درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 06:34   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13557صفحه نخست » سه شنبه، 15 مهر 1393 - 11:32
وقتی تبلیغات شهر را غرق می کند
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روند روزافزون انواع و اقسام شیوه‌های تبلیغی و نصب آن در گوشه و کنار خیابان‌ها، معابر عمومی، تیرهای برق، تنه درختان، بیلبوردهای بزرگ و کوچک، پخش برشور، تراکت و.. فضای تبلیغات شهری اراک را به بازاری آشفته مبدل کرده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روند روزافزون انواع و اقسام شیوه‌های تبلیغی و نصب آن در گوشه و کنار خیابان‌ها، معابر عمومی، تیرهای برق، تنه درختان، بیلبوردهای بزرگ و کوچک، پخش برشور، تراکت و.. فضای تبلیغات شهری اراک را به بازاری آشفته مبدل کرده است.

 

روند روزافزون انواع و اقسام شیوه‌های تبلیغی و نصب آن در گوشه و کنار خیابان‌ها، معابر عمومی، تیرهای برق، تنه درختان، بیلبوردهای بزرگ و کوچک، پخش برشور، تراکت و.. فضای تبلیغات شهری اراک را به بازاری آشفته مبدل کرده است.

 

به گزارش ایلنا از مرکزی، روند روبه رشد انواع و اقسام پیکره‌های تبلیغاتی که در طراحی آن‌ها نه تنها از تکنولوژی و فن آوری روز استفاده نشده بلکه با تضییع حقوق شهروندان به نوعی فضاهای مرئی و عمومی شهر اراک را نازیبا کرده و آلودگی بصری را در مناطق شهری استان افزایش داده است.

 

نصب انواع پوسترهای و بنرهای تبلیغاتی در ابعاد کوچک و بزرگ که فاقد معیارهای زیبا‌شناختی است در گوشه و کنار، به نوعی موجب سلب آسایش روح و روان شهروندان منطقه شده است.

 

آشفتگی فضای تبلیغات شهری اراک درحالیست که ساماندهی این پدیده در سیمای شهر در سالهای اخیر از وعده‌های همیشگی مسئولان استان است ولی تاکنونی طرحی جامع برای ساماندهی تبلیغات و جلوگیری از آلودگی بصری در شهرهای استان اجرا نشده است.

 

نگاهی به انواع و اقسام شیوه‌های تبلیغاتی در اراک نشان می‌دهد که بسیاری از میدانهای شهر به یمن نصب آگهی‌های فراوان زیبایی خود را از دست داده‌اند و هم اکنون تبلیغات زیادی بر روی دیوارهای شهر، صندوق‌های پستی، پل‌های عابر و... نصب شده که موجب آزار بینندگان و زشتی سیمای شهر شده است.

 

تراکم تبلیغاتی که مغایر با استانداردهای بین المللی باشد زمینه آزردگی و دلزدگی مخاطبان را فراهم ساخته و به مرور زمان از شمار مخاطبان خواهد کاست و فقدان جذابیت عمده تبلیغات اثربخش بازاریابی را تحت الشعاع قرار می‌دهد. اکنون چیزی که شهروندان در نماهای مختلف در اراک نظاره می‌کنند، اطلاعیه‌ها و بخشنامه‌ها و‌گاه شبه‌نامه‌های اداری است که در ابعادی بزرگ و معروف به بنر، چاپ می‌شوند و در حکم اطلاع‌رسانی عمومی هستند.

 

متاسفانه ارگانهای صاحب این بنر‌ها آنقدر زیادند که کسی نمی‌تواند انگشت اشاره به سوی دیگری بگیرد، شهرداری‌ها و سازمان‌های دولتی به مناسبتهای تقویمی یا بدون بهانه آمار و گزارش‌ عملکرد و هشدار و انواع و اقسام پیام‌های از نظر خودشان مهم را می‌آویزند و تلاش هم دارند که شهروندان و عابران حتما آن‌ها را ببینند و بخوانند.

 

این تابلو‌ها معمولا با «شهروند گرامی» و «آیا می‌دانید که...» یا «در راستای...» شروع می‌شوند.

 

متن‌هایی دارند که خواندن روان آن‌ها روی کاغذ پیش چشم هم دشوار است، چه رسد به مرور صدر تا ذیلشان در حال رانندگی. درحال حاضر به دلیل ساماندهی نشدن تبلیغات شهری، دیوار‌ها، تیرهای برق، تنه درختان، شیشه مغازه‌ها، حاشیه جدول خیابان‌ها، صندوقهای پست و... به مکانهایی برای تبلیغ انواع و اقسام کالا‌ها و خدمات تبدیل شده است.

 

هنرمند رشته گرافیک اراک مناسب نبودن وضعیت تبلیغات شهری و نبودن جایگاه‌های مناسب در شهر‌ها استان انتقاد کرد و گفت: فرهنگ بصری شهری نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

 

محمد ایمانی راد افزود: استفاده از پوستر در تبلیغات شهری امری مهم است و امروزه در کشورهای توسعه یافته از پوستر به عنوان یک رسانه توانا و قدرتمند در تبلیغات فرهنگی، اجتماعی و تجاری استفاده می‌شود و حتی جایگاه‌های بسیار مناسبی به این رسانه تخصیص داده شده است.

 

وی اظهار داشت: این مسئله آنقدر اهمیت دارد که‌گاه نام طراح گرافیک جای خود را به طراح پوس‌تر یا پوسترساز می‌دهد و با یک نگاه کاملا سطحی و گذرا به این امر به سادگی می‌توان به اوضاع نابسامان این رسانه در شهر‌ها پی برد.

وی خاطرنشان کرد: نبودن استانداردهای مناسب در اندازه پوستر‌ها و نبودن فضاهای مناسب برای نصب این رسانه با ارزش از جمله مشکلات است.

 

به گفته این مدرس دانشگاه، با چنین اوضاعی نه تنها این رسانه کارایی خود را به طور کامل از دست می‌دهد و بودجه‌های اختصاص یافته به این امر بی‌ارزش می‌شود بلکه آلودگی بصری نیز در شهر‌ها افزایش یافته و در نتیجه باعث سلب آرامش روحی و روانی در جامعه خواهد شد.

 

حمید نجاتی دیگر هنرمند رشته گرافیک نیز بیان داشت: بیلبورد‌ها، استند‌ها، تابلو‌ها و... هر کدام نقش عمده‌ای در زیباسازی شهر‌ها دارند و برای ساماندهی وضعیت هریک از این موارد نیاز به تحقیق و پژوهش‌های تخصصی در این زمینه هستند.

 

وی افزود: امروزه یکی از چالشهای اساسی در کشورهای در حال توسعه، ارتقاء فرهنگ بصری و زدودن آلودگی‌های بصری از جامعه شهری است. آلودگی بصری خطرآفرین است.

 

این هنرمند بیان داشت: به‌‌ همان میزان که آلودگی محیط زیست و آلودگی صوتی برای جامعه شهری مضر و خطرناک است، آلودگی بصری نیز به‌‌ همان اندازه و شاید بیشتر از آن خطرآفرین است، زیرا آلودگی بصری تاثیر مستقیمی بر آرامش روحی و روانی جامعه شهری دارد.

 

وی تاکید کرد: بالا بردن فرهنگ بصری جامعه نیاز به بررسی‌های دقیق و کارشناسانه‌ای دارد که همکاری‌های بسیار بالایی را از ارگان‌ها و سازمان‌های دست اندرکار در این امور می‌طلبد. به هر روی ساماندهی تبلیغات شهری امری ضروری است و باید زیرساختهای این فعالیت فرهنگی، اقتصادی به نحوی ضابطه‌مند شده و بستر تبلیغات محیطی را به رسانه‌ای قوی، ارزشمند و کارآمد تبدیل کند.

 

همچنین باید تبلیغات شهری و تصاویر موجود در خیابان‌ها بر اساس اصول شهرسازی تنظیم شده و هر محله طبق بافت شهری تبلیغات خاص خود را داشته باشد.

 

رئیس یکی از انجمن‌های صنفی کانون‌های تبلیغاتی استان مرکزی نیز با انتقاد از وضعیت تابلوهای تبلیغاتی شهر اراک گفت: تابش نور خورشید، ارتفاع از زمین، زاویه دید و سرعت خودرو از عوامل مهم نصب تابلوهای تبلیغاتی در کنار جاده‌ها است.

 

وی با اشاره به اینکه در نصب برخی از تابلوهای شهری اراک حداقل استاندارد‌ها رعایت نشده است، گفت: در حال حاضر تعدادی از پرسپکتیو تابلوهای تبلیغاتی قابل رویت نیست و تابلوهای شهری باید به عنوان عامل تأثیرگذار در گرافیک شهری توجه ویژه شود، پیشنهاد می‌کنم این امور توسط یک کار‌شناس مجرب تبلیغاتی از سوی شورای شهر پیگیری شود.

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد