درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 00:28   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14238صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 25 آبان 1393 - 16:08
یادداشتی از محمدامین صالحی نژاد مدیر روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان
با دیگران این کار را نکنیم...
محمدامین صالحی نژاد - مرتضی پاشایی خواننده جوان موسیقی پاپ کشورمان لحظاتی پیش، پس از مدت‌‌ها مبارزه با بیماری مهلک سرطان درگذشت. این خبری بود که روز جمعه گذشته 23 آبان به سرعت در خبرگزاری‌ها و البته شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و بیشتر هواداران این خواننده پاپ در کمتر از چند دقیقه در جریان مرگ وی قرار گرفتند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مرتضی پاشایی خواننده جوان موسیقی پاپ کشورمان لحظاتی پیش، پس از مدت‌‌ها مبارزه با بیماری مهلک سرطان درگذشت.


این خبری بود که روز جمعه گذشته 23 آبان به سرعت در خبرگزاری‌ها و البته شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و بیشتر هواداران این خواننده پاپ در کمتر از چند دقیقه در جریان مرگ وی قرار گرفتند. طبیعی است که هنرمندان در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر، شهرت و محبوبیت خاصی بین عامه مردم دارند و همین موضوع حاشیه‌هایی را نیز برای آنها به دنبال دارد. به عنوان مثال مردم همیشه به عکس‌های خصوصی افراد مشهور علاقمندند و گاهی این عکس‌ها را دست به دست می‌چرخانند و لایک می‌زنند. گاهی هم حاشیه‌هایی از زندگی افراد مشهور در جامعه پخش می‌شود که در بسیاری موارد نیز کذب هستند؛ مانند ازدواج فلان بازیگر سینما.


اگرچه انتشار عکس‌های خصوصی یک فرد، بازیگر یا یک فرد عادی، یا شایعه‌سازی حول یک فرد مشهور کاری اخلاقی نیست، ولی به هر حال در جوامع مختلف و به ویژه ایران به گونه‌ای با این موضوع کنار آمده‌ایم و گاه و بی‌گاه با طرح یک شکایت از سوی یک هنرمند، قضیه فیصله داده می‌شود.


در سال‌های اخیر و با توسعه ارتباطات اجتماعی به برکت گسترش ابزارهای ارتباطی، حواشی حول هنرمندان در ایران نیز شکلی جدید به خود گرفته، به گونه‌ای که گاهی خبر فوت یک بازیگر و یا خواننده چندین و چند بار منتشر و تکذیب می‌شود! محمدعلی کشاورز درگذشت! ؛ عزت‌الله انتظامی درگذشت! ؛ شهاب حسینی سکته کرد! و نمونه‌های مشابهی که روزانه از طریق شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای تلفن همراه بین مردم دست به دست می‌شود و خیلی از ما نیز بدون تحقیق درباره صحت آن، این مطالب را برای ده‌ها نفر دیگر ارسال می‌کنیم. این اواخر هم که مرتضی پاشایی و خبر درگذشتی که چندین بار منتشر و تکذیب شد و پس از مرگ وی نیز عکسی از لحظات آخر عمر این هنرمند منتشر شد و مادر او را گله‌مند کرد!


البته شبکه‌های اجتماعی، واتس‌آپ، وایبر و دیگر ابزارهای ارتباطی امکان و فرصتی هستند که نباید آنها را نادیده گرفت و از دیدگاه ارتباطی، بحث فیلترینگ از اساس نادرست است، ولی اگر از این وسایل و ابزارها استفاده می‌کنیم، بهتر است اندکی تامل کنیم. در احادیث اسلامی آمده است که پیش از آنکه صحبت کنی، اندکی تامل کن. این تامل، به تفکر منجر می‌شود و در نتیجه کلامی که از دهان بیرون می‌آید، کلامی سنجیده خواهد بود. همان‌گونه که کلام در ارتباطات مستقیم انسانی، ابزار ارتباط است، در ارتباطات مجازی نیز متن و تصاویر این نقش را بازی می‌کنند، در نتیجه پیش از انتشار آنها نیز باید اندکی تامل کرد.


بسیاری موارد دیده می‌شود که افراد و استفاده‌کنندگان از ابزارهای ارتباطی پیش از آنکه مطلبی را کامل بخوانند و درباره صحت و سقم آن تحقیق کنند، آنها را به همه شماره‌های موجود در تلفن همراه خود بازنشر می‌دهند و همین می‌شود زمینه‌ای برای نشر اکاذیب در جامعه. اگر خبر درگذشت هنرمندی را بر روی تلفن همراه خود دریافت کرده‌ایم، بهتر است پیش از بازنشر آن، اندکی وقت صرف کرده و با استفاده از همان تلفن همراه، منابع موثق موجود در فضای مجازی، مانند خبرگزاری‌های رسمی و یا وب‌سایت آن شخص را مطالعه کنیم و اگر از صحت مطلب مطمئن شدیم، آنگاه منتشر کنیم. همینطور زمانی که عکسی را دریافت می‌کنیم، ابتدا از خود بپرسیم که چه دلیلی برای نشر این تصویر وجود دارد و سپس آن را برای دوست‌مان ارسال کنیم.


گاهی هم باید خودمان را جای خانواده دیگران بگذاریم؛ آیا اگر فردی از خانواده خودمان در بستر بیماری باشد به گونه‌ای که رنج بیماری در چهره‌اش نمایان شود و در نهایت فوت کند، آیا موافقیم که تصویرش را برای دیگر اعضای خانواده ارسال کنیم، یا ترجیح می‌دهیم همان چهره زیبا و جوان وی در ذهن دیگران باقی بماند؟!


به هر حال مرتضی پاشایی رفت و خبر، این‌بار تکذیب نشد؛ با دیگران این کار را نکنیم...

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد