درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 11 آذر 1400 - 19:43   

نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود

  نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرعامل توییتر از مقام خود کناره‌گیری کرد

  مدیرعامل توییتر از مقام خود کناره‌گیری کرد


ادامه ادامه مطلب دو

اتحادیه اروپا اتاق خبر راه‌اندازی می‌کند

  اتحادیه اروپا اتاق خبر راه‌اندازی می‌کند


ادامه ادامه مطلب سه

تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی

  تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط کارمندان در روابط عمومی بین المللی
  مقایسه پاسخ‌گویی عمومی در ایران و اروپا
  چگونه می‌توانیم با هم ارتباط برقرار کنیم؟
  تجربه دیجیتال و سازگاری کسب‌وکارها در سال 2022
  کارشناس روابط عمومی
  راهنمای مدیریت بحران: نظریه ارتباطات بحران موقعیتی؛ آنچه باید بدانید
  انتشارات، مستندسازی کارنامه سازمان
  ادوارد برنیز، پدر روابط عمومی مدرن از زاویه دیگر
  مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مازندران منصوب شد
  مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین عضو کمیته تدوین استراتژی های روابط عمومی های کشور شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14392صفحه نخست » ادامه مطلب سهسه شنبه، 2 آذر 1400 - 21:53
مبارزه با سانسور ـ راهی برای از میان رفتن سانسور کتاب و نشریات
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروز ـ 23 نوامبر سالروز انتشار نشریه Areopagitica در انگلستان در سال 1644 است
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروز ـ 23 نوامبر سالروز انتشار نشریه Areopagitica در انگلستان در سال 1644 است که هدف از انتشار آن مبارزه با سانسور (Censorship) بود و در آن زمان عمدتا سانسور کتاب و سخنرانی و ابراز نظر. این نشریه شکل و شمایل بروشورهای امروز (پامفلیت Pamphlet) را داشت.


    جان میلتون John Milton شاعر و مقاله نویس انگلیسی این نشریه را برای درج سخنرانی ها و استدلالهای خود و دیگران که سانسور، عملی ناقض اصل آزادی بیان و عقیده است و مانع رشد و پیشرفت جامعه می شود اختصاص داده بود.

 

به زعم جان میلتون، آزادی بیان و عقیده یک حق طبیعی انسان و لازم الرعایه باید باشد. خود وی نوشته است که چون احساس کرد که صدایش در جلسات سخنرانی به گوش همه نمایندگان پارلمان نمی رسد و نمی گذارند که برسد این نشریه را بوجود آورد تا حاوی آن اعتراض ها و خواستها باشد و آن را به دست پارلمانی ها و دولتمردان برساند که بخوانند. نام نشریه را Areopagitica گذاشت که از نوشته آیسکراتیس Isocrates خطیب یونانی قرن چهارم قبل از میلاد گرفته شده که آزادی بیان و عقیده را لازمه زندگانی بشر و رشد جوامع خوانده و از رفتن افراد به تپه آرس Ares در آتن و بیان هرچه را که می خواهند بگویند دفاع کرده بود و کلمه Areopagus را که در نوشته اش بکار برده از نام تپه آرس گرفته شده است. [آیسُکراتیس با سقراط اشتباه نشود].


     میلتون ضابطه Pre – Publication Censorship (ممنوعیت انتشار نشریه ازجمله کتاب بدون قبلا دریافت پروانه = سانسور شدن) را خلاف منطق و آزادی انسان می دانست و منطق خودرا در این زمینه استدلال می کرد. همین مبارزات میلتون بود که به لغو آن ضابطه و هرگونه سانسور منتهی شد و در آمریکا به صورت تضمین آزادی مطبوعات Press Freedom و بیان و اظهار نظر Freedom of Expression وارد قانون اساسی این فدراسیون شده و یک الگوی جهانی است. [براساس همین اصل، در ایالات متحده آمریکا برای انتشار روزنامه و هر نوع نشریه نیاز به دریافت پروانه نیست]. بنابراین، نام میلتون در همه جا مترادف است با مبارزه با سانسورCensorship وی این مبارزه را پس از تصویب ضابطه اجباری بودن دریافت پروانه قبل از انتشار هر کتاب در انگلستان (Unlicensed Printing) در سال 1643 آغاز کرده بود.


    جان میلتون که 9 دسامبر 1608 متولد و 8 نوامبر 1674 درگذشت بر ده زبان ازجمله آرامی (زبان سوریه قدیم، زبان مسیح و پدر عربی و عبری) مسلط بود. مجموعه اشعار او «بهشت گمشده» عنوان دارد.

 

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادوارد برنیز، پدر روابط عمومی مدرن از زاویه دیگر


  تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی


  تفاوت تبلیغات با روابط عمومی چیست


  چرا استراتژی جدید روابط عمومی آمازون ناکارآمد است


  داستان‌گویی را فراموش نکنید


  مقایسه پاسخ‌گویی عمومی در ایران و اروپا


  انتخاب یک کانال توزیعی برای مقالات رسانه ای


  روابط کارمندان در روابط عمومی بین المللی


  نشر اجتماعی و موبایلی، اولویت امروز روابط‌عمومی‌ها


  پنجمین همایش فرهنگی مطالعات انفورماتیک، ارتباطات و رسانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود