درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 19:26   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 152صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 16 اسفند 1390 - 15:41
نویسنده: جان مالونی مترجم: سیمین راد
استراتژی های نوین بازاریابی و مهارت ها
معمولا استراتژی‌های ارتباطی را بر مبنای الگوی شخصیتی ایجاد می‌کنند. بازاریابی نیز یک علم ارتباطی محسوب می‌شود. تأثیرگذاری مناسب یکی از استراتژی‌های بازاریابی و ارتباط است.
  

معمولا استراتژی‌های ارتباطی را بر مبنای الگوی شخصیتی ایجاد می‌کنند. بازاریابی نیز یک علم ارتباطی محسوب می‌شود. تأثیرگذاری مناسب یکی از استراتژی‌های بازاریابی و ارتباط است.
 پس احتمالا باید بتوان استراتژی‌های بازاریابی را نیز بر مبنای همین الگوی شخصیتی ایجاد کرد. این ایده وقتی به ذهنم رسید که داشتم بابت اشتباهم از مشتریان عذرخواهی می‌کردم. مدتی پیش ویدئویی را به وب‌سایتم اضافه کردم تا ارتباط بهتری برقرار کنم. اما نتیجه کار افتضاح بود. دست آخر، بابت این کار عذرخواهی کردم و صراحتا گفتم که با این شیوه از ارتباط مخالف هستم.
 شما فکر می‌کنید که فعالیت آنلاین هزینه، وقت و حوصله زیادی می‌خواهد. البته حق دارید. من هم با شما موافق هستم. به علاوه، کسی دوست ندارد که مجبور به انجام کاری شود. به خودتان می‌گویید که باید وقت زیادی را روی بازاریابی آنلاین و استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی صرف کنید. دست آخر، حس می‌کنید این نوع فعالیت کاملا بی‌معنی است و به درد شما نمی‌خورد. در واقع، سریعا یکی از مهم‌ترین عرصه‌های رقابت مدرن را خالی می‌کنید. البته شما هم دلایل خودتان را دارید. مسلما حتی می‌گویید که فضای مجازی و آنلاین شما را اذیت می‌کند، اعتبار ندارد و با علایق کاری و اخلاقی‌تان سازگار نیست. اما بهتر نیست که به جای فرار از فضای تجارت آنلاین، یک فضای جدید برای خودتان خلق کنید؟ بهتر نیست که استراتژی‌های بازاریابی خاص خودتان را در اینترنت وارد کنید؟ چند نکته را برای‌تان برمی‌شمارم که بهتر است مورد توجه قرار دهید.


 سبک ارتباطی‌تان چیست؟
 سبک‌های ارتباط با سبک‌های شخصیتی یکسان نیستند. سبک‌های ارتباطی را رفتارها و ترجیحات معمول و آشکارتان از پیش تعریف می‌کنند. هیچ رفتاری نسبت به رفتار دیگری برتری خاصی ندارد. در واقع، همه سبک‌های ارتباطی شیوه‌های مختلف پردازش اطلاعات و فعالیت هستند. سبک‌های ارتباطی را می‌توان بیش از همه با سلایق فردی مرتبط دانست. دو سبک ارتباطی درونگرا و برونگرا را در اینجا به شما نشان می‌دهیم.


 خودتان را محک بزنید:
 (1) انسانی درونگرا هستید اگر: الف) ترجیح می‌دهید تنها کار کنید، ب) هنگامی که وقت لازم را برای پردازش اطلاعات داشته باشید، راحت‌تر فکر می‌کنید، پ) دوست دارید پیش از هر تصمیم‌گیری به همه اطلاعات موجود نگاهی بیندازید، ت) همه اطلاعات لازم و کافی درباره یک موقعیت جدید را ندانید ابدا به آن موقعیت وارد نمی‌شوید، ث) موفقیت‌هایتان را به رخ همگان نمی‌کشید.
 (2) انسانی برونگرا هستید اگر: الف) دور و برتان شلوغ باشد احساس انرژی زیادی می‌کنید، ب) با صحبت‌کردن با مردم و معاشرت با آنها چیزهای جدید می‌آموزید، پ) هر چه بیشتر ارتباط برقرار می‌کنید شادمان‌تر و قوی‌تر هستید، ت) دوست دارید چندین وظیفه را با هم برعهده بگیرید، ث) ترجیح می‌دهید بدون فکر کافی درباره امور سریعا دست به عمل بزنید.
 به این ترتیب می‌توانید ابتدا خودتان را محک بزنید و از روی الگوهای بالا به الگوی شخصیتی خودتان دست پیدا کنید. سپس می‌توانید استراتژی‌های بازاریابی آنلاین را از روی استراتژی‌های ارتباطی خودتان الگوسازی کنید. دست آخر، می‌توانید به یک استراتژی بازاریابی متعادل دست یابید که مشتریان خاص خودتان را جذب می‌کند. به این ترتیب، توانسته‌اید که هم برخی از مشتریان کنونی‌تان را به فضای مجازی سوق دهید و هم برخی از آنها را با اسلوب‌های مدرن تجارت آشنا کنید. در واقع، مشتریان از شما یاد می‌گیرند و شما نیز از آنها بهره‌مند می‌شوید. این مسیر بسیار ساده، کم‌خرج و پرثمر است.


 سبک‌ها و استراتژی‌ها
 (1) اگر انسانی درونگرا هستید، با وضعیت کاری‌تان
 دست و پنجه نرم کنید. اگر انسانی آرام و بی‌سر و صدا هستید، آنگاه استراتژی بازاریابی آرمانی شما فعالیت در وبلاگ‌ها و وبگردی، بازاریابی با ایمیل و تولید محتواهای تجاری است. این استراتژی‌ها وقت کافی را در اختیارتان قرار می‌دهند تا خوب فکر کنید، ایده‌هایتان را صورت‌بندی کنید و به شیوه خاص خودتان با مشتری‌تان گفت‌وگو کنید. می‌توانید از تبلیغات فیس‌بوک و گوگل استفاده کنید و مهارت‌های کار و نوشتاری خودتان را معرفی کنید. اگر انسانی تحلیلی هستید، آنگاه باید اهل برنامه‌ریزی دقیق باشید. شما دوست دارید به نتایج مطلوب‌تان برسید. پس بهتر است که از موتورهای جست‌وجو در اینترنت استفاده کنید. به این ترتیب خواهید توانست مقاله‌های مهم، واژگان کلیدی و محتواهای برجسته‌تر را به مشتریان آرمانی‌تان معرفی کنید. شاید موقعیت‌هایی همچون توئیتر، فیس‌بوک و لینکداین را برای شما ساخته باشند. چراکه به شما اجازه می‌دهد در آرامش با دیگران وارد تعامل و معاشرت شوید و فضای خاص خودتان را برای بازاریابی اینترنتی بسازید.
 (2) اگر انسانی برونگرا هستید، با افراد بیشتر و بیشتری ارتباط بگیرید. شما دوست دارید مسوولیت فعالیت‌های خود و دیگران را توامان بپذیرید. احتمالا وقت و انرژی زیادی برای تعامل و معاشرت صرف می‌کنید. انرژی زیادی در وجود شما نهفته است و درونیات شما پاسخگوی این انرژی نیست. مثلا دوست دارید در فضاهای باز و عمومی سخنرانی کنید. ترجیح می‌دهید که در کنفرانس‌ها، سمینارها و محافل حضور داشته باشید. فضاهای اجتماعی مثل فیس‌بوک و توئیتر به شما این امکان را می‌دهد که با همه وارد ارتباط شوید. روحیه برونگرای شما شانس‌های زیادی پیش پایتان خواهد گذاشت. در واقع، شما در این موقعیت حتما می‌توانید ایده‌های خودتان را به سرعت همه جا تکثیر کنید و به گروه‌های بازاریابی مختلف شکل دهید.
 چه کسی گفته است که استراتژی‌های بازاریابی آنلاین سخت و دشوار هستند؟ چه کسی گفته است که فعالیت تجاری در اینترنت سودآور نیست و مخاطرات فراوانی را در پی دارد؟ کافی است یک استراتژی آنلاین مناسب را انتخاب کنید. حتی پیش از آن، کافی است یک استراتژی آنلاین را برای خودتان بسازید. شما برای این کار ابزارهای لازم را در اختیار دارید: فضای فرهنگی شرکت، رفتارها و ترجیحات خودتان، سبک‌های ارتباطی شما، امکان‌های بازاریابی‌تان. به این ترتیب می‌توانید سبک خاص خودتان را برای فعالیت آنلاین تجاری انتخاب کنید.
 در واقع، همه چیز را خودتان می‌کارید و در نتیجه همه چیز را خودتان درو می‌کنید. اگر دست به چنین کاری بزنید، خواهید دید که تجارت آنلاین لذتبخش و سودآور است. استراتژی بازاریابی آنلاین خود را همین امروز بسازید! 
 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد