درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 بهمن 1401 - 07:39   

مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد

  مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد


ادامه ادامه مطلب یک

جریمه استفاده از واتس‌اپ برای این کارمندان

  جریمه استفاده از واتس‌اپ برای این کارمندان


ادامه ادامه مطلب دو

تلگرام فیلترشکن خود را به‌روزرسانی کرد!

  تلگرام فیلترشکن خود را به‌روزرسانی کرد!


ادامه ادامه مطلب سه

جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود

  جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اینستاگرام و واتس‌اپ در ایران محدود نمی‌شود
  تلگرام فیلترشکن خود را به‌روزرسانی کرد!
  چرا در محیط کار استرس می‌گیریم؟
  جریمه استفاده از واتس‌اپ برای این کارمندان
  4 نکته رسانه‌ای درباره خبر حمله به سفارت آذربایجان در تهران
  چرایی کاهش اعتماد به رسانه‌ها
  روابط‌عمومی و مسئولیت سازمانی
  فاز جدید پاسخگویی روابط‌عمومی هوشمند شورای شهر مشهد
  ضرورت استفاده کارآمد نهاد وکالت از ظرفیت‌های جریان رسانه‌ای
  کسب‌وکارها باید مسئولیت‌اجتماعی را در محور عملیات خود جای دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13335صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 20 بهمن 1400 - 10:42
چطور مدیر خود را برای مصاحبه آماده کنیم؟
نویسنده: کوین سالیوان - مدیران اجرایی هوشمند و صاحبان کسب و کار می دانند که یک برنامه خوب روابط عمومی می تواند یک برند را بسازد و شهرت آن را صیقل دهد. هزینه های روابط عمومی خوب کمتر از تبلیغات است و اعتباری که به سازمان، محصولات و خدمات شما می دهد، بیشتر از تبلیغات می باشد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدیران اجرایی هوشمند و صاحبان کسب و کار می دانند که یک برنامه خوب روابط عمومی می تواند یک برند را بسازد و شهرت آن را صیقل دهد. هزینه های روابط عمومی خوب کمتر از تبلیغات است و اعتباری که به سازمان، محصولات و خدمات شما می دهد، بیشتر از تبلیغات می باشد.


اما حتی اگر مدیران اجرایی به روابط عمومی اعتقاد دارند، اگر آنها آموزش دیده و با تجربه نیستند، مهم است به گونه ای صحیح آنها را پیش از هر گونه مصاحبه ای آماده کنیم. هیچ مدیر اجرایی نباید بدون آمادگی در مصاحبه حاضر شوند چراکه او در واقع به نمایندگی از سازمان سخن می گوید. نکته مهم دیگر اینکه آنها نباید در مصاحبه دورو و متکبر به نظر بیایند. کلید اجرای خوب رئیس در مصاحبه های رسانه ای آموزش او برای این مصاحبه هاست.


در این نوشتار یک راهنمای مختصر برای هر کسی که در تعامل با رسانه قرار می گیرد آمده است. این راهنما برای مدیریت بحران جدی مناسب نیست، اما یک راهکار خوب برای مصاحبه های روتین رسانه ای است. می توانید این یادداشت را یک بحث مقدماتی در مصاحبه های رسانه ای در نظر بگیرید. اگر مصاحبه شونده این الفبا را می داند، آنگاه باید او را با حقایقی که اشتباه هستند، مواردی که ظاهر می شوند اما آماده نیستند و یا رفتارهای غیر دوستانه آشنا کنید.


بنابراین، اکنون شما مربی هستید. مدیر خود را برای مصاحبه با این دستورالعمل آماده کنید.
1. مردم مربوط به مردم اند، بنابراین خودتان باشید.
2. آرامش خود را حفظ کنید، هوشیار و تیز باشید.
3. با بررسی یادداشت ها، مقالات، اسناد شرکت یا از هر چیز دیگری که می تواند به شما در ایکه مسلط بر موضوع باشید کمک کند، استفاده کنید. آن ها را در سه یا چهار پیام مهم فرموله کنید و در طول مصاحبه به آن بپردازید.
4. از کلمات تخصصی استفاده نکنید.
5. جملات خود را کوتاه بیان کنید و در پایان آن مکث کنید. از بیان عبارات در پرانتز پرهیز کنید.
6. بخشی از سوال را در پاسخ سوالتان بیاورید. برای مثال، برای پاسخ به سوال، «آیا شما فکر می کنید این محصول جدید انتظارات تحلیل گران را پاسخ می دهد؟» شما نباید بگویید: «بله، خواهد داد.» بلکه باید پاسخ دهید: «ما پیش بینی می کنیم این محصول انتظارات تحلیلگران را پاسخ می دهد زیرا...»
7. شما می توانید کنترل مصاحبه را در دست بگیرید. اگر گزارشگر به نکات کلیدی شما اشاره نکرد، آنها را رو کنید. شما می توانید از ترفندهای سیاستمداران قدیمی استفاده کنید؛ ابتدا به سوال بپردازید و سپس آن را به جهت دیگری معطوف کنید. «سوالی که مطرح کردید بسیار جالب است اما آنچه مهم است این است که ...»
8. احساس نکنید که اگر چیزی برای گفتن ندارید باید هر چیزی را بیان کنید. اگر یک گزارشگر یک وقفه طولانی به شما می دهد که طی آن شما را تشویق به ارائه توضیحات بیشتر می کند، باید مراقب باشید که در تله نیافتید.
9. از مصاحبه گر نخواهید که «ضبط صوت خود را خاموش کند.» این نکته مهمی است که در بسیاری از موارد شما را از دردسر حفظ می کند. چراکه امکان دارد در این شرایط شما احساس راحتی بیشتری بکنید و حرف هایی بزنید که اثبات آن نیز برای شما ممکن نباشد.
10. تماس چشمی خود را در طول مصاحبه با مصاحبه گر حفظ کنید.
11. وقتی که با تلفن صحبت می کنید، بایستید. با این کار صدای شما پر انرژی تر و هوشیارانه تر به گوش می رسد.


12. نکات مهم را با مکث یا عبارات زیر برجسته کنید:
«آنچه دانستن آن مهم است اینکه...»
«بگذارید چشم اندازی که برای این موضوع می بینم را بیان کنم...»
«پیش از اینکه بخواهم به موضوع اصلی بپردازم باید اضافه کنم که...»
«آنچه من واقعا دوست دارم در این مصاحبه در مورد آن صحبت کنم این است که...»
«بگذارید در ابتدا به شما پیش زمینه ای از موضوع بدهم...»
«بگذارید نگاهی دقیق تر به موضوع داشته باشیم...»
«این نکته بسیار مهم است چراکه...»


13. از مثال هایی برای پشتیبانی از سخنان تان استفاده کنید.
14. هرگز پاسخ ندهید، «نظری ندارم.» اگر نمی توانید پاسخ یک سوال را بدهید به چرایی آن بپردازید. برای نمونه، شما ممکن است در مورد موضوعی که در مورد آن تخصص و آگاهی ندارید از طرف یک خبرنگار مورد سوال قرار بگیرید و باید به همین نکته اشاره کنید که من تخصص، مسئولیت، صلاحیت و دانش کافی را برای پاسخ دادن به این سوال ندارم.
15. عصبانی نشوید.
16. هرگز درباره هیچ کس منفی صحبت نکنید- به ویژه درباره رقبای خود مثبت سخن بگویید.
17. هرگز از زبان نامناسب استفاده نکنید.
18. با یک خبرنگار بحث و جدل نکنید، حتی اگر خبرنگار آن موضوع را درک نمی کند شما باید آن را به طور کامل برایش توضیح دهید.
19. همیشه پاسخ تماس های خبرنگاران را بی درنگ بدهید و اجازه دهید آنها احساس کنند که شما همیشه در دسترس هستید- به یاد داشته باشید که آنها برای کارشان زمان مشخصی دارند و ممکن است یادداشت خود را بدون اینکه از شما خبری دریافت کرده باشند منتشر کنند.
20. سعی نکنید که با خبرنگار خیلی «گرم» بگیرید، حرفه ای باشید.
21. به خاطر داشته باشید که الفبای مصاحبه رسانه ای عبارت است از: دقت؛ اختصار؛ شفافیت.
 

از چک لیست در زمانی که می خواهید مدیرتان را برای مصاحبه رسانه ای آماده کنید، استفاده کنید. حتی اگر شما جویای اینکه در کانون توجه قرار بگیرید نیستید، باید موقعیت روابط عمومی به نفع خود استفاده نمایید.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد


  جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود


  10 گام تا رسیدن به یک طراحی مناسب برای تبلیغات بیلبوردی


  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و بین الملل استانداری آذربایجان‌ شرقی منصوب شد


  انتخاب اعضای هیات رییسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های گیلان


  کسب‌وکارها باید مسئولیت‌اجتماعی را در محور عملیات خود جای دهند


  فناوری انقلابی Passkey چیست؟


  امضای تفاهم نامه همکاری مابین انجمن روابط‌عمومی‌ و سازمان مدیریت صنعتی آذربایجان شرقی


  اجرای به موقع مصوبات شورای اطلاع رسانی وزارت اقتصاد به مناسبت دهه مبارک فجر


  چرا قبل از اشتراک‌گذاری آدرس ایمیل در هر سایتی که آن را خواست باید خوب تامل کنید؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد