درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 تیر 1401 - 03:41   

فراخوان جایزه برترین کمپین‌های روابط‌عمومی 1401

  فراخوان جایزه برترین کمپین‌های روابط‌عمومی 1401


ادامه ادامه مطلب یک

زادروز افلاتون ـ بیراهه افتادن دمکراسی

  زادروز افلاتون ـ بیراهه افتادن دمکراسی


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان

  فراخوان جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چراغ راه روابط‌عمومی
  ویژه‌برنامه بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی در کلاب‌هاوس "شارا"
  تأکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر اهمیت ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در واحدهای دانشگاهی
  روزنامه‌نگاری برند؛ ژورنالیسم در خدمت کسب‌وکار
  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی استانداری سیستان و بلوچستان
  تقویم روز ارتباطات/ عقاید و اندرزهای مهم رابینسون درباره اهمیت آموزش تاریخ و یادآوری رویدادهای گذشته در رسانه ها
  پنج روش برای تقویت فعالیت‌هایی که مربوط به روابط‌عمومی است
  روز جهانی روابط‌عمومی
  انتصاب مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست
  باشگاه خبرنگاران جوان منحل شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13313صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 9 فروردین 1401 - 12:45
آیا روابط عمومی خوب برابر با کاریزمای خوب است؟
متخصصان روابط عمومی عزیز، من در یک شرکت روابط عمومی کار می کنم و متوجه شده ام که موفق ترین کارگزاران روابط عمومی آنهایی هستند که چهره های کاریزما و شخصیتی فوق العاده دارند. اینکه کاریزما تا چه اندازه در نمودار حرفه ای فرد مهم است؟ چگونه می توانیم آن را توسعه دهیم؟
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| متخصصان روابط عمومی عزیز، من در یک شرکت روابط عمومی کار می کنم و متوجه شده ام که موفق ترین کارگزاران روابط عمومی آنهایی هستند که چهره های کاریزما و شخصیتی فوق العاده دارند. اینکه کاریزما تا چه اندازه در نمودار حرفه ای فرد مهم است؟ چگونه می توانیم آن را توسعه دهیم؟
از بذل توجه شما به این بحث سپاسگزارم.


کاترین سی.
کاترین عزیز،
ما خوشحالیم که شما توانسته اید این مشاهدات را انجام دهید، زیرا در زمانه تکنولوژی محور، توسعه شخصیت فرد اغلب کمتر مورد توجه قرار گرفته می شود و بیشتر توجهات معطوف به تعداد «لایک» هایی است که دنبال کنندگان او به مطالبش می دهند.


اما اینکه به صورت معمولی چهره ای کاریزما داشته باشیم، مستلزم چیست؟ مقاله نویس جف هادن افرادی را که چهره های کاریزمای قابل توجهی دارند اینگونه وصف می کند که «به سرعت احساس می کنیم آنها مهم هستند... کاری می کنند که بی نظیر به نظر برسند... تنها با راه رفتن در یک اتاق تاریک آن را روشن می کنند.»


آنها افرادی هستند که «روابطی عالی» را می سازند و آن را حفظ می کنند، به طور مداوم و به شیوه ای مناسب افراد پیرامون خود را تحت تاثیر قرار می دهند و باعث می شوند که آنها درباره خودشان احساس بهتری داشته باشند. آنها افرادی هستند که همه دوست دارند که مثل آنها باشند... و آنها می خواهند که باشند.»


چگونه می توان چهره ای کاریزما پیدا کرد؟ این مساله به آنچه انجام می دهیم مرتبط است. هادن فهرستی از 10 عادت را که افراد را بی نهایت جذاب می کند مطرح می نماید:


1. آنها بیشتر از آنکه حرف بزنند گوش می دهند. چه چیزی برای نشان دادن اینکه شخص مهم است وجود دارد؟ سوال بپرسید و تماس چشمی برقرار کنید. هادن می گوید: «آنگاه وقتی سحن می گویید، توصیه ای را ارائه نمی دهید که از شما خواسته نشده است.» وی می افزاید: «گوش دادن نشان می دهد که شما نگران آن موضوع هستید، بیش از اینکه بخواهید توصیه کنید. زیرا وقتی شما توصیه می کنید، در بسیاری از موارد گفتگوی تان درباره خودتان است و نه درباره آنها.»

 

وی ادامه می دهد: «تنها وقتی سخن بگویید که چیزی برای گفتن دارید و همیشه چیزهای مهم را از دیدگاه دیگران پیدا کنید، نه چیزی که برای خودتان مهم است.»


2. آنها گوش دادن انتخابی را انجام نمی دهند. هادن مشاهده کرده است که «برخی افراد در شنیدن گفته های دیگران ناتوان هستند آنها در شنیدن آن موارد احساس فشار می کنند.» در مقابل چهره های کاریزما به دقت به هر آنچه که مردم می گویند گوش می دهند و آنها برای همه افراد صرف نظر از جایگاه یا درجه و موقعیت اجتماعی چیزهای مشترکی برای گفتن دارند.» از آنجا که همه ما کار می کنیم: ما همه مردم هستیم.


3. آنها همه وسائل خود را دور می ریزند. این افسانه ای مخاطره انگیز برای معتادان تکنولوژی است. «گوشی خودتان را چک نکنید. مانیتور خود را نگاه نکنید.» هادن می افزاید: «بر هیچ چیزی در یک زمان تمرکز نکنید.» «شما نمی توانید با دیگران ارتباط برقرار کنید اگر در همان لحظه سرگرم اتصال با ابزارهای تکنولوژیکی خودتان هستیم.»


4. آنها پیش از آنکه دریافت کنند، می دهند... و آنها اغلب هرگز دریافت نمی کنند. در این جهان که من، من، من آن را پر کرده است کسانی که خودخواه نیستند برجسته می شوند. «هرگز درباره آنچه که می توانید بگیرید فکر نکنید.» بر آن چیزی که می توانید مهیا کنید تمرکز کنید. سخاوت تنها راه برقراری ارتباط و روابط واقعی است.


5. واقعیتی که مشاهدات هادن نشان می دهد این است... آنها خودشان را مهم نمی دانند. «آنها فقط افرادی هستند که تحت تاثیر غرور، ادعا و خود مهم بینی شما قرار گرفته اند و خود به گونه ای دیگر مغرور، پر مدعا و خود مهم بینی دارند.»


6. ... زیرا آنها اهمیت دیگران را درک می کنند. البته، ما می دانیم که می دانی. (ایده های‌مان، چشم اندازها و نقطه نظرات). هادن می گوید: «آن مسائل زیاد مهم نیست زیرا این در حال حاضر شما هستید.» وی می افزاید: «اما سایر مردم می دانند... چیزهایی را که شما نمی دانید. آن باعث می شود که آنها از شما مهمتر شوند، زیرا آنها کسانی هستند که شما می توانید از آنها یاد بگیرید.»


7. آنها تمرکز خود را بر سایرین قرار می دهند. وقتی شما دیگران را در کانون توجه خود قرار می دهید، هادن می گوید: «مردم نه تنها شما را ستایش می کنند، بلکه همچنین این حقیقت که شما مراقب احوالات آنها هستید، آنها را در این حس قرار می دهند که شما مهمتر از همگان هستید.»


8. آنها کلمات خودشان را انتخاب می کنند. هادن می گوید: «کلماتی که شما استفاده می کنید بر دیدگاه دیگران تاثیر می گذارد.» «همه ما می خواهیم با شادی، مشتاقانه و با مردم همکاری کنیم. کلماتی که شما استفاده می کنید باعث می شود که افراد حس خوبی نسبت به همدیگر داشته باشند و باعث می شود که آنها احساس بهتری نسبت به شما پیدا کنند.»


9. آنها درباره شکست دیگران بحث نمی کنند... همه ما دوست داریم که شایعات بی اساس را بشنویم، اما هادن معتقد است «ما قطعا به افرادی که آن لکه را ایجاد کرده اند احترام نمی گذاریم.» «به مردم نخندید. وقتی شما چنین کاری را انجام می دهید، مردم پیرامون شما از اینکه شما به چیزی درباره آنها برخورده اید که مایه خنده تان شده است، متعجب می شوند.»


10. ... اما آنها با کمال میل نقص و کوتاهی خودشان را می پذیرند. هادن با یک مثال ساده شرح می دهد: «شما باید فوق العاده اصیل باشید تا بتوانید کاریزمای قابل توجهی را بدست آورید.»

 

وی می افزاید: «متواضع باشید. اشتباهات خودتان را بپذیرید. شخصیتی افسانه ای داشته باشید و به خودتان بخندید.» هادن می گوید: «در حالیکه شما هرگز نباید به مردم بخندید، شما باید همیشه به خودتان بخندید. مردم به شما نمی خندند. مردم با شما خواهند خندید. آنها شما را بیشتر برای این دوست خواهند داشت و آنها می خواهند زمان بیشتری را در کنار شما سپری کنند.»

 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ عقاید و اندرزهای مهم رابینسون درباره اهمیت آموزش تاریخ و یادآوری رویدادهای گذشته در رسانه ها


  ویژه‌برنامه بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی در کلاب‌هاوس "شارا"


  بهترین روش‌های ارزیابی روابط‌عمومی در سال 2022


  باشگاه خبرنگاران جوان منحل شد


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی شورای شهر سیرجان


  چراغ راه روابط‌عمومی


  انتصاب مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست


  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی بهزیستی استان بوشهر


  مدیر امور روابط‌عمومی بانک ایران زمین: مرکز تماس دیجیتال اولویت اصلی مدیریت روابط‌عمومی است


  پنج روش برای تقویت فعالیت‌هایی که مربوط به روابط‌عمومی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: روابط‌عمومی و دو رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی