درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 14 مهر 1401 - 09:19   

فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد

  فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

انتشار فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  انتشار فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب سرپرست دفتر مدیرکل و روابط‌عمومی بنیاد خراسان رضوی

  انتصاب سرپرست دفتر مدیرکل و روابط‌عمومی بنیاد خراسان رضوی


ادامه ادامه مطلب سه

راه‌اندازی نخستین شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان در تایوان

  راه‌اندازی نخستین شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان در تایوان


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام
  جایگاه نوآوری در مدیریت آینده
  نگرش سیاسی بر انتشار اخبار جعلی موثر است
  راه‌اندازی نخستین شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان در تایوان
  رییس جدید مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت راه و شهرسازی منصوب شد
  روابط‌عمومی‌های برتر استان قم انتخاب شدند
  انتصاب سرپرست دفتر مدیرکل و روابط‌عمومی بنیاد خراسان رضوی
  9 جمله ای که باعث افزایش رضایت شغلی کارمندان خواهد شد
  الگوی ژورنالیستی لنین
  راه اندازی کمیته تخصصی رسانه و روابط‌عمومی هیات اندیشه ورز ورزش و جوانان خراسان جنوبی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14650صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیدوشنبه، 17 آذر 1393 - 10:04
استفاده از بازاریابی محتوایی در جهت معرفی و بهبود فروش فرش دستباف ایرانی
در این مقاله تلاش شده است که با استفاده از بازاریابی محتوایی، راهکاری در جهت معرفی و بهبود فروش فرش دستباف ایرانی ارائه شود. لذا در این راستا به بررسی تعاریف بازاریابی، تعریف بازاریابی محتوایی و اهداف آن، بررسی بازاریابی فرش دستباف ایران بر اساس آمیخته بازاریابی، راهکاری برای معرفی و بهبود فروش فرش دستباف ایرانی با توجه به اصول و اهداف بازاریابی محتوایی پرداخته می شود.
  

استفاده از بازاریابی محتوایی در جهت معرفی و بهبود فروش فرش دستباف ایرانی

 

نویسندگان:
ریحانه امیرآبادی زاده
دانشجوی کارشناسی ارشد پژوهش هنر، دانشکده هنر و معماری، دانشگاه شیراز-

سید جواد ظفرمند
استادیار بخش هنر، دانشکده هنر و معماری، دانشگاه شیراز

هادی نجاتیان فر
کارشناس ارشد مدیریت اجرایی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در این مقاله تلاش شده است که با استفاده از بازاریابی محتوایی، راهکاری در جهت معرفی و بهبود فروش فرش دستباف ایرانی ارائه شود. لذا در این راستا به بررسی تعاریف بازاریابی، تعریف بازاریابی محتوایی و اهداف آن، تعریف و شناخت کلی فرش دستباف ایران، بررسی بازاریابی فرش دستباف ایران بر اساس آمیخته بازاریابی، راهکاری برای معرفی و بهبود فروش فرش دستباف ایرانی با توجه به اصول و اهداف بازاریابی محتوایی پرداخته می شود. به گونه ای که به ابعاد هنری، اصالت هنری و تاریخی آن لطمه ای وارد نشود و نهایتا پس از بررسی مراحل ذکر شده راهکاری برای معرفی و بهبود این هنر دستی با توجه به بازاریابی محتوایی ارائه گردید. تا کنون مقاله ای در مورد استفاده از بازاریابی محتوایی در جهت معرفی و بهبود فروش فرش دستباف ایرانی و مشابه آن منتشر نشده که ضرورت کار تحقیقاتی بیشتر را بر روی این موضوع نشان می دهد. طبق نتایج به دست آمده و با توجه با اینکه فرش دستباف، یکی از صنایع سنتی و حاصل ذوق هنری بشر است و نمی توان در بازاریابی و مواجهه با مشتریان آن، مانند محصولات صنعتی که حاصل یک فرایند تولید انبوه و ساخته ماشین است، عمل نمود در نتیجه نگارنده با توجه به ضریب بالا نفوذ اینترنت در ایران استفاده از راهکارهای بازاریابی محتوایی را با توجه به ویژگی های شاخص فرش دستباف ایرانی در غالب طراحی سایت و استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان مکمل آن، برای معرفی و بهبود فروش فرش دستباف پیشنهاد می دهد.

واژگان کلیدی: بازاریابی، بازاریابی محتوایی، صنایع دستی، فرش دستباف ایرانی.


مقدمه:
نزد ایرانیان فرش یکی از جلوه‌های منحصر به فرد به شمار می‌رود. شماری از فرش‌های دست بافت ایرانی، در زمره برجسته ترین آثار هنری آفریده شده به دست بشر هستند. امروزه علیرغم بازار رقابت شدید، مشغله‌های دنیای جدید و دغدغه‌های جهان صنعتی، چه در ایران و چه در خارج از ایران، نام ایران با نام فرش گره خورده است. خانه‌ یک ایرانی بدون فرش، خانه‌ای بی روح و خالی جلوه می‌کند و این نمونه های کم نظیر، پیوند یک قوم با هنر ملی خود است.
بررسی ها نشان می دهد که بازاریابی فرش دستباف در ایران به صورت علمی دنبال نمی شود و هنوز جنبه سنتی دارد و پس از تولید فرش برای یافتن مشتریان اقدام می شود. در ضمن تحقیقات اندکی در زمینه بازاریابی فرش دستباف در ایران انجام شده است. به کاستی هایی از قبیل کمبود اطلاعات روزآمد در مورد خواسته و گرایش های مصرف کنندگان، فقدان برنامه ریزی استراتژیک برای صادرات فرش،کاهش کیفیت،ضعف تبلیغات، ضعف مدیریت و خلا برنامه ریزی برای شناسایی سلایق کشورها و ملت های مختلف، نبود آشنایی با بازارهای هدف و ضعف در مشارکت یا برپایی نمایشگاه های فرش دستباف اشاره کرده است. تبلیغات و بازاریابی که در مورد فرش دستباف ایران انجام می شود کماکان سنتی است و مناسب بازارهای جهانی نیست و این در حالی است که فرش دستباف ایران به دلیل آنکه از دیرباز مورد معامله قرار می گرفت نیازمند تبلیغاتی است که بتواند جایگاه رفیع آن را حفظ کند ( صحت؛ 1389 ). لذا در این پژوهش برآنیم که ویژگی های شاخص فرش دستباف ایرانی را با توجه به سه هدف اصلی بازاریابی محتوایی که شامل: تولید محتوای کافی، تولید محتوای گیرا، و تولید محتوای متفاوت است، معرفی شود و راهکاری در خصوص بهبود فروش این هنر صنعت دستی ارائه گردد.

دانلود مقاله با لینک مستقیم

 

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  جایگاه نوآوری در مدیریت آینده


  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد