درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 18:52   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14538صفحه نخست » سه شنبه، 11 آذر 1393 - 12:08
بیش از 84 درصد ایرانی‌ها سواد فاوا دارند
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) رتبه‌بندی جهانی کشورها در سال 2014 را براساس شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI) منتشر کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) رتبه‌بندی جهانی کشورها در سال 2014 را براساس شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI) منتشر کرد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، هفته گذشته، اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) در سمپوزیوم بین‌المللی نشانگر‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات (WTIS2014)، آخرین وضعیت توسعه ICT در جهان را به همراه نتایج ارزیابی جایگاه کشورها براساس شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات (IDI) در قالب گزارش اندازه‌گیری جامعه اطلاعاتی اعلام کرد.


در این مراسم که زاو، دبیر کل جدید ITU و سانو رئیس ITU-D، مقامات بلندپایه کشور گرجستان، محبعلی مجری پروژه نظام پایش شاخص‌های ICT کشور به نمایندگی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نمایندگان 166 کشور جهان حضور داشتند، 10 کشور برتر در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات (IDI) معرفی و از کشور دانمارک به‌عنوان رتبه اول و از کشور کره‌جنوبی به‌عنوان کشوری که در چندین دوره متوالی رتبه ممتاز را کسب کرده بود، تقدیر به عمل آمد.

دانمارک، کشور نخست در توسعه ICT
در بخش ارزیابی کشورها از منظر معیار ارزیابی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات IDI از بین 166 کشور 3 رتبه اول توسعه‌یافته‌ترین کشورها به ترتیب به دانمارک، کره جنوبی و سوئد با امتیاز 87/8 و 86/8 و 67/8 از سقف 10 امتیاز تعلق دارد. 30 کشور اول در این رتبه‌بندی، کشورهایی از اروپا و کشورهایی با درآمد بالا مانند استرالیا، بحرین، کانادا، ژاپن، چین، نیوزیلند، سنگاپور و ایالات متحده هستند.
ایران نیز در این ارزیابی با سه پله صعود در رتبه 94 با امتیاز 29/4 قرار گرفت که نسبت به امتیاز سال گذشته در مجموع 27/0 افزایش امتیاز داشته و رتبه 15 را در میان 29 کشور منطقه آسیا و اقیانوسیه و در رقابت با کشور‌هایی مثل کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و چین به خود اختصاص داده است.
وضعیت ایران در بخش نشانگرهای دسترسی به شبکه دارای تعداد مشترکان تلفن ثابت 3/38 نفر و تعداد مشترکان تلفن همراه 2/84 نفر به ازای هر 100 نفر از جمعیت کشور است. همچنین سرانه پهنای باند اینترنت بین‌الملل به ازای هر کاربر اینترنت در این کشور حدود 6/4 کیلوبیت بر ثانیه است که نسبت به سال گذشته با رشد 3/31 درصدی مواجه بوده است. اتحادیه بین‌المللی مخابرات، درصد خانوار‌های دارای رایانه در ایران را حدود 6/44 درصد و خانوارهای دارای دسترسی به اینترنت را حدود 8/35 درصد اعلام کرده است.

عقب‌افتادگی ایران در توسعه پهن باند
در بخش نشانگرهای استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، ضریب نفوذ کاربران اینترنت در ایران 4/31 درصد است. ضریب نفوذ مشترکان پهن باند ثابت در کشور 6/5 درصد و ضریب نفوذ پهن باند سیار در کشور 5/2 درصد درج شده است. این گزارش حاکی است، به اعتقاد صاحبنظران، بیشترین عقب‌افتادگی کشور ایران در زمینه توسعه پهن باند ثابت و سیار بوده است که این عدم توسعه منجر به کاهش رتبه‌بندی کل کشور شده است.
کارشناسان بر این باورند که با اعطای مجوز ارائه خدمات نسل سوم تلفن همراه به دو اپراتور تلفن همراه در کشور که دارای تعداد مناسبی از مشترک هستند، این دو اپراتور به همراه اپراتور سوم تلفن همراه بتوانند تعداد مشترکان پهن‌باند سیار را در کشور به شکل مناسبی افزایش دهند و در سال آینده شاهد جهش مناسبی در رابطه با این مقدار باشیم که این موضوع می‌تواند رتبه ایران را به میزان زیادی در این رده‌بندی افزایش دهد.


بیش از 84 درصد ایرانی‌ها سواد فاوا دارند
در بخش نشانگرهای استفاده مهارتی از فاوا، ایران دارای نرخ رشد 3/86 درصدی ثبت نام در مقاطع تحصیلی مدارس و 2/55 درصد در مقطع تحصیلات دانشگاهی و ضریب با سوادی 3/84 درصد در کل کشور است. همچنین اتحادیه بین‌المللی مخابرات، در حوزه متوسط قیمت دسترسی کاربران به اینترنت پهن باند، جایگاه 37 جهان را به ایران اختصاص داده
است.
در بخش اینترنت پهن باند سیار که منظور دسترسی به اینترنت با موبایل با استاندارد 3G است متوسط قیمت دسترسی کاربران ایران با شارژ پیش پرداخت در بسته 500 مگابایت 4/11 دلار اعلام شده که در این بخش کشور ما در جایگاه 87 جهان قرار گرفته است .
در کنار پارامتر قیمت، شاخص درصد به GNI (درآمد خالص ملی) نیز آمده است که براساس مصوبه سال 2011 کمیته پهن باند ITU هدف‌گذاری، نیل به عدد کمتر از 5درصد در سال 2015 است که عدد ایران در سال جاری 37/2 درصد اعلام شده است، لیکن باید توجه داشت به علت رقابت در توسعه پهن باند سیار در جهان در حال حاضر 109 کشور از 166 کشور در سال 2013 زیر عدد 5درصد هستند.

رشد دو برابری تعداد کاربران کشورهای در حال توسعه
بر اساس اعلام اتحادیه جهانی مخابرات، تعداد کاربران اینترنت در کشورهای درحال توسعه طی پنج سال گذشته دو برابر شده و دو سوم مردم آنلاین به اینترنت در جهان در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند.
همچنین، از 3/4 میلیارد نفری که هنوز از اینترنت استفاده نمی‌کنند، 90درصد آنها در کشورهای درحال توسعه زندگی می‌کنند. در بخش تلفن همراه، گزارش تخمین می‌زند که تا انتهای سال 2014، هفت میلیارد مشترک تلفن همراه در جهان وجود خواهد داشت که این میزان تقریبا معادل جمعیت جهان است. این گزارش تاکید می‌کند که هم اکنون، حدود 450 میلیون نفر از مردم جهان در مکان‌هایی زندگی می‌کنند که پوشش شبکه تلفن همراه در آنها وجود ندارد.
پهنای باند اینترنت بین‌الملل به میزان زیادی توسعه یافته و سهم کشورهای درحال توسعه از 9درصد در سال 2004 به 30 درصد در حال حاضر رسیده است. اما پایین بودن پهنای باند اینترنت بین‌الملل در کشورهایی با حداقل اتصال، یکی از موانع مهم در استفاده از فاوا در این کشورها است.


بر اساس این گزارش، حدود 96 درصد جمعیت جهان از تلفن همراه استفاده می‌کنند و حدود نیمی از جمعیت جهان به شبکه‌های پرسرعت نسل 3 تلفن همراه دسترسی دارند. همچنین، به‌طور متوسط 6/43 درصد خانوارهای جهان به شبکه اینترنت دسترسی دارند که 87 درصد خانوار‌ها در کشور‌های توسعه یافته و 31 درصد در کشور‌های در حال توسعه هستند. نرخ رشد مشترکان پهن باند سیار به‌عنوان موثرترین و کارآمدترین روش دسترسی کاربران به اینترنت از 2 درصد در سال 2007 میلادی، به عدد متوسط 32 درصد رسیده است که سهم کشور‌های توسعه یافته 7/83 درصد و در حال توسعه 1/21 درصد و کمتر توسعه یافته 3/6 درصد است. نرخ رشد استفاده از شبکه اینترنت به‌شدت افزایش یافته به نحوی که ارسال و دریافت محتوا در شبکه‌های اجتماعی بالاترین نرخ را دارد. به طور مثال، بیش از 6 میلیارد ساعت ویدئو در هر ماه توسط کاربران مشاهده می‌شود. همچنین سرویس ویکی پدیا (دانشنامه علمی) به‌عنوان پرمخاطب ترین سرویس بوده و بیش از 30 میلیون موضوع تا انتهای سال 2013 در قالب 287 زبان به روز رسانی شده است

Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/844947/#ixzz3KidgUkJi
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد