درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 16:32   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی اعلام شد
  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15241صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریسه شنبه، 23 دی 1393 - 11:43
چرا نباید مخاطبان را با بسترهای نرم افزای جدید با پیام بمباران کرد؟
اگر خوش اقبال بوده باشید، کپی و پیست کردن همان پیام مطلوب و شیرین بازاریابی در تمام بسترهای رسانه اجتماعی که با نام تجاری خود ثبت کرده اید، به عنوان بهترین راه برای رسیدن به همه مشتریان بالقوه بوده است. با این حال برای اینکه از آسیب ها جلوگیری کنید، این متن را بخوانید.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، لی اندورز- اگر خوش اقبال بوده باشید، کپی و پیست کردن همان پیام مطلوب و شیرین بازاریابی در تمام بسترهای رسانه اجتماعی که با نام تجاری خود ثبت کرده اید، به عنوان بهترین راه برای رسیدن به همه مشتریان بالقوه بوده است. با این حال برای اینکه از آسیب ها جلوگیری کنید، این متن را بخوانید.


«مورد بی احترامی قرار گرفتن». این عبارت بیشترین پاسخی است که من وقتی از تعقیب کنندگان فیسبوکم پرسیدم، چه احساسی دارید وقتی از بسترهای رسانه ای دیگری پیام مشابهی را دریافت می کنید.


پاسخ دیگر این بود: «اذیت شدم.» این تنها باعث شد که من زمان کمتری را بر روی این بستر صرف کنم... من به رادیو گوش نمی دهم چراکه من از تبلیغات هر 10 دقیقه ای آن خسته شده ام. به جز تماشای تلویزیون، من بیشترین تلاش خودم را برای دانلود چیزهای مختلف از اینترنت صرف می کنم. من همچنین زمان کمی را بر روی به اشتراک گذاری مواردی در شبکه های اجتماعی با دوستان و آشنایان می گذرانم، و بیشتر وقت ارتباطی ام را با دوستان نزدیک خودم در بسترهای نرم افزاری بسته ای از قبیل واتس آپ که هیچ تبلیغاتی در آن وجود ندارد، سپری می کنم. گاهی نیز به ایمیل هایم می پردازم.


و دیگر چه؟ «[من کاملا با این پیام ها] موافقم، یکی از چیزهایی که به شدت از آن متنفرم این است که به وسیله یکی از کارمندانی که من از او چیزی نخواسته ام و نپرسیده ام در مورد کارش بمباران اطلاعاتی شوم.»


همچنین نظرات نه چندان قوی، همه و همه، برای بازاریابانی که نیاز دارند از اینکه آنها پیام مناسبی را در پلت بستر نرم افزاری مربوطه دریافت کرده اند، بدون تحریک عصبانیت آنها کسب اطمینان کنند.
اما این کار از آنچه به نظر می رسد، پیچیده تر است.


اینکه به سختی اخباری داغ می توان تولید کرد سبب شده است که بیشتر و بیشتر از بستر رسانه های اجتماعی برای به اشتراک گذاری دیدگاه ها و حفظ تماس استفاده می شود. رسانه اجتماعی تنها یک مجموعه از واسطه های اجتماعی فردی است. برخی فیلترها در سراسر رادار ایموجلی (http://emoj.li/) قرار گرفته است، آیا کسی هست؟ در حالیکه سایرین قدرت خودشان را بر روی فیسبوک متمرکز کرده اند.


پس شما چگونه می دانید که کدام بهترین استفاده را برای هدف قرار دادن مخاطبان دارند؟
بر روی تمام بسترهای نرم افزاری رسانه اجتماعی محتوای خودتان را منتشر نکنید، فقط به این خاطر که می خواهید در آنجا باشید.
آماندا و مث، مدیر عامل و موسس رسانه آنلاین Ndlovukazi، در صبح روز سه شنبه توییت کردند که او اغلب می پرسیده است آیا لزومی دارد که تمام سایت های رسانه اجتماعی را فعال کنند، و اینکه چه هدفی از دریافت خدمت از آنها دارند.


نازارین ابراهیم، رئیس دفتر تحریریه در سوشیابی اکسپتبل، برای توییت های @SocialByTheSea پاسخ داده است: 1. به عنوان یک فرد: سعی کنید که از بسترهایی استفاده کنید که بتوانید عملکرد خودتان را مورد بررسی قرار دهید. 2. به عنوان یک برند: منافعی را شناسایی کنید و آمار بستر نرم افزاری را استخراج نمایید، آنگاه از #socialmedia101 استفاده کنید.


برای مثال، در حالیکه لینکداین آن اندازه در استرالیای جنوبی محبوب نیست، اما در ایالات متحده کاملا جایگاه خود را گرفته است. به همین دلیل است که مث می گوید شما نباید پیام دقیق خودتان را در سراسر بسترهای اجتماعی منتشر کنید. همچنان که مخاطبان در هر کدام از آنها دنبال چیز متفاوتی می گردند و برخی از این ها با دیگران همپوشانی دارند.


به جز این چه باید بکنیم؟
پیام را متناسب با رسانه و بستری که قرار است روی آن منتشر شود، تولید کنید.
مث پیشنهاد می دهد که به جای وحشت و تغییر اهداف کسب و کار خودتان با توجه به یک بستر، شما بهتر است با یک پیام برند قوی بالا بیایید و آنگاه تولید محتوا را در نظر بگیرید.
برای مثال، شما نیاز دارید که به خاطر داشته باشید که محیط ما محبوب ترین شبکه های اجتماعی را به ما معرفی می کند، بنابراین شما باید در استفاده از اسمارت فون ها در مقابل تازه های تلفن به عنوان مساله ای برا اتصال فاکتور بگیرید. این امر به ویژه در صورتی که یک کمپین آگاهی در مناطق روستایی راه اندازی کنید، جایی که اتصال ضعیف است و کاربران کمتر احتمال دارد بر روی لینک های سایت های موبایلی کلیک کنند، می تواند مفید باشد.


آشکار کنید: چه موقع از فیسبوک و چه موقع از توییتر استفاده می کنید
سائول کروپمن شریک در اس ال وی و شرکا که یک شرکت مشاوره موبایل است، ادعا می کند که تنها رسانه اجتماعی بهترین شیوه برای بمباران افراد با پیام های تکراری مشابه نیست. مخاطبانی که شما را در توییتر و فیسبوک دنبال می کنند، به عنوان دو کانال بازاریابی رسانه اجتماعی عمده، به طور کلی متفاوت هستند.


کروپمن توضیح می دهد که فیسبوک تمایل دارد که مخاطبان پیرتری را که بیشتر به برند علاقه دارند جذب کند، در حالیکه توییتر معمولا برای پاسخ های سریعتر به مردمی است که نیاز به کمک دارند. این همچنین درباره به اشتراک گذاری محتواهای جذابی است که به طور کامل با برند مرتبط نشده اند.


بهترین راه در مجموع کدام است؟ احتمالا با کپی کردن مشاور بازاریابی دیجیتال TBWA و جامعه شناسی WITS از تولیدات نمونه خوبی از روزآمد تبلیغاتی است که به مفهوم محتوا پادشاه می باشد. علاوه بر این، وی توضیح می دهد «تعامل کاربر بدون بافت اغلب بدون معناست. شما نیاز دارید که در فضاهایی باشید که برای مشتریان خود ارزش افزوده دارید.»


مترجم: عادل میرشاهی (مدرس روابط عمومی اینترنتی)

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد