درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 بهمن 1401 - 17:31   

مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد

  مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد


ادامه ادامه مطلب یک

انتصاب مدیر روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور

  انتصاب مدیر روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور


ادامه ادامه مطلب دو

توافقنامه آمریکا، هلند و ژاپن علیه دسترسی چین به فناوری تراشه

  توافقنامه آمریکا، هلند و ژاپن علیه دسترسی چین به فناوری تراشه


ادامه ادامه مطلب سه

جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود

  جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  توصیه‌هایی برای خبرنگارانی که به استراحت نیاز دارند
  توافقنامه آمریکا، هلند و ژاپن علیه دسترسی چین به فناوری تراشه
  آینده مرجعیت رسانه‌ای متعلق به روایت‌های تصویرساز است
  انتصاب مدیر روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور
  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر
  طرحی برای تعطیلی آزادی بیان
  آن‌ها که با آمدن هوش مصنوعی بیکار می‌شوند
  روابط‌عمومی و مفهوم مسئولیت اجتماعی
  نقش داده‌ها در پوشش خبری پناهجویان اقلیمی
  اینستاگرام و واتس‌اپ در ایران محدود نمی‌شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13185صفحه نخست » ادامه مطلب سهچهارشنبه، 19 شهریور 1393 - 08:43
نقش روابط عمومی دیجیتال در اقتصاد مقاومتی
کشور ما ایران اسلامی با داشتن پیشینه های غنی فرهنگی و تاریخی در کنار تمدنی کهن و ثروت های خدادادی و موقعیت ممتاز جغرافیایی همواره مورد تهدیدهای بی شماری قرار گرفته است. امروزه با توسعه فناوری ها مدل این تهدیدها نیز تغییر کرده و اگر مهمترین نقش روابط عمومی ها را اطلاع رسانی شفاف و هدفمند بدانیم، شناخت شرایط کنونی بین المللی و داخلی و آگاهی بخشیدن به مخاطبین نقش بسزائی در پیشرفت کشور خواهد داشت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- فناوری اطلاعات و ارتباطات، تحولات زیادی در کلیه فعالیت های اجتماعی از جمله روابط عمومی نوین به وجود آورده و به عنوان مهم ترین ابزار برقراری ارتباط مدرن مورد توجه قرار گرفته است. روابط عمومی دیجیتال، حوزه ای از ارتباط است که در آن از ابزارهای جدید تکنولوژیک نظیر اینترنت استفاده می شود. مدیریت و تحلیل کسب و کار در دنیای جدید بدون شناخت فناوری های نوین اطلاعات و ارتباطات کاری غیر ممکن به نظر می رسد.
ظهور این فناوری ها در ابتدا شیفتگی را به ارمغان می آورد که اغلب باعث نادیده گرفتن تهدیدهای ناشی از توسعه فناوری های مذکور بدون ارتقائ فرهنگ صحیح و شناخت عمیق آن می گردد.

کشور ما ایران اسلامی با داشتن پیشینه های غنی فرهنگی و تاریخی در کنار تمدنی کهن و ثروت های خدادادی و موقعیت ممتاز جغرافیایی همواره مورد تهدیدهای بی شماری قرار گرفته است.
امروزه با توسعه فناوری ها مدل این تهدیدها نیز تغییر کرده و اگر مهمترین نقش روابط عمومی ها را اطلاع رسانی شفاف و هدفمند بدانیم، شناخت شرایط کنونی بین المللی و داخلی و آگاهی بخشیدن به مخاطبین نقش بسزائی در پیشرفت کشور خواهد داشت. به همین دلیل در این مقاله تلاش شده است تا با تحلیل صحیح و بدور از بزرگ نمایی و احیانا سیاه نمایی ها و اسیر شدن در بازی های جناحی و سیاسی راهکارهای کاربردی ارائه شود.

با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 و به تبع آن کوتاه شدن دست اجانب از ثروت های، کشور عزیزمان آماج دسیسه ها و توطئه های بیشماری شد.
مهمترین اهداف انقلاب اسلامی عبارت بود از:
 ایجاد عدالت اجتماعی و فرصت های یکسان برای آحاد جامعه
 نشان دادن کارائی دین در اداره جامعه
 تکیه بر توان مردم بویژه جوانان برای آبادانی کشور
 معرفی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به سایر کشور های آزادیخواه
 حفظ استقلال و آزادی بر اساس الگوی مدیریتی علوی


پس از طراحی و اجرای توطئه هایی نظیر کودتا، ترور یاران انقلاب، قائله های قومی و مذهبی و در نهایت جنگ تحمیلی عراق علیه ایران که دومین جنگ طولانی قرن گذشته محسوب می شود به ناچار بخشی از سرمایه های معنوی و مادی کشور که می بایست صرف سازندگی و شکوفائی کشوردر دوران پس از انقلاب شود را به خود اختصاص داد.


طبق آمارهای منتشرشده اگر خسارات وارده مادی در دوران دفاع مقدس را با قیمت ارز امروز محاسبه کنیم تقریبا" 44 درصد از در آمد نفتی 35 سال گذشته (دوران پس از انقلاب) صرف هزینه های دفاع مقدس شده است.


اما با تمام مشکلات ملتی رشید و غیور دست هایشان را در دست هم گذاشتند و دل هایشان را به هم گره زدند تا با سربلندی این بحران دشوار را سپری کنند.


پس از اتمام جنگ تحمیلی دشمنان قسم خورده این ملت شیوه جنگ را تغییر داد و این بار جوانان این مرزو بوم وباورهای دینی و فرهنگیشان را با تبلیغ در رسانه ها بویژه رسانه های دیجیتال مورد هدف قرار داد
گزینه های روی میز آنان که بسیاری از ما با ساده انگاری فکر می کنیم فقط گزینه نظامی است عبارتند از 5 گزینه سیاسی، افتصادی، فرهنگی، اطلاعاتی و نظامی است.


با بررسی مطالب زیر می توان به این نتیجه رسید که نبرد علیه مردم این مرزوبوم به مراتب شدید تر از دوران دفاع مقدس ادامه دارد و وظیفه فرد فرد ما بخصوص اصحاب رسانه و ارتباطات اطلاع رسانی شفاف بدون تعصب به مردم همراه ایران اسلامی است:


1- نزدیک به نیمی از معتادان کشور را جوان های زیر 34 سال تشکیل می دهد که همه آنها فرزندان این آب و خاک هستند که پس از پیروزی انقلاب به دنیا آمده اند.
2- قیمت هر کیلو مواد مخدر صنعتی در سال 1384 حدود 176میلیون تومان بوده که علیرغم رشد تورم در طی سال های اخیر در حال حاضر نزدیک به 17 میلیون تومان است یعنی نزدیک به 10 درصد قیمت سال مذکور.
3- در تمام دوران دفاع مقدس، ملت شریف ایران 213 هزار شهید را تقدیم انقلاب کردند در حالیکه طی سالهای پس از انقلاب 800 هزار نفر در اثر سوانح رانندگی در کشور جان باختند یعنی نزدیک به 4 برابر شهدای انقلاب و جنگ.
4- متوسط نرخ مهاجرت نخبگان طبق آمار موجود سالیانه 150 هزار نفر است که معادل مالی این رقم کمک سالیانه 200 میلیون بشکه نفت به اقتصاد و اروپا می باشد.
5- سرانه مصرف انرژی در ایران با جمعیتی حدود 77 میلیون نفر دو برابر کشور چین با جمعیتی حدود 1 میلیارد و سیصد میلیون نفر است.
6- سرانه مصرف موادی نظیر نوشابه های گازدار، قند و شکر، روغن، لوازم آرایش و جراحی زیبائی در ایران از سرانه جهانی بالاتر و موادی نظیر شیر،میوه و سبزیجات، سویا، عسل از سرانه جهانی کمتر می باشد که این نشان دهنده برنامه ریزی های دقیق دشمن است.
7- با نگاهی برنوع و حجم اطلاعات در دنیای مجازی مشاهده می شود که نوعی توطئه مخرب سهمگین در این فضا جوانان ما را تهدید می کند. اگر در سایت گوگل عبارات زیر را جستجو کنید به نتایج قابل تاملی دست می یابید

 

عبارات              عداد صفحات موجود در اینترنت                    عبارات              تعداد صفحات موجود در اینترنت

ابو علی سینا                                         000/380           حریم سلطان                                000/160/2

سلمان فارسی                                        000/768           ساسی مانکن                                000/927 

رئیسعلی دلواری                                   000/412           مسی                                           000/550/3

ستار خان                                              000/235           علی دایی                                       000/601

شارا                                                      000/235           کازینو                                         000/000/420


هر سال توسط رهبر معظم انقلاب، که با بینشی دقیق و جامع و درک حساسیت های منطقه ای و بین المللی هدف گذاری جامعی ابلاغ می شود که با کمال تاسف این هدف ها و شعارها به جای تبدیل به یک فرهنگ عمومی در قالب بنرها و سمینارهایی که شاید برای رفع مسئولیت برگزار می گردد، خلاصه می شود.


سال جاری با توجه به درک دقیق از شرایط موجود سال اقتصاد مقاومتی، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی هدف گذاری شده است. یکی از مولفه های 10 گانه اقتصاد مقاومتی گفتمان سازی می باشد که این بخش ماموریت اصلی و تعریف شده اقشار مختلف بویژه روابط عمومی ها محسوب می گردد.


امید آنکه با درک شرایط حساس، به وظیفه خود که منجر به رشد، شکوفائی و توسعه ایران اسلامی خواهد شد، اقدام نمائیم.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فناوری انقلابی Passkey چیست؟


  کسب‌وکارها باید مسئولیت‌اجتماعی را در محور عملیات خود جای دهند


  چرا قبل از اشتراک‌گذاری آدرس ایمیل در هر سایتی که آن را خواست باید خوب تامل کنید؟


  راستی‌آزمایی تصویری: یافتن مکان عکس‌ها با ابزارهای رایگان


  فاز جدید پاسخگویی روابط‌عمومی هوشمند شورای شهر مشهد


  روابط‌عمومی و مسئولیت سازمانی


  4 نکته رسانه‌ای درباره خبر حمله به سفارت آذربایجان در تهران


  چگونه در شرایط بد اقتصادی رهبران سازمانی خوبی باشیم؟


  ضرورت استفاده کارآمد نهاد وکالت از ظرفیت‌های جریان رسانه‌ای


  تلگرام فیلترشکن خود را به‌روزرسانی کرد!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد