درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 29 اسفند 1401 - 21:20   

نخستین «اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی» برگزار می‌شود

  نخستین «اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی» برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

نوروز: پیدایش آن و برخی از رویدادهای این روز

  نوروز: پیدایش آن و برخی از رویدادهای این روز


ادامه ادامه مطلب دو

تلاش های تاجیکیان برای بازگشت به اصل ـ نوروز

  تلاش های تاجیکیان برای بازگشت به اصل ـ نوروز


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی‌ دانشگاه علامه طباطبائی: روابط‌عمومی‌ یک اقدام دائمی و مداوم

  مدیر روابط‌عمومی‌ دانشگاه علامه طباطبائی: روابط‌عمومی‌ یک اقدام دائمی و مداوم


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تلاش های تاجیکیان برای بازگشت به اصل ـ نوروز
  نقش رهبران سازمان در سلامت ذهنی کارکنان
  راه‌های ایجاد فرهنگ مسوولیت‌‌‌پذیری و پاسخگویی
  مدیر روابط‌عمومی‌ دانشگاه علامه طباطبائی: روابط‌عمومی‌ یک اقدام دائمی و مداوم
  تست اولیه تبادل پیام بین پیام‌رسان‌های بومی موفقیت‌آمیز بود
  لایحه قضایی مقابله با اخبار جعلی به دولت ارسال شد
  کمی از چت جی‌پی‌تی می‌ترسیم!
  علی آزادی منش رئیس روابط‌عمومی‌ و امور بین‌الملل گروه پتروپارس شد
  روایاتی جالب درباره نوروز
  نوروز: پیدایش آن و برخی از رویدادهای این روز
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15072صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 13 دی 1393 - 10:00
راهکار سال جدید: 10 نکته برای بهبود تکنیک توصیف رسانه‌ای خود
نوشته بریان گرین - تبادل رسانه‌ای و تضمین پوشش خبری موفق شامل ایجاد روابط، روایت هوشمند و پیگیری دقیق می‌باشد، البته در این بین با توجه به اهمیت تحقیق، خلاقیت و صبر و حوصله بالا نیازی به ذکر آنها نمی‌باشد. همیشه فضا و فرصت برای بهبود وجود دارد و با نزدیک شدن سال جدید، اکنون فرصتی مناسب برای تعیین هدف، جهت کار روی تکنیک تبادل رسانه‌ای فراهم می‌باشد.
  

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هر روز صحنه رسانه در حال تغییر است. بودجه‌های در حال کاهش، تعدیل و تغییر بالای خبرنگاران و محدودیت‌های زمانی زیاد در چرخه 24 ساعته بررسی و ارزیابی خبرها و گزارشات، برای افرادی که در پی پوشش مطبوع منطقه‌‌ای برای محصول یا سازمانی هستند چالش‌هایی را به وجود آورده است.


تبادل رسانه‌ای و تضمین پوشش خبری موفق شامل ایجاد روابط، روایت هوشمند و پیگیری دقیق می‌باشد، البته در این بین با توجه به اهمیت تحقیق، خلاقیت و صبر و حوصله بالا نیازی به ذکر آنها نمی‌باشد. همیشه فضا و فرصت برای بهبود وجود دارد و با نزدیک شدن سال جدید، اکنون فرصتی مناسب برای تعیین هدف، جهت کار روی تکنیک تبادل رسانه‌ای فراهم می‌باشد.


برای کمک به بهبود رویکردتان، ده نکته پیرامون تبادل رسانه‌ای را به صلاحدید مک‌کارمک بیتی، مدیر حساب و مسئول جدید توسعه تجارت در موسسه روابط عمومی پورتر نولی، چک کنید.


- روی موضوع خود تمرکز کنید. این نخستین و تنها تصویر است، بنابراین بنویسید و بازنویسی کنید تا اینکه به موضوع خوبی برسید. گزارشگران و روزنامه‌نگاران روزانه 200 الی 500 ایمیل دریافت می‌کنند. ایمیل شما را چگونه خواهند دید؟ همچنین بسیاری از آنها ایمیل‌های شما رو روی موبایل خود می‌خوانند. فکر کنید که چگونه موضوع ایمیل شما در این حالت به نظر می‌رسد.


- نوشتن تیتر یک متقاعد کننده. این اصل قضیه است. باید تصویرتان از رنگ کافی برخوردار باشد تا خواننده را خسته نکند. کار اصلی شما این است تا بخش‌های عمده از اطلاعات ضروری را در نوشته خود جای دهید. به هم چسباندن و یکپارچه کردن کل داستان وظیفه خبرنگار است. اگر قبلاً داستان را کامل کرده‌اید، این کار سبب می‌شود که جذابیت کار برای آنها از بین برد.


- داستان خبری را خود توصیف کنید. باخبری جذاب که داستان شما را به جا و به موقع جلوه می‌دهد ظاهر شوید.


- مانند یک روزنامه‌نگار فکر کنید. مخاطب یا روسای آنها چه می‌خواند؟


- درباره پیشینه اهداف مورد نظر خود تحقیق کنید. بدانید که در چه زمانی آنها مفید واقع می‌شوند و چه چیزی را پوشش می‌دهند. این امر تاثیری شگرف برجای می‌گذارد.


- اهداف خود را روی توییتر دنبال کنید.رویه‌ها را برای خبر خود بشناسید، همچنین داستان‌هایی که یک روزنامه‌نگار با آنها مرتبط بوده است و آنچه که درباره آن‌ها توئیت می‌زنند.


- یک ایمیل را به صورت همزمان به چندین خبرنگار بفرستید. اگر قرار است پیرامون یک خبر واحد به بیش از یک نفر ایمیل بزنید، همه را در یک حلقه روی ایمیل تان جای دهید، آنها همکار هستند و در صورتی که آنها را با ایمیل خود گیج نکنید از شما متشکر خواهند بود.


- برای محتوا از لینک استفاده کنید. از طریق قرار دادن لینک و اتصال محتوای خود به اطلاعات پس‌زمینه‌ای طولانی‌تر، ایمیل خود را کوتاه نمایید.


- گزارش اختصاصی را پیشنهاد کنید. هنوز هم گزارش‌های خاص با خود یک تن وزن را حمل می‌کنند، و خوب است که از آنها بخواهید تادر زمانی مشخص به شما پاسخ دهند.


- زبان خاص را بدانید. سرویراستاران یا تولید کنندگان دارای زبان خاص خود هستند. تمام سعی خود را بکنید تا با آنها از طریق زبان خودشان صحبت کنید.


منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا


 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نوروز: پیدایش آن و برخی از رویدادهای این روز


  تلاش های تاجیکیان برای بازگشت به اصل ـ نوروز


  کمی از چت جی‌پی‌تی می‌ترسیم!


  علی آزادی منش رئیس روابط‌عمومی‌ و امور بین‌الملل گروه پتروپارس شد


  لایحه قضایی مقابله با اخبار جعلی به دولت ارسال شد


  راه‌های ایجاد فرهنگ مسوولیت‌‌‌پذیری و پاسخگویی


  نقش رهبران سازمان در سلامت ذهنی کارکنان


  مدیر روابط‌عمومی‌ دانشگاه علامه طباطبائی: روابط‌عمومی‌ یک اقدام دائمی و مداوم


  تست اولیه تبادل پیام بین پیام‌رسان‌های بومی موفقیت‌آمیز بود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: بهار 1402: نخستین «اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی»