درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 14 آذر 1400 - 15:44   

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر روابط‌عمومی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عزل شد

  مدیر روابط‌عمومی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عزل شد


ادامه ادامه مطلب دو

روابط عمومی ها در مسیر تحول و کیفیت مدیریتی

  روابط عمومی ها در مسیر تحول و کیفیت مدیریتی


ادامه ادامه مطلب سه

رئیس روابط عمومی شرکت مهندسی و توسعه نفت منصوب شد

  رئیس روابط عمومی شرکت مهندسی و توسعه نفت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط عمومی بین‌المللی
  برترین کمپین‌های روابط عمومی در سال ۲۰۲۱
  روابط عمومی ها در مسیر تحول و کیفیت مدیریتی
  بزرگ شوید و رشد کنید
  پژوهش/ نقش و کاربرد رسانه های اجتماعی و دیجیتالی در روابط عمومی (یک مطالعه دوازده ساله)
  محتوا ستاره درخشان کهکشان نشر
  یک نرم افزار ویژه روابط عمومی ها تولید شد
  دکتر آیت‌اله ابراهیمی در همایش مدیران ارشد بانک سپه: با انسجام و عبور سریع از ادغام، بزرگ و قدرتمند می‌مانیم
  مسابقه فوتبال یا جشنواره تبلیغات
  وب سایت خوب برای کسب وکارها چه ویژگی هایی دارد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13534صفحه نخست » ادامه مطلب چهارسه شنبه، 13 مهر 1400 - 10:57
ابتکار ژورنالیستی Meet the Press
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)،نوشیروان کیهانی زاده- «نشست و بحث با رسانه ها Meet the Press» که نخستین بار در پنجم اکتبر سال 1945 در آمریکا از رادیو پخش شد و مورد استقبال قرار گرفت و سپس به شبکه های تلویزیونی راه یافت از آغاز سده 21 دست کم هفته ای یک صفحه از روزنامه ها را به خود اختصاص داده و پر خواننده ترین مطلب آنها شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)،نوشیروان کیهانی زاده- «نشست و بحث با رسانه ها Meet the Press» که نخستین بار در پنجم اکتبر سال 1945 در آمریکا از رادیو پخش شد و مورد استقبال قرار گرفت و سپس به شبکه های تلویزیونی راه یافت از آغاز سده 21 دست کم هفته ای یک صفحه از روزنامه ها را به خود اختصاص داده و پر خواننده ترین مطلب آنها شده است.

توجه به این مطلب در روزنامه ها عمدتا به این لحاظ است، که در تلویزیونها که یکشنبه ها پخش می شود، بوی سفارشی می دهد و به نظر می رسد که سیاستمداران و دولتمردان برای دفاع از سیاست های خود و یا طرح نظر و تصمیم تازه؛ از شبکه ها می خواهند که آنان را به حضور در این برنامه دعوت کنند و پس از بیان مطالبی طولانی به چند پرسش و ایراد روزنامه نگاران و نیز پیام های تلفنی و ایمیلی مخاطبان پاسخ دهند که گفته شده است ممکن است پاسخگو برخی از این مخاطبان را از قبل آماده کرده باشد ـ به هر حال ابتکار این برنامه از اهمیت برخوردار است.


     در مورد رسانه های جاپی، طرز کار از این قرار است که روزنامه یک موضوع و یا مساله روز را در نظر می گیرد و از یک هفته پیش از برگزاری، ضمن اعلام موضوع آن چند روزنامه نگار معروف را هم انتخاب می کند، از شماری کارشناس و صاحبنظر مربوط دعوت به عمل می آورد، مقام یا مقامات دولتی و پارلمانی و ... در ارتباط با مساله هم دعوت می شوند و به تناسب گنجایش سالن یا اطاق، گروهی از مردم نیز در روز تعیین شده به عنوان تماشاگر و پرسشگر حضور می یابند. پرسشها می تواند تلفنی،با «فاکس» و یا «ایمیل» باشد که اگر تلفنی باشد، پیش از جلسه ضبط و در جلسه پخش می شوند.

میز بیضوی است که روزنامه نگاران در یک طرف آن و مقامات و کارشناسان در سوی دیگر می نشینند. معمولا سردبیر کل و یا سردبیر اجرایی (معاون اول او) ریاست جلسه را بر عهده می گیرد. هر پرسش وارده توسط یک روزنامه نگار حاضر در جلسه خوانده می شود. [ممکن است روزنامه نگار راسا خود سئوال کند] و پس از شنیدن پاسخ مقام و کارشناس، بحث شروع می شود.

ممکن است کارشناس و یا مقام درخانه و یا دفترش پاسخ بگوید ولی پاسخ او به صورت زنده در جلسه پخش می شود تا بشود درباره اش بحث کرد. شرح این مذاکرات دو روز بعد در روزنامه چاپ می شود و روزنامه سپس به درج اظهار نظرهای وارده درباره آن می پردازد و گاهی یک موضوع در چند جلسه مطرح می شود. روابط عمومی هر روزنامه بلافاصله پس از جلسه، خلاصه مذاکرات را به رسانه های دیگر از جمله خبرگزاری ها می دهد. بعضی اوقات تلویزیونهای محلی به پخش مستقیم مذاکرات جلسه می پردازند و خبرنگاران بعدا آن موضوع را مستقلا دنبال می کنند و ....


      این ابتکار که از رادیو بوده و تلویزیون آن را اقتباس کرده تازه ترین کار ژورنالیسم نوشتاری شده است که قواعد طرز کار در کتابهای درسی تازه رشته روزنامه نگاری مندرج است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پژوهش/ نقش و کاربرد رسانه های اجتماعی و دیجیتالی در روابط عمومی (یک مطالعه دوازده ساله)


  روابط عمومی بین‌المللی


  آیا میزان ثمربخشی روابط عمومی قابل اندازه‌گیری است؟


  تبلیغات سازمانی در روابط عمومی بین المللی


  پنج راه مطمئن روابط‌عمومی برای راه‌اندازی، تثبیت و توسعه یک کسب وکار جدید


  همزمان‌سازی انواع نشر و توسعه فرایند اطلاع‌رسانی سازمانی


  مسابقه فوتبال یا جشنواره تبلیغات


  دو اشتباه رایج روابط‌عمومی


  ۱۰ مهارت برای رهبران بازاریابی


  رییس جمهور برای تقویت روابط عمومی ها اقدام جدی انجام دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود