نظریه پایان تاریخ، اعتراف محمدرضا شاه به فاسد بودن حکومت و جمله معروف او خطاب به مردم که :"من نیز صدای انقلاب شما ملت ایران را شنیدم"، اعتراف فلور پرلین وزیر فرهنگ فرانسه مبنی بر عدم مطالعه کتاب ونمونه های بسیاری ازاعترافات مدیران و حتی سیاستمدارانی که با اعتراف به عمل نادرست خود یا از مقام خود استعفا داه اند ویا با معذرت خواهی به اشتباهات خود معترف شده اند، مشتی از خروارها اعترافی است که از زبان شخصیت های مهم و غیر مهم جاری شده است.


متأسفانه فرهنگ اعتراف به اشتباه و عذرخواهی از مردم درمیان بسیاری از مسوولان ومدیران دولتی و حتی خصوصی ما جایگاهی ندارد. عجیب است که علیرغم اهتمام جدی حضرت امام خمینی و رهبر انقلاب مبنی بر ضروورت اعتراف به اشتباه،تمام مسئولان رده بالا تا مدیران میانی به خاطر ترس از مقام وجایگاه خود،عادت دارند خودو عملکردهای خوب و بد خودرا را مصون از اشتباه بدانند و حتی از این عملکرد های بعضا بی ارتباط گزارش های رنگین می سازند و در بهترین قالب های نرم افزاری و با بهترین ابزارهای سخت افزاری به خورد مخاطبان خود می دهند و هرگز کوچکترین عیب و نقصی را به آن عملکردهای ناروا وارد نمی دانند! این، درست برخلاف تعالیم اسلام و اخلاق اجتماعی است و موضوعی است که حتی در بلاد کفر جهان امروز نیز جائی ندارد. در کشورهای غربی همواره مسئولان دولتی بر وجود مشکلات، عیوب و نواقص اقدامات خود و ناموفق بودن سفرهایشان نیز در کنار نکات مثبت تأکید می‌کنند. همین فرهنگ، در اظهارات مسئولان کشورهای پیشرفته شرقی از قبیل ژاپن و چین نیز مشهود است و قس علی هذا.


اما مراد از طرح این همه مقدمه چینی برای چیست؟ چندی پیش یکی از مسوولان ارشد نظام مقدس جمهوری اسلامی در نشستی خبری که خیلی هم صمیمانه نبود برخلاف رویه موجود در ارائه گزارش در برنامه های این چنینی، بصورت کاملا شفاف و روشن پرده از خیلی از موضوعاتی که شاید در نزد بسیاری از هم کیشان خود خط قرمز بود برداشت،ایشان در فرازی از این نشست در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که از لزوم پاسخگویی به عملکرد سازمان متبوع خود در برخورد با یکی از شرکت های دارای مجوز پرسیده بود، ضمن تشریح کامل زوایای چگونگی برخورد با متخلفان این شرکت و ارائه راهکارهای قانونی سازمان تحت نظارت خود برای رهایی از بن بست ایجاد شده گفته بود: «من اقرار می کنم بیمه مرکزی در نظارت کوتاهی کرده است اگر نظارت بدرستی انجام می شد کار به اینجا نمی رسید.» البته این تنها بخشی از صحبت های ایشان بود چه در همین جلسه گزاره هایی چون«در یک دوره ای بیمه مرکزی بدون اینکه اصلا بازار را ارزیابی و رسیدگی کند، مجوز جذب نماینده را آزاد کرد و یک دفعه شمار نمایندگان از ۱۰۰۰۰ به ۴۰۰۰۰ نماینده رسید»،«شرکت بیمه ایران به لحاظ مدیریتی تحت نظارت بیمه مرکزی نیست»،«همه این کمبودهای مدیریتی و سوء مدیریت ها و سوء جریان ها را بیمه مرکزی نمی تواند جبران کند یا پاسخگو باشد»،«شرکت آتیه سازان حافظ هم برخلاف قانون فعالیت می کند»،«برای دولت نیز تصور ورشکستگی وجود ندارد»،«قرار نیست هرکسی که مال مردم را خورده است از این کار منتفع شود و دیگری تخلف او را بر عهده گیرد»،«در قوانین ایران تضمینی از شرکت های بیمه گرفته نمی شود»،«من نمی توانم به کسی تضمینی بدهم» و... نیز به چشم می خورد که می توان از آن به عنوان بهترین گفت و گویی هایی یادکرد که ما بین خبرنگاران با یک مسوول ارشد دولتی مطرح شده است.


البته این یک امر بدیهی و روشن است که این مطالب قاعدتا نباید نافی قبول مسوولیت و تعهد قبل و بعد ازنشسن در بالاترین مسند یک سازمان نظارتی باشد کمااینکه در همین مصاحبه پرتنش از مقوله های امید بخشی چون «هیچ زیاندیده ای بدون پرداخت خسارت نخواهد ماند»،«قوه قضائیه با توقیف دارایی های این شرکت، خسارت زیاندیدگان را پرداخت می کند»،« بیمه مرکزی مجموعه ریسک هایی را که شرکت بیمه می پذیرد، کنترل می کند»،«من این اطمینان را می دهم که از این به بعد هیچ شرکت بیمه ای به سرنوشت بیمه توسعه دچار نخواهد شد»،«دیگر بیمه مرکزی اجازه نمی دهد افراد فاقد صلاحیت و دانش، تجربه و مهارت کافی به یکی از این مناصب مشغول باشند»،«پس از این هم به شرکت بیمه فقط بر اساس توانگری مالی اش اجازه خواهیم داد نماینده جذب کند تا بتواند این نماینده ها را کنترل کند»،«تمام دغدغه ما این است که شرکتها را منضبط و پاسخگو کنیم»،«توانگری شرکت های بیمه را از سال گذشته در سایت بیمه مرکزی اعلام کردیم و در دسترس مردم قرار داده شده تا با آگاهی بیشتری بیمه نامه بخرند» و«در چارچوب قوانین و مقررات دیگر از این اتفاقات در شرکت های بیمه نمی افتد»نیزنام برده شده است.


به هرصورت اعتقاد و التزام مدیران مسوولان کشوری و لشکری به شفافیت و صراحت در بیان نظرات از خصیصه هایی است که ممکن است در کوتاه مدت باعث ایجا د جو روانی کاذب و سردرگمی در عموم مردم شود اما اگر به واقعیت مطلب خوب نگریسته شود مشخص می شود که از این چنین رفتارهایی در دراز مدت، باید انتظار همدلی، اطمینان و اعتماد به نهادهای نظارتی را شاهد باشیم. نهادهایی که دقائق و ظرائف مترتب بر مسوولیت شان را می شناسند، بر مفاهیم و اصطلاحات تخصصی مسلط اند و می دانند برچه چیزی و در چه حوزه ای نظارت می کنند.در چنین نظامی است که هم بیمه گران می دانند که نباید برای دستیابی به اهداف کوچک خود به وسایلی چون دامپینگ و رفتارهای غیر اخلاقی بنگاهداری مانند سرقت مشتریان متوسل شوند ورقابت را درکنار رقابت داشته باشندو هم بیمه گذاران می د انندکه در بازار سالم بوجود آمده می توانند بهترین بیمه گررا با استفاده از اطلاعات شفاف انتخاب کنند.


از یاد نبریم که اصل حد اعلای حسن نیت در صنعت بیمه،هم بیمه گر را موظف به بیان تعهدات خود در کمال صداقت می کند و همه بیمه گذار را متعهد به این می کند که کلیه اطلاعات را با صداقت کامل به بیمه گر اعلام کند.

معاون مدیر کل روابط عمومی و بین الملل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انسان یا ماشین؟ مرزهای مبهم هوش مصنوعی


  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد