درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 02:13   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13293صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیچهارشنبه، 26 شهریور 1393 - 12:54
4 دلیل حیاتی بودن خدمات مشتریان خوب
تابیتا ژان نیلور - بسیاری از کسب و کارهای کوچک در درک اهمیت مشتریان خوب برای سلامتی کسب و کار دچار اشتباه می شوند اینکه فکر کنیم خدمات مشتریان خوب زیاد مهم نیست می تواند اشتباه بسیار بزرگی باشد... در واقع خدمات مشتریان بسیار حیاتی است. آیا در مورد چرایی آن مطمئن نیستید؟ می توانید این متن را با دقت بخوانید و به دلایل آن پی ببرید.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، تابیتا ژان نیلور- بسیاری از کسب و کارهای کوچک در درک اهمیت مشتریان خوب برای سلامتی کسب و کار دچار اشتباه می شوند اینکه فکر کنیم خدمات مشتریان خوب زیاد مهم نیست می تواند اشتباه بسیار بزرگی باشد... در واقع خدمات مشتریان بسیار حیاتی است. آیا در مورد چرایی آن مطمئن نیستید؟ می توانید این متن را با دقت بخوانید و به دلایل آن پی ببرید.


1. این چیزی است که مشتری به خاطر می سپارد
مردم همیشه این موضوع را که خدمات مشتریان خوبی را دریافت کرده اند به خاطر می سپارند و همچنین اگر این خدمات مناسب نباشد نیز هرگز از ذهن مشتریان پاک نمی شود. شما قطعا نمی خواهید که آنها خاطرات بر در خاطر نگه دارند. ممکن است متعجب شوید که چرا مردم خدمات مشتریان را تا این اندازه واضح به خاطر می سپارند، اما پاسخ باید کاملا واضح باشد- مشتریان شما فعالانه با شما تعامل می کنند. آنها تنها به دنبال محصول شما نمی گردند، بلکه با شخصی کار و گفتگو می کنند که احتمالا نماینده شرکت شماست. اگر آن شخص ارائه خوبی از شرکت شما بدهد، مشتریان شما شرکت را به خاطر خواهند سپرد. اگر شخص به گونه ای منفی شرکت شما را ارائه کند، شما احتمالا یکی از مشتریان خود را از دست می دهید و برخی نظرات منفی را در مطبوعات به خود جلب می کنید.
 

نکته اول در خدمات مشتریان خوب: هرگز با مشتریان بحث نکنید. درحالیکه همیشه وسوسه فریاد کشیدن بر سر کسی که عصیان و سرکشی می کند وجود دارد اما این کاملا غیر حرفه ای است. خندیدن و آرام سخن گفتن می تواند راهی طولانی را کوتاه کند.


2. این کار به سختی بر روی سایر کسب و کارتان تاثیر می گذارد
 شما مشاهده می کنید، اگر خدمات مشتریان خوبی داشته باشید، مردم طبیعتا فرض می کنند که کالای شما هم خوب است. اگر خدمات مشتریان بدی داشته باشید، مردم طبیعتا فرض می کنند که کالایتان هم بد است. بر عکس آن هم وجود دارد و می تواند در زمینه حمل و نقل، بازگرداندن، خدمات و هر چیز دیگری درست باشد. هرچند ممکن است این مساله کاملا درست نباشد، شما نیاز دارید که درجریان آنچه مشتریانتان فکر می کنند قرار داشته باشید. علاوه بر این، آیا شما واقعا می خواهید مکانی را تشویق کنید که خدمات مشتریان بدی دارد؟ البته نه، اگر مسائلی را که شما اجرا می کنید، مثبت نباشند شما می توانید کمک بخواهید.


نکته دوم در خدمات مشتریان: مطمئن شوید که همه جنبه های کسب وکار شما در شرایط مطلوب قرار دارد. وقتی محصولات، خدمات، حمل و نقل و باز پس گیری و ... خوبی دارید، مشتریان شما طبیعتا فرض می کنند که شما خدمات مشتریان خوبی نیز دارید. عکس این مورد نیز صادق است. حتی بهتر اینکه رویکردی همه جانبه به کسب و کارتان داشته باشید و از بهترین شرایط آن مطمئن شوید.


3. این نشان می دهد که شما برای مشتریان ارزش قائلید.
وقتی شما زمانی را برای رفتار مودبانه اختصاص می دهید و به گونه ای موثر نگران مسائل مشتریانتان هستید، این نشان می دهد که شما برایشان ارزش قائلید. این کار نباید جعلی باشد. شما باید واقعا نگران مشتریانتان باشید چراکه آنها مهمترین جنبه کسب و کار شما را تشکیل می دهند. بدون مشتریان، شما هیچ کالا و خدمتی را نمی فروشید. وقتی شما فروشی نداشته باشید، هیچ درآمدی نخواهید داشت. بدون درآمد شما نمی توانید هزینه های بالا دستی ها را پرداخت کنید. وقتی شما هزینه های بالا دستی ها را پرداخت نکنید، کسب و کار شما با شکست مواجه می شود. در سمت روشن داستان، مشتریانی که احساس می کنند شرکت برایشان ارزش قائل است احتمال بیشتری دارد که سایرین را ارجاع بدهند و خودشان هم مشتریان دائمی شما شوند.
 

نکته سوم در خدمات مشتریان: چیزها را برای مشتریان خود آسان کنید. وقتی تماس با خدمات مشتریان مشکل است، برگشت دادن یک مورد، تعویض کالا، پرسش سوالات و غیره؛ این موارد تنها آنها را ناامید می کند. همچنین ممکن است موقعیت هایی دشوار را نیز ایجاد کند اما این شرایط هرچه کمتر شود، بازتاب بهتری از شرکت ارائه می شود.


4. این یک زاویه بازایابی عالی است.
از منظر صرف کسب و کار، خدمات مشتریان خوب یک زاویه عالی برای بازاریابی است. این چیزی است که شما می توانید در تبلیغات خود منتشر کنید که قطعا مشتریان بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد. مردم دوست دارند بشنوند که شما خدماتی درجه یک، پاک و ساده ارائه می دهید. چیزی که می تواند به شما کمک کند که بازاریابی موثری داشته باشید ارزش تلاش مازادی است که انجام می دهید. این قلاب به بهترین نحو کار می کند وقتی که سایر مشتریان وافعی درباره کیفیت مطلوب خدمات مشتریان سخن می گویند. بنابراین در اینکه از آنها درباره نظرات و رضایت شان بپرسید مضایقه نکنید.


نکته چهارم خدمات مشتریان خوب: به خاطر داشته باشید که همیشه حق با مشتری نیست. این ممکن است بر خلاف چیزی باشد که تاکنون یاد گرفته اید اما سخت درست است. به جای هیاهو و گفتن اشتباه آنها سعی کنید چیزهایی را به آنها توضیح دهید اما به آنها نگویید که اشتباه می کنند. فقط از آنها عذرخواهی کنید و در ضمن بگویید که اما....
 

جمع بندی:

چهار دلیل نشان می دهد که چرا خدمات مشتریان خوب برای سلامت کلی کسب و کار کوچک شما مفید است. تلاش های کمی برای اینکه بتوانیم خدمات مشتریان موثر و دوست داشتنی داشته باشیم وجود دارند و فواید آن بی شمارند. با کمی تلاش مضاعف، کسب و کار شما می تواند به زودی منافع زیادی را برایتان به همراه داشته باشد.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد