درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 تیر 1401 - 03:12   

فراخوان جایزه برترین کمپین‌های روابط‌عمومی 1401

  فراخوان جایزه برترین کمپین‌های روابط‌عمومی 1401


ادامه ادامه مطلب یک

زادروز افلاتون ـ بیراهه افتادن دمکراسی

  زادروز افلاتون ـ بیراهه افتادن دمکراسی


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان

  فراخوان جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چراغ راه روابط‌عمومی
  ویژه‌برنامه بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی در کلاب‌هاوس "شارا"
  تأکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر اهمیت ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در واحدهای دانشگاهی
  روزنامه‌نگاری برند؛ ژورنالیسم در خدمت کسب‌وکار
  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی استانداری سیستان و بلوچستان
  تقویم روز ارتباطات/ عقاید و اندرزهای مهم رابینسون درباره اهمیت آموزش تاریخ و یادآوری رویدادهای گذشته در رسانه ها
  پنج روش برای تقویت فعالیت‌هایی که مربوط به روابط‌عمومی است
  روز جهانی روابط‌عمومی
  انتصاب مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست
  باشگاه خبرنگاران جوان منحل شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13560صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 6 فروردین 1401 - 08:39
20 گام تا نگارش یک مقاله خوب
نویسنده: منیر صالح - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه نگارش یک مقاله در مطبوعات و مجلات علمی تنها توسط محققان انجام نمی شود. برخی اوقات کارگزاران روابط عمومی ها نیز باید در این عرصه وارد شوند و مقالات علمی خود را تهیه و تنظیم کنند. این کار تابع اصولی است که در این یادداشت به اختصار به آن می پردازیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه نگارش یک مقاله در مطبوعات و مجلات علمی تنها توسط محققان انجام نمی شود. برخی اوقات کارگزاران روابط عمومی ها نیز باید در این عرصه وارد شوند و مقالات علمی خود را تهیه و تنظیم کنند. این کار تابع اصولی است که در این یادداشت به اختصار به آن می پردازیم.


1. به منظور نگارش یک مقاله خوب، ابتدا باید عنوان خودتان را انتخاب کنید و حدود آن را در ذهن خود ترسیم کنید. (موضوع باید تا جای ممکن محدود شود، دامنه آن باید به وضوح مشخص شده باشد.)


2. یک تحقیق جدی و دقیق درباره موضوع مقاله انجام دهید. (مطمئن شوید که هیچ مساله مهمی را در مورد موضوع از دست نداده اید.)


3. رساله ها، مقالات و کتاب هایی را درباره موضوع بخوانید تا زمانی که مطمئن می شوید که جنبه های مختلف موضوع را درک کرده اید. (درک شما از مطلب به همان اندازه که کیفیت مقاله شما را تعیین می کند، کمیت و کیفیت خوانندگان مقاله تان را نیز تعیین می کند.)


4. اگر هنوز هم موضوع شما بیش از اندازه گسترده است، در مورد عنوان خود بر مبنای مطالعات و شنیده هایتان تا حد ممکن تجدید نظر کنید. (محدود کردن موضوع به معنای نگارش یک سخنرانی سنگین و یا یک ترکیب رایج نیست.)


5. طرح خود را بریزید. (نوشتن آنچه به ذهن می آید بدون داشتن یک طرح بی فایده است. نقشه راه خود را طراحی کنید.)


6. دانشی را که می خوانید و جمع آوری می کنید را با توجه به طرحی که تدارک دیده اید، طبقه بندی کنید.


7. اطلاعات بی ربط را کنار بگذارید!


8. نگارش مقاله را بر اساس طرح خود آغاز کنید. (منتظر دریافت الهام نباشید. به محض آغاز نگارش به شما الهام خواهد شد.)


9. مقاله خود را روشن، قابل درک و با زبان گویا بنویسید. (نگارش مقاله با استفاده از زبان فاخر، لغات مبهم و جملات طولانی صحیح نیست.)


10. مردم در تمام سنین باید قادر باشند که ادعاها، اهداف و جملات شما را به آسانی درک کنند.


11. منظور شما از واژه ها، مفاهیم و کلماتی که در مقاله استفاده می کنید، باید روشن باشد. (زمانی که مقاله ای می نویسید، یک فرهنگ لغات ساده در کنار خود داشته باشید. تا در مواردی که احتمال می دهید واژه ای می تواند معنای دیگری را القاء کند، آن مورد را با فرهنگ چک کنید و بدین صورت از کاربرد صحیح واژگان و مفاهیم اطمینان کسب کنید. اطمینان حاصل کنید که استفاده از واژگان تخصصی باعث منحرف کردن ذهن مخاطبان شما نشده است. ای مواردی شامل قوانین و مقررات، چارچوب ها، کلیدها و خلاصه ای از دانش می باشد. در استفاده از آنها مضایقه کنید.)


12. در بخش مقدمه، اهداف اساسی مقاله و آنچه در نهایت می خواهید به آن برسید را به طور شفاف مطرح کنید.


13. مطمئن شوید که جملات ابتدایی در هر پاراگراف ایده اصلی آنها را در بر می گیرد.


14. مراقب باشید که مقاله شما غلط های املایی نداشته باشد. پس از آنکه کار نگارش مقاله تمام شد از آن پرینت بگیرید و یک بررسی سریع به منظور رفع غلط های املایی انجام دهید.


15. یک مقاله خوب باید به اندازه کافی طولانی باشد. لذا باید بر روی کلمات یا جملات بی ربط خط بکشید. یک مقاله خوب، نوشته ای است که در آن از کلمات، جملات، پاراگراف ها یا اطلاعات غیر ضروری اجتناب شده است.


16. جملات نقل قول و اطلاعاتی که متعلق به شما نیست باید در پانوشت ها و پرانتزها ارجاع داده شوند. (هرچه یک مقاله ارجاعات و منابع بیشتری داشته باشد، معتبر تر به حساب می آید. ارزش و برتری یک مقاله در دانش و گفتار افرادی است که به آنها ارجاع شده است.)


17. یک مطالعه ویژه برای جمع بندی مقاله انجام دهید. (جمع بندی تنها خلاصه مقاله نیست. بلکه بخشی است که دری گشوده می شود، ارزیابی انجام می شود، و مشارکت شما را در جهان ایده ها و دانشگاهی نشان می دهد.)


18. همچنان که یک مقدمه خوب دانش شما را نشان می دهد، جمع بندی خوب یک مقاله نیز فراست شما را نسبت به آینده نشان می دهد، به عبارت دیگر یک جمع بندی خوب نشان می دهد که شما چه افق هایی را برداشت کرده اید.


19. مقاله خوب بازگویی صرف موارد پیشین نیست، بلکه متنی علمی می باشد که باب جدیدی را می گشاید و باعث تحرک و پویایی می شود.


20. پس از اتمام مقاله شما، آن را حداقل برای سه نفر ارسال کنید. اگر برایتان مقدور است پنج نفر باید مقاله شما را بخوانند. این افراد را از میان شخصیت هایی انتخاب کنید که به دانش و سعه نظر آنها اعتماد دارید. از آنها بخواهید که نقدی بر مقاله بنویسند. آنگاه مقاله خود را بر مبنای انتقادات آنها اصلاح کنید و پس از چند بار بازخوانی، آن را برای چاپ ارسال نمایید.

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ عقاید و اندرزهای مهم رابینسون درباره اهمیت آموزش تاریخ و یادآوری رویدادهای گذشته در رسانه ها


  ویژه‌برنامه بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی در کلاب‌هاوس "شارا"


  بهترین روش‌های ارزیابی روابط‌عمومی در سال 2022


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی شورای شهر سیرجان


  باشگاه خبرنگاران جوان منحل شد


  چراغ راه روابط‌عمومی


  انتصاب مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست


  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی بهزیستی استان بوشهر


  انتصاب مدیرکل حوزه ریاست و روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی کشوری


  مدیر امور روابط‌عمومی بانک ایران زمین: مرکز تماس دیجیتال اولویت اصلی مدیریت روابط‌عمومی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: روابط‌عمومی و دو رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی