درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 12:21   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14410صفحه نخست » اخبار بانک و بیمهدوشنبه، 3 آذر 1393 - 18:17
بانکداری اسلامی تنها برای مسلمانان نیست
نوشته سید فیضی ترجمه: مریم میرعبدالحق - اهمیت بانکداری و امور مالی اسلامی در حال افزایش است و ادغام آن در جریان اصلی اقتصاد، آنقدر بزرگ است که نمی توان از آن اجتناب کرد. حالا زمان آن رسیده است که سیاست گذاران هند برای یکپارچه سازی بانکداری اسلامی و امور مالی در سیستم اقدام کنند. اگر زیرساخت های هند توسعه یابد، همه مردم این کشور بدون در نظر گرفتن اعتقادات مذهبی افراد از آنها بهره مند خواهند شد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


پی آر بنکینگ- اگرچه واژه «اسلامی» به طور خاص به اعتقادات مسلمانان مربوط می شود، در بانکداری و امور مالی اسلامی بسیار متفاوت است. بانکداری اسلامی دارای یک ساختار پیچیده بانکی و امور مالی مبتنی بر ارزش های اخلاقی و اجتماعی است که با نیازهای مالی مدرن امروزی سازگار است و از این رو، پاسخ قاطعی که از مسلمانان و غیر مسلمانان دریافت می شود، یکسان است.


چند وقت پیش، خبرنامه رسمی پاپ، L'Osservatore رومانو، مقاله ای منتشر کرد که در آن مفاهیم اخلاقی بانکداری و امور مالی اسلامی را ستایش و بانک های غربی را به تبعیت از قوانین بانکداری و امور مالی اسلامی تشویق می کرد تا در طول بحران های اقتصادی، اعتماد به نفس را به مشتریان خود بازگردانند.


نه تنها پاپ، مؤسسات و نهادهای مختلف آموزشی نیز از بانکداری و امور مالی اسلامی با معرفی دوره هایی در این مورد حمایت کردند. دانشگاه هاروارد پروژه مالی اسلامی خود را در سال 1994-1995 راه اندازی کرد که چندین مؤسسه آموزشی برتر در سراسر جهان از آنها پیروی کردند. جدای از این، دولت های مختلف در حال تلاش هستند تا از مزایای چندگانه بانکداری و امور مالی نظام اسلامی بهره مند شوند. کشورهایی مانند انگلستان، لوکزامبورگ، ایرلند شمالی، آلمان، برمودا، فرانسه، مالزی، اندونزی، مالدیو، ترکیه، سنگاپور، تمامی شرق میانه، ژاپن و استرالیا و غیره در حال حاضر در این زمینه شناخته شده هستند.


کشورهایی مانند لوکزامبورگ، بحرین، مالزی و غیره زیرساخت های مستحکمی از بانکداری و نظام مالی اسلامی را توسعه داده اند و توجه داشته باشید که لوکزامبورگ در سال گذشته بالاترین درآمد سرانه در جهان را گزارش داده است، در حالی که مالزی برای تبدیل شدن به یک کشور توسعه یافته سرعت گرفته است.


بسیار شگفت انگیز است که لوکزامبورگ با اینکه جمعیت بسیار کمی از مسلمانان را نسبت به مالزی را تشکیل می دهد که یک کشور با حکومت اسلامی است، در این کشور بیش از40 درصد از دارندگان حساب ها در بانک های اسلامی را غیر مسلمانان تشکیل می دهند. این به دلیل منافع اقتصادی آنها است که تمام این کشورها، صرف نظر از اندازه جمعیت مسلمان خود، تلاش می کنند از راه های مختلفی برای تبدیل شدن به مراکز عمده بانکداری و امور مالی اسلامی استفاده کنند. علاوه بر این، نیروی متخصص غیر مسلمان نیز برای ارایه بانکداری اسلامی و خدمات مالی در سراسر جهان نیز افزایش یافته است، بدون شک تأکید بر اهمیت و مزایای استفاده از بانکداری و امور مالی اسلامی کششی فراتر از یک نام دارد.


تجربه نشان داده است، هنگامی که جهان با بحران شدید اقتصادی مواجه است، بانک های اسلامی به رشد خود ادامه می دهند و جهان شناخت کمتری در این زمینه دارد. بانکداری و امور مالی اسلامی در حال حاضر به بخشی با قابلیت اطمینان در اقتصاد جهان تبدیل شده است به طوری که بیش از 75 درصد کشورها به عضویت این صنعت در آمده اند و سالانه در حدود 20 تا 30 درصد این جمعیت در حال رشد است.


هند، که دارای حدود 150 میلیون مسلمان است، به عنوان بزرگترین بازار بکر برای بانکداری و امور مالی اسلامی تبدیل شده است. مطالبات بخش های مختلف جامعه هند، به خصوص اقتصاددانان و بازرگانان برای معرفی خدمات بانکداری اسلامی در هند در چند سال گذشته رو به افزایش است و برخی تلاش ها در این زمینه انجام شده است. با این حال، به نظر می رسد عدم آگاهی در میان توده ها و همچنین سیاستگذاران از نظر نرم افزار و منافع آن همچنان وجود دارد. یک گام مثبت در این جهت از سوی دولت کرالا بود که در سرمایه گذاری های مالی اسلامی در دولت شرکت و از سرمایه گذاری های مورد نیاز بسیاری دعوت کرد. با نشان دادن چراغ سبز به این پروژه در کرالا، به سرعت سرمایه گذاری به ارزش Rs100 میلیارد دلار تنها از سوی دولت عمان دریافت شد که در پروژه های توسعه ای حیاتی از جمله جاده ها، پل ها، پروازهای هوایی، نیروگاه ها، آب و حمل و نقل، فن آوری صنعتی و اطلاعات، گردشگری، بنادر، فرودگاه ها، راه آهن و حمل و نقل و آبراه های داخلی در سراسر کشور، و غیره سرمایه گذاری شد. این یک پیشرفت خوب برای باز شدن درب هایی برای سرمایه گذاری مورد نیاز در هند و ترویج ساختار بانکی عادلانه است که بدون توجه به باورهای دینی مشتریان، همه از آن بهره مند خواهند شد.


هند یکی از کشورهای اقتصادی به سرعت در حال رشد است و تا سال 2020 یک اقتصاد پیشرو در جهان خواهد بود؛ با این حال، برای رسیدن به این موقعیت، هند باید قدم هایی را در این راستا بردارد که شامل سیاست گذاری و معرفی بانکداری و امور مالی دوره اسلامی در مؤسسات مختلف برای آموزش توده مردم و همچنین آماده سازی متخصصان برای ایجاد تقاضای رو به رشد است.


بنابر گزارش داده شده، هند برای سرمایه گذاری در پروژه های ساخت و ساز و زیرساخت های حیاتی خود به حدود 500 میلیارد دلار نیاز دارد. معرفی بانکداری اسلامی به راحتی می تواند این سرمایه مورد نیاز به خصوص از طریق منابع غنی نفتی کشورهای خلیج فارس که می توانند با میلیاردها دلار نفتی به دنبال بازارهای جدید باشند را فراهم کند.


اهمیت بانکداری و امور مالی اسلامی در حال افزایش است و ادغام آن در جریان اصلی اقتصاد، آنقدر بزرگ است که نمی توان از آن اجتناب کرد. حالا زمان آن رسیده است که سیاست گذاران هند برای یکپارچه سازی بانکداری اسلامی و امور مالی در سیستم اقدام کنند. اگر زیرساخت های هند توسعه یابد، همه مردم این کشور بدون در نظر گرفتن اعتقادات مذهبی افراد از آنها بهره مند خواهند شد.
 

منبع:
http://muslimvillage.com/2012/04/03/21206/islamic-banking-is-not-for-muslims-alone/
منبع مرجع:
پی آر بنکینگ
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
| 1393/9/3 - 21:45 |     0     0     |
خوب بانکداری اسلامی چه ارتباطی به ایران داره؟ سیستم بانکداری ایرانسیستم بانکداری بدون رباست نه بانکداری اسلامی. بانکداری اسلامی بر مبنای pls است که در نظام بانکی ایران قابلیت اجرایی ندارد.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد