درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 21:32   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14759صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 23 آذر 1393 - 22:47
معرفی شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
  

 


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  با گسترش فعالیت های حوزه روابط عمومی در ارگان های دولتی و بخش خصوصی در سال های اخیر، روزانه حجم فراوانی از اطلاعات تولید می شد و وجود شبکه ای که بتواند اطلاع رسانی به موقع و منصفانه را در این حجم انجام دهد وجود نداشت.


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، با هدف اطلاع رسانی به موقع و منصفانه به جامعه روابط عمومی راه اندازی شد. در واقع، «شارا» ضمن انعکاس کلیه اخبار و اطلاعات مربوط به روابط عمومی در عرصه های ملی و بین المللی، تلاش خواهد کرد تا از یکسویه شدن در این زمینه جداً بپرهیزد.


علاوه بر آن، مهم ترین اصلی که مورد توجه جدی «شارا» قرار دارد نشان دادن نقش اصلی روابط عمومی در مناسبات اجتماعی و سازمانی است و در این راستا، تلاش خواهد کرد در بخش های مختلف کاری، ضمن معرفی فنون تازه و مبتکرانه برای بهبود مدیریت روابط عمومی، به ارایه بینشی ارزشمند از وجوه گوناگون هنرهشتم کمک نماید.


اما در عین حال مجالی در اختیار اساتید، مدیران، کارشناسان، دانشجویان و سایر علاقمندان گذاشته می شود تا آزادانه عقاید و دیدگاه های حرفه ای خود را در همه امور روابط عمومی بیان کنند.


اصل دیگری که در شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران مورد لحاظ قرار گرفته است، اصلاح طلبی حرفه ای است. گام سپاری در این مسیر، در گرو پویایی و سرزندگی ارزش ها و اصول اخلاق حرفه ای روابط عمومی و جریان داشتن آن ها در متن فعالیت های کارگزاران هنرهشتم است.


با این رویکرد شارا برای فراهم آوردن امکان استفاده همه جامعه روابط عمومی ایران، اقدام به طراحی سایتی کم حجم و در عین حال با فضای مناسب جهت انتشار حجم بالای اطلاعات که روزانه در حوزه روابط عمومی تولید می شود، راه اندازی شد.


یکی از مسائل مهم در طراحی شارا، طبقه بندی های مناسب برای دسترسی آسان مخاطبان به موضوعات مورد نظرشان بود. لذا این سایت از 25 بخش دینامیک و 5 بخش استاتیک تشکیل شده است. در این نوشتار به بررسی قسمت های مختلف شارا به شرح زیر می پردازیم:


1. صفحه اصلی: این صفحه دربردارند لینک های مطالب منتشر شده در شارا می باشد که هر بخش به تفکیک مورد بررسی قرار می گیرد.

 

پایگاه اخبار

این پایگاه دارای بخش های زیر است:

2. آخرین اخبار روابط عمومی: آخرین اخبار شارا را نمایش می دهد، چهار عنوان از مهمترین عناوین در حوزه روابط عمومی که مدت حضور آنها در صفحه بیشتر از سایر بخش ها است، درج می شوند. این چهار بخش عمدتا به پیام های مقامات رسمی کشور، سرآمدان روابط عمومی و مقالات خاصی است.

3. انتصابات روابط عمومی: این بخش انتصابات روابط عمومی را پوشش می دهد.

4. گردهمایی های روابط عمومی: اخبار گردهمایی ها در این بخش درج می شود.

5. روابط عمومی برتر: در قسمت اصلی «پایگاه اخبار» بخشی وجود دارد به نام «روابط عمومی برتر». در این بخش سعی می‌شود در حد امکان روابط عمومی های برتر کشور معرفی شوند.

6. دولت یازدهم: این بخش، آخرین اخبار دولت یازدهم در حوزه روابط عمومی و رسانه را منتشر می کند.

7. بانک و بیمه: وسعت فعالیت های روابط عمومی در حوزه بانک و بیمه و افزایش مخاطبان این حوزه سبب شد که بخشی با همین عنوان در شارا ایجاد شود که شامل آخرین اطلاعات و اخبار روابط عمومی در حوزه بانک و بیمه باشد.

8. اسلایدر: مهمترین اخبار روابط عمومی در این بخش نشان داده می شود.

9. تازه های شبکه: آخرین اخبار و رویدادهای حوزه علوم ارتباطات، تبلیغات، روزنامه نگاری، فناوری اطلاعات، عکاسی و... را بازنمایی می کند.

10. پیشنهادهای کاربران: در این بخش آخرین اخبار جذاب در زمینه های مختلف که کاربران شارا پیشنهاد می دهند، منتشر می شود.

 

پایگاه اندیشه

این پایگاه دارای بخش های زیر است:

11. روابط عمومی اخلاقی: مطالب، یادداشت ها و مقالات روابط عمومی مختص این بخش است.

12. مقالات روابط عمومی: آخرین مقالات حوزه روابط عمومی در این بخش قرار داده می شود.

13. گزارش: عمدتا شامل گزارش هایی می شود که از نشست های تخصصی حوزه روابط عمومی تهیه شده اند و یا به نحوی مرتبط با روابط عمومی می باشد.

14. گفتگو: مصاحبه با افراد سرشناس، مدیران و کارشناسان حوزه روابط عمومی و علوم ارتباطات در بخش گفتگو درج می شود.

15. آموزش روابط عمومی: به طرح مسائل نوین روابط عمومی با ارائه ترجمه های تولیدی توسط شارا و مقالات آموزشی توسط کارشناسان روابط عمومی اختصاص یافته است.

16. مدیریت روابط عمومی: مباحث نوین مدیریت به عنوان بخشی از فعالیت روابط عمومی در این بخش نمایش داده می شود چرا که یکی از مهمترین اهداف شارا، ارائه نمایی از روابط عمومی برای مدیران سازمان به جهت آشنایی آنان با پتانسیل های روابط عمومی شان می باشد.

17. روابط عمومی الکترونیک: در اینجا سعی می شود مطالب، یادداشت ها و مقالات روابط عمومی الکترونیک منعکس گردد.

18. روابط عمومی ایرانی:  در راستای بومی سازی علوم انسانی و روابط عمومی، این بخش به مواردی اختصاص می یابد که به طور مشخص در روابط عمومی کشور مطرح اند.

19. تبلیغات و بازاریابی: در هم تنیدگی حوزه های میان رشته ای در سال های اخیر و بویژه مباحث بازاریابی و تبلیغات با بحث روابط عمومی، سبب شد تا این بخش را برای ارائه آخرین دستاوردهای علمی و دانشی حوزه بازاریابی و تبلیغات اختصاص دهیم.

20. فن آوری نو: شبکه های اجتماعی، رسانه های نوین، معرفی سایت های روابط عمومی و تمام مباحثی که به حوزه روابط عمومی دو مرتبط می شود، در این بخش بازتاب پیدا می کند.

21. ارتباطات: اخبار و مطالب مربوط به روزنامه نگاری و ارتباطات در این قسمت منتشر می گردد.

22. روابط عمومی و زنان: زنان بخش مهمی از جامعه روابط عمومی کشورند و به همین منظور بخشی برای انتشار اخبار و مطالب مرتبط با حوزه فعالیت های کارگزاران زن روابط عمومی در نظر گرفته شده است.

23. مسئولیت اجتماعی روابط عمومی: مسئولیت اجتماعی کارگزاران روابط عمومی در قبال جامعه، مردم و فعالیت های ارتباطی فقط در مقابل سازمان و نظام مدیریتی حاکم برآن نیست بلکه می بایست در مقابل کلیه مراجعان،بهره مندان و ذینفعان از جمله دولتمردان و حاکمان نیز چنین باشد. لذا این بخش برای تبیین و انعکاس این وظیفه مهم و فراموش شده روابط عمومی در نظر گرفته شده است.

24. روابط عمومی اسلامی: در این بخش موضوعات و مباحث روابط عمومی اسلامی، طرح می گردد.

25. روابط عمومی بحران: در این بخش با توجه به اهمیت شناخت روابط عمومی بحران و راه های مقابله و پیش گیری از آن، مجموعه ای از مطالب و مقالات ارایه می شود.

 

پایگاه کتاب

این پایگاه دارای بخش های زیر است:

 26. تازه های نشر: معرفی تازه های نشر حوزه روابط عمومی در ایران و کتاب های تخصصی خارجی در این قسمت انجام می شود.

 27. دانلود کتاب روابط عمومی: کمبود انتشار کتاب های تخصصی در حوزه روابط عمومی و نیاز روزافزون کارشناسان و دانشجویان روابط عمومی به منابع این رشته که به طور پراکنده نسخه های الکترونیکی آن در اینترنت وجود دارد سبب شد، تا سایت شارا با گردآوری این منابع کتابخانه ای الکترونیکی در حوزه علوم ارتباطات و روابط عمومی را در این بخش به طور رایگان در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار دهد. این منابع به زبان های فارسی، انگلیسی و سایر زبان های پر طرفدار در سایت بارگزاری و قابل استفاده است.

 

پایگاه اطلاعات

این پایگاه دارای بخش های زیر است:

28. ایده و نوآوری: خلا وجود مکانی برای ارائه ایده هایی که در حوزه علوم ارتباطات و به ویژه روابط عمومی وجود داشت، سبب شکل گیری این بخش از سایت شارا شد. در این بخش که اغلب محتوای آن توسط کارگزاران و دانشجویان و متخصصان روابط عمومی برای مدیریت سایت ارسال می شود، به نوآوری ها و ایده هایی که می توانند منجر به تغییر و بهبود شرایط واحد روابط عمومی شوند پرداخته می شود.

29. فرصت های شغلی روابط عمومی: اطلاعاتی که در بسیاری موارد برای کارگزاران روابط عمومی مورد استفاده قرار می گیرد، در این بخش از سایت شارا قرار گرفته است. اطلاعاتی نظیر آثار کلاسیک روابط عمومی، معرفی شخصیت های برجسته روابط عمومی و آثار آنها، پیامک های مناسب برای استفاده در مناسبت ها، الواح سپاس و برخی فهرست ها نظیر، فهرست پایان نامه ها در این بخش قرار گرفته و به روز رسانی می شود.

30. تاریخنگاری روابط عمومی: در قسمت اصلی «پایگاه اطلاعات» بخشی وجود دارد به نام «تاریخنگاری روابط عمومی». در این بخش سعی می‌شود در حد امکان وقایع روابط عمومی و ارتباطات منعکس شود.

 31. مناسبت های روابط عمومی: «مناسبت های روابط عمومی» یکی دیگر از زیرمجوعه‌های «پایگاه اطلاعات» است. در این بخش، مناسبت ها، به مرور منتشر می‌شود.

32. راهنمای روابط عمومی: در این بخش که زیرمجوعۀ «پایگاه اطلاعات» قرار گرفته، ساز و کاری برای به اشتراک گذاشتن تجربه‌های تخصصی پیش‌بینی شده است که مدیران و کارشناسان روابط عمومی با آن آشنا می‌شوند.

33. بخشنامه های روابط عمومی: در این بخش بخشنامه های روابط عمومی منتشر می‌شود.

34. پیشکسوتان روابط عمومی: این بخش به معرفی بزرگان و پیشکسوتان حوزه روابط عمومی و ارتباطات می پردازد.

35. پژوهشنامه روابط عمومی: این بخش ممکن است یک پژوهش، یک پایان نامه، یک نظرسنجی و مواردی از این دست باشد.

36. لوح ها: در اینجا سعی شده است لوح های برگزیده که غیر از کوتاه بودن، کم و بیش از زیبایی و لطافت هنری بیشتری و  و متون گیرایی برخوردار باشند، منتشر گردد.

37. پیام های تبریک و تسلیت: این گونه پیام ها برای کسانی که عزیزان خود را از دست می دهند و یا به سمتی منصوب می شوند و یا افتخاری کسب می کنند، در این بخش منتشر می‌شود.

38. عملکرد روابط عمومی ها: بسیاری از فعالیت های روابط عمومی در این قسمت منتشر می شوند.

39. انجمن های روابط عمومی: در این بخش، انجمن ها و تشکل های روابط عمومی معرفی می گردند.

40. روز روابط عمومی: یکی از مهمترین بخش های شارا، روز روابط عمومی است که به اخبار و مطالب این روز اختصاص داده می شود.
41. آشنایی با سازمان ها: این بخش، برای معرفی سازمان ها و موسسات دولتی و خصوصی در نظر گرفته شده است.

 

پایگاه بین الملل

این پایگاه دارای بخش های زیر است:

42. بخش انگلیسی شارا: شارا علاوه بر محتوای تولیدی به زبان فارسی، بخشی را به زبان انگلیسی اختصاص داده که در آن آخرین دستاوردهای حوزه روابط عمومی جهان از سایت های معتبر دریافت و باز نشر داده می شود.

43. جهان روابط عمومی: حوزه های جدیدی که در روابط عمومی جهان مطرح شده اند را به خوانندگان ارائه می کند.  

 

پایگاه چندرسانه ای

این پایگاه دارای بخش های زیر است:

44. صوت و فیلم روابط عمومی: سایت شارا اولین سایت تخصصی در حوزه روابط عمومی است که از پیام های صوتی برای اطلاع رسانی استفاده کرده است. این بخش علاوه بر فایل های صوتی قابل دانلود، کلیپ های مرتبط با مباحث روز روابط عمومی کشور و دنیا را منتشر می کند.

45. گزارش تصویری: این گزارش ها عموما گردهمایی ها یا برنامه های ویژه ای که روابط عمومی متصدی اجرای آن است را پوشش می دهد.  

 

پایگاه امکانات

این پایگاه دارای بخش های زیر است:

46. بخش اعضا: این بخش شامل ارایه خدمات ویژه به اعضا می باشد.

47. خبرنگار افتخاری:  وسعت حوزه های خبری روابط عمومی در چند سال اخیر سبب شده است که سایت شارا از نیروهای افتخاری که علاقه مند به پوشش خبری در حوزه خاصی هستند دعوت کند تا در امر تولید محتوا با شارا همکاری کنند. با این کار ضمن برخورداری از برخی مزایای همکاری، اطلاع رسانی با نام خود آنها انجام می شود و علاوه بر شناخته شدن در مجامع روابط عمومی، رزومه خوبی برای آنها به حساب می آید.

48. خدمات روابط عمومی: شارا از این جهت که وابسته به موسسه کارگزار روابط عمومی است، در کنار وظیفه اطلاع رسانی، اشتراک خبری، خدماتی نیز به خوانندگان خود که غالبا دست اندرکاران روابط عمومی هستند، ارائه می دهد. این خدمان عبارتند از:

• تشکیل ستاد خبری برای همایش ها و کنفرانس ها
- مدیریت رویدادهای مهم و تاثیرگذار در حوزه های روابط عمومی، ارتباطات، تبلیغات و بازاریابی از طریق:
- پوشش خبری کامل رویدادها
- تهیه عکس و گزارش های تصویری از رویدادها
- ایجاد آیکون خبری بر روی سایت
- ترجمه اخبار و گزارش ها به زبان های خارجی
- جریان سازی خبری و بخش همزمان مراسم های مختلف در سایت
- تامین نیازهای خبری و اطلاعاتی واحدهای روابط عمومی
- ارایه خدمات خبری آرشیوی
- تهیه و انتشار ویژه نامه خبری و بریده جراید
• خدمات تبلیغاتی
در شارا مکان مناسبی برای معرفی سازمان ها، رویدادها و محصولات روابط عمومی است.
• سایر خدمات
- اجرای پروژه های پژوهشی و مطالعاتی مورد نیاز با استفاده از ظرفیت ها و تجربیات موجود
- تحلیل محتوا، نظرسنجی و افکارسنجی خبری در زمینه ها و درخواست های مورد نیاز
- طراحی، راه اندازی، پشتیبانی فنی و محتوایی سایت های خبری سازمان ها و نهادها
- برگزاری دوره ها و کلاس های آموزشی- تخصصی و دوره های کوتاه مدت روابط عمومی و فن آوری اطلاعات

  49. پیوندها: این بخش برای معرفی سایت های مهم روابط عمومی برای استفاده مدیران، کارشناسان و سایر علاقمندان در نظر گرفته شده است.

 

در این سایت همچنین می توانید از امکان RSS، موبایل و جستجوی پیشرفته استفاده کنید.
www.shara.ir

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد