درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 03:06   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15160صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیچهارشنبه، 17 دی 1393 - 12:20
سال 2015 و جنگ برای استعدادها
نوشته جولیت آتوِل - رسانه های اجتماعی، رشد سریع فناوری و دستیابی فوری به اطلاعات، همه به عنوان رویه‌های درکانون توجه درسال 2014 مورد بحث قرار گرفته‌اند. اما با این شکل از زندگی، گذشت سریع سال‌ها (با سرعت برق و باد) بیشتر فراگیر می‌شود و منجر به عواقب و نتایج بیشتر برای کسانی می‌شود که به دنبال کار و یا نیروی کار می‌گردند.
  

رسانه های اجتماعی، رشد سریع فناوری و دستیابی فوری به اطلاعات، همه به عنوان رویه‌های درکانون توجه درسال 2014 مورد بحث قرار گرفته‌اند. اما با این شکل از زندگی، گذشت سریع سال‌ها (با سرعت برق و باد) بیشتر فراگیر می‌شود و منجر به عواقب و نتایج بیشتر برای کسانی می‌شود که به دنبال کار و یا نیروی کار می‌گردند. 4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


واژگان تخصصی با طول عمر کم نظیر طراحی و حفظ استعداد و استراتژی‌های کاری بسیار محبوب شده‌اند و این نیاز مبرم را برجسته می‌سازند که شرکت‌ها حس به جذب و حفظ نیروهای برترشان را دارند.


قدرت نیروی کار
اخیراً دیده‌ایم که وقتی یک شبکه تلویزیونی خاص نشان می‌دهد که تولیدکنندگان به میزان کافی به نیروهایشان حقوق نمی‌دهند، نیروها چگونه قدرت می‌گیرند؟ آنها به خیابان‌ها می‌ریزند و درگیر می‌شوند، جنگ استعدادها آغاز شده است. به نظر می‌رسد که به دوره‌ای از قدرت مشتری و نیروی کار گام گذاشته‌ایم که جذاب و مثبت بوده و ارائه دهندگان خدمات را بر آن داشته تا به این نکته توجه داشته و نکته بردارند. نسل y (متولدین بین سال‌های 1980 تا 2000) و x (متولدین بین سال‌های 1960 تا 1980) تنها به دانش و آگاهی محدود و صرف راضی نیستند، آنها می‌خواهند تمامی حقایق را بدانند و در تصمیم‌گیری‌هایی سهیم باشند که بر سبک زندگی آنها تاثیر می‌گذارد و مسیر شغلی آنها را متاثر می‌سازد.


رویه‌های شغلی
بنابراین در پرتو موضوع فوق، 6 رویه برتر از رویه‌های شغلی که در سال 2015 قابل مشاهده خواهند بود در ذیل ذکر می‌شود:
1. افزایش در ساعات و فضاهای کاری منعطف- نیروهای ماهر، متعهد و با اشتیاق کاری بالا نیروهای کاملاً معمولی خواهند بود. آنها همچنین تمایل دارند تا زندگی‌ فعالانه‌ای را داشته باشند، معنای این امر این است که انعطاف شغل برای نیروی کار جذابیتی بسیار حائز اهمیت است.


2. بکارگیری رسانه‌های اجتماعی. شرکت‌های بیتشر و بیشتری از قدرت و تاثیر فیسبوک، توئیتر و لینکدین برای جذب نیروها کمک می‌گیرند. تمامی بخش‌ها و استراتژی‌های درون سازمانی پیرامون این موضوع ایجاد شده‌اند تا از طریق این رسانه‌ها به جذب استعدادها بپردازند. این رویه در سال 2015 هر چه بیشتر توسط شرکت‌های آفریقای جنوبی ادامه خواهد یافت که رویه‌های شرکت‌های آمریکایی و انگلیسی را دنبال می‌کنند و از قدرت رسانه‌های اجتماعی بهره می‌برند.


3. جستجوگران بی‌وقفه شغل- جمعیت شاغل کنونی به کار چندین ساله و طولانی مدت برای یک شرکت قانع نیستند. تحقیقی که اخیراً انجام شده است (forbes.com) نشان داد که 85 درصد از نیروهای کار پیش از این به دنبال کاری دیگری متفاوت از شغل کنونی‌اشان بوده‌اند این در حالی است که یک سوم از کارفرمایان انتظار دارند که نیروهایشان شغلشان را به طور معمول تغییر دهند. لذا این مسئله بدین معناست که شرکت‌ها در پی حفظ نیروها و استراتژی‌های جذب نیرو خواهند بود تا تضمین نمایند که استعدادهای کاری برترشان با آنها خواهند ماند.


4. بینش بیننده- همراه با افزایش دسترسی به فناوری، تعداد شرکت‌هایی افزایش می‌یابد که پیگیری، طراحی، تحلیل، برنامه‌ریزی و ذخیره اطلاعات درباره نیروها، مشتریان و رقبا را انجام می‌دهند. سیستم‌های نرم‌افزاری مدیریت رابطه با مشتری و منابع انسانی بیشماری وجود دارند که وجودشان ثابت می‌نماید شرکت‌ها به شکلی مشتاقانه در حال جمع‌آوری این اطلاعات هستند. از منظر شغلی این امر بدین معناست که نقش‌ها و مشاغل بیشتری در این فضا در حال ایجاد شدن هستند، نقش‌هایی نظیر تحلیلگر داده‌ها و سازندگان نرم‌افزار تا این حجم بالا از اطلاعات را مدیریت نمایند.


5. حرکت به سمت رزومه‌های تصویری- پیش از این از رزومه‌های داده‌نما در سطحی بالا در صنعت خلاق استفاده می‌شدند، اما در حال حاضر شاهد حرکت به سوی رزومه‌های تصویری با جذابیت بیشتر در فضای کلی کسب و کار هستیم. نقشه‌های درختی، ایماژها، نمودارهای حبابی، جداول زمانی تجربه و نقشه‌های زبانی، همه صورت‌های بسیار جذابی از مواردی هستند که مهارت‌ها و تجارب شما را به تصویر می‌کشند. تنوعی از پرتال‌های آنلاین در دسترس هستند که در این فرآیند کمک می‌کنند. پس خلاقیت را در سال 2015 آغاز کنید!


6. بهره‌گیری از تلفن همراه- در حالی که 75 درصد از نیروی کار در سال 2015 از نسل X و Y تشکیل می‌شود، استفاده از تلفن‌ها و تبلت‌های هوشمند برای جستجو و اقدام جهت جذب شدن برای مشاغل همانند پوشیدن کفش امری کامل معمول و طبیعی می‌باشد. شرکت‌هایی که به جذب نیرو می‌پردازند باید اطمینان حاصل نمایند که سایت‌هایشان پاسخگو و به آسانی محتوایشان قابل بازدید است و به سایت‌های نسخه موبایل‌اشان به میزان سایت‌های کامپیوتری‌اشان، و یا حتی بیشتر توجه کرده و اهمیت دهند.


به طور خلاصه شرکت‌ها باید در جذب و تدبیر استراتژی‌های ممتاز و پیرامون فرهنگ‌های شرکتی که استعدادهای برتر را جذب و تقویت نموده هشیار باشند. اگر رقبای شما قراردادهای ورزشی، ناهار در سالن غذاخوری، فرصت‌هایی برای رشد و جوایز و پرداخت‌های اضافی سالانه ارائه می‌دهند و شما این کار را انجام نمی‌دهید، فرصت‌ها از آن رقبایتان است و آنها بهترین استعدادها را دربازار جذب خواهند کرد. این یک جنگ است، بهتر است که زره‌اتان را بر تن کنید.

 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد