درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 18:43   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12858صفحه نخست » جهان روابط عمومیسه شنبه، 4 شهریور 1393 - 11:04
10 درس روابط عمومی رسانه های اجتماعی از #OITNB
به دنبال اتصال، پیوند و یافتن طرفداران نام تجاری خود هستید؟ درس یا درس های زیر می تواند در زمینه روابط عمومی به کمک نماید. مجموعه تلویزیونی شبکه Netflix، با نام "نارنجی سیاه تازه است (Orange Is the New Black)"، تاکنون بیش از 12 نامزد دریافت جایزه امی (Emmy Award) داشته است.
  

10 درس روابط عمومی رسانه های اجتماعی از #OITNB

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مجموعه تلویزیونی شبکه Netflix، با نام "نارنجی سیاه تازه است (Orange Is the New Black)"، تاکنون بیش از 12 نامزد دریافت جایزه امی (Emmy Award) داشته است.
تیم رسانه ای این نمایش، طرفداران و بازیگرانش، در تبلیغ و اشاعه تعاون و همکاری بین افراد در زندان زنان و تحریک روابط بین آن ها و ... دست به کار بزرگی زد، و سبب تقویت میهن پرستی شد.
بررسی ها حاکی از تبدیل شبکه های اجتماعی ها از تفریح به نوعی عادت در تمامی سطوح زندگی افراد می باشد.
رسانه های اجتماعی تبدیل به یک شبکه توزیع اخبار قدرتمند، موثر و مقرون به صرفه برای تمامی سازمانها در اندازه های مختلف شده اند.
در بررسی های انجام شده توسط شبکه اجتماعیTekGroup ، 37 درصد از پاسخ دهندگان به این موضوع اعتراف نمودند که بین 1 تا 2 ساعت در روز را به گشت و گذار در شبکه های اجتماعی می گذارنند که به طور معمول در 90 درصد موارد، این شبکه ها شامل توییتر، فیس بوک، و وبلاگ می باشند که مخاطب به صورت روزانه به دنبال اخبار و اطلاعات در مورد برندهای تجاری خاص در آن ها است.
بنابراین از آن جا که شبکه های اجتماعی برای مخاطبان از تفریح به عادت تبدیل شده اند و بازاریابی محتوایی به عنوان داروی بازاریابی آینده مطرح شده است، به عنوان یک استراتژی، تجویز مناسب برای نام تجاری شما چیست؟


چگونه برندهای تجاری مانند #OITNB طرفداران خود را از طریق شبکه های اجتماعی در دام می اندازند
با برداشت یک گام بزرگ در بازاریابی محتوایی و استفاده از رسانه های اجتماعی به عنوان یک تاکتیک عادی برای برندهای تجاری، افزایش درهم ریختگی ها در حال تبدیل شدن به یک چالش است، اما با کمی خلاقیت، هر نام تجاری در هر اندازه ای که باشد می تواند بخشی از القای رسانه های اجتماعی از طریق نمایش هایی همچون مجموعه "نارنجی سیاه تازه است" را به خود اختصاص دهد.
Lisa Grimm، مدیر روابط عمومی و اجتماعی شبکه Space150 می گوید: "داستان سرایی های چند کانالی (Multichannel storytelling talk) نیز امروزه بسیار رواج یافته است، اما پیدا کردن نمونه های بزرگ از برند هایی که این کار را به خوبی انجام داده کمی دشوار می باشد، به خاطر این واقعیت که با وجود مشکلات موجود ادامه کار برای آن ها بسیار سخت است.
Grimm همچنین می گوید: "OITNB کار خود را در گسترش محبوبیت درام زندان زنان شبکه تلویزیونی Netflix، به فضای دیجیتال با محتوای درخشان، از طریق پخش و گفتگو با طرفداران متعصب و در حال افزایش آن، به درستی انجام داد".


10 درس آسان از OITNB#

 


1. از هشتگ ها (Hashtags) با معنی، انرژی، هدف استفاده نمائید.
هشتگ OITNB، هم نام با نمایش گفته شده در بالاست که در شبکه های اجتماعی همچون توییتر، فیس بوک و تومبلر پخش شده است. استفاده از تصاویر اصلی نمایش به منظور حداکثر ترویج و ارتقاء متقابل اجتماعی بسیار مهم و استراتژیک می باشد. این یک نمونه عالی از استفاده بصری از یک هشتگ به منظور غلبه در شبکه های اجتماعی و موبایل است.

 


2. تصاویر دقیق هستند که قادرند داستان شما را در تمامی صفحات اجتماعی و کانال ها بازگو نمایند.
با استفاده دقیق و مناسب از تصاویر برای نشان دادن آخرین اخبار نمایش، OITNB# از یک تصویر با پوشش گسترده استفاده می نماید که نشان دهنده شخصیت همه دست اندرکاران و اعلام فصل دو آن می باشد. تصویر پوشش سبب جلب توجه کاربران موبایل در فضای شبکه های اجتماعی می شود.
روابط عمومی اجتماعی قوی و ایده های برندسازی: بیشتر تصاویر با لوگوی شبکه Netflix چاپ می شوند و لوگوی نمایش برای استفاده در پیام تصویری واضح و روشن به منظور ارسال به کاربران تلفن همراه که مشغله های فراوان دارند، استفاده می شود. هر برند تجاری می تواند این استراتژی را پیاده سازی نماید!

 


3. دادن توانایی و امکان به طرفداران برندتان به این منظور که بخشی از تیم گزارشگر خبری شما باشند.
بازیگران OITNB# اخبار خود را از طریق صفحات شخصی خود در شبکه های اجتماعی گزارش نموده و به اشتراک می گذارند. چگونه بازیگران و کارکنان خود را به عنوان بخشی از شبکه به اشتراک گذاری اجتماعی تان قرار دهید؟
بر اساس بررسی SocialChorus، کارکنان می توانند 10 برابر بیشتر از آن چه که مخاطبان برندتان به آن جلب می شوند، آن ها را جلب نمایند، و می توانند 8 برابر بیشتر از حالت معمول مشارکت (به اشتراک گذاری) و تعامل دریافت نمایند. با توانمند سازی کارکنان خود به منظور به اشتراک گذاری و تعامل به عنوان سفیر برندتان، این کار می تواند سبب باز شدن دنیای جدیدی از کانال های توزیع رسانه های اجتماعی شود.

 


4. تبلیغات اجتماعی خود را گسترش دهید و مناظره و مباحثه های اجتماعی (Social Talk Shows) در زمان مورد نیاز راه اندزی نمائید.
با رفتن از روی صفحه نمایش تلویزیون به صفحات اجتماعی و تلفن همراه، OITNB# توانست با طرفداران خود از طریق گفتگوی رسانه ای ارتباط برقرار نماید که این عمل سبب ایجاد شور و هیجان در مخاطبان شد که تأثیر آن را می توان در قالب نظرها (کامنت ها)، تعامل بین مخاطبان، و به اشتراک گذاری اجتماعی دید.
برنامه توییتر چت با نام AskOrange#، در زمان های متفاوت از بازیگران مختلف سریال به منظور برقراری ارتباط مستقیم بین مخاطبان و بازیگران، استفاده می نمود و با این کار آن ها را در کانون توجه قرار می داد.

 


برنامه پرسش و پاسخ فیس بوک (Facebook Q&A)، با آوردن شخصیت های مختلف سریال سبب ایجاد سیلی از سوالات و کامنت ها می شد. اگر شما نیز یک محصول جدید دارید و یا می خواهید به برخی از سؤالات متداول پاسخ دهید، سعی کنید میزبانی از یک برنامه چت فیس بوک (Facebook chat) استفاده نمائید و ببینید که چگونه جذب مخاطب شما افزایش می یابد.

 


5. میزان تعامل با مخاطبان خود را در ذهن آن ها افزایش دهید.
شروع یک گفتگو که تولید محتوا توسط کاربران می نماید سبب افزایش تعامل با آن ها و ایجاد هدف گذاری های جدید در کانال های اجتماعی شما خواهد شد. می از طریق فیس بوک، توییتر و اینستاگرام از هواداران خواسته شد که هر چهارشنبه لباس نارنجی پوشیده و از خود عکس بگیرند و ارسال نمایند تا به این ترتیب میزان هواداری خود را نشان دهند. آن ها یک مثال تصویری از آنچه که به دنبال آن بودند ا همراه با این جملات منتشر نمودند: "بیایید به جهان نشان دهیم که طرفداران نارنجی بهترین هستند! فراد لباس نارنجی بپوشید و عکس های خود را در (#OnWednesdaysWeWearOrange!) آپلود نمائید".
تنها در اینستاگرام، بیش از 3000 عکس آپلود شد.
6. مرز های اجتماعی خود را برای موفقیت نهایی ارتقاء دهید.
بله، ما می خواهیم برای رسیدن به وب سایتمان و برای ارتقائمان، در ترافیک رانندگی نمائیم. اما فراموش نکنید که چنین سفر های دیجیتال است که شما را به مخاطبان خود می رساند، و تقریبا هرگز یک مسیر مستقیم از رسانه های اجتماعی به فعالیت وب سایت وجود ندارد.
واقع بینانه نگاه کنید و از کانال های اجتماعی تازه تاسیس خود به منظور تشویق دیگران استفاده نمائید، مانند پست های فیس بوک که طرفداران فیس بوک را به اینستاگرام و تومبلر هدایت می کند.
Virginia Nussey، مدیر رسانه ای و محتوایی شرکت Bruce Clay می گوید: "آن ها بسیار خلاقانه در طیف وسیعی از شبکه های اجتماعی از پر بیننده ترین آن ها نظیر اینستاگرام تا شبکه های کم کاربر تر، و گوگل پلاس حاضرند".
7. مطالب و محتوای بسیار دیدنی، سرگرم کننده، و قابل اشتراک گذاری ایجاد نمائید.
OITNB از تعداد زیادی عکس یادگاری استفاده نمود (عکس از شخصیت های نمایش با یک پوشش متنی برای انتقال یک تفکر یا آن چه که آن ها می گویند). این پست ها لایک شدند، به اشتراک گذاشته شدند، و هزاران بار توسط طرفداران بازتوییت شدند.
فرصت های محتوایی به این شکل ممکن است در دسترس برندهای دیگر نباشد، اما این مفهوم را هر برندی با هر اندازه که باشد می تواند با استفاده از عکس هایی از نمایش تجاریش و یا کنفرانس هایش، با نگارش نقل قول ها و یا پیام های کلیدی خود پیاده سازی نماید.

 


8. فرقی نمی کند که هواداران شما با چه زبانی که صحبت می کنند، با آن ها ارتباط داشته باشید.
OITNB، کارکترهایی (emoji) را ساخته و به اشتراک گذاشت.

 


9. به طرفداران خود اجازه دهید تا نیم نگاهی به پشت صحنه و زندگی واقعی شخصیت های شما داشته باشند.
این تاکتیک هرگز قدیمی نمی شود، ایجاد موقعیتی که بتوان دزدانه نیم نگاهی به شخصیت ها داشتة همواره جالب بوده است. OITNB با استفاده از اینستاگرام تعداد زیادی عکس از بازیگرانش در زمان تنظیم مجموعه، در اولین بار اجرا و دیگر حضورهایشان به اشتراک گذاشت.
شما می توانید این کار را با به اشتراک گذاری پشت صحنه کار خود، به بهترین نحو انجام دهید، فرقی نمی کند که کار شما چه باشد خواه ساخت کیک و یا ساخت نرم افزارهای سازمانی. این کار ظاهر واقعی و اصلی شما و تجارتتان را به مخاطبانتان نشان می دهد.
10. رسانه های اجتماعی در یک تلاش مشارکتی بهتر کار می کنند.
منابع متعددی در این زمینه اعم از برند Netflix، شخصیت های داستان، و طرفداران و ... مشارکت و همکاری داشته اند.
بحث و نتیجه گیری
هدف نهایی OITNB#، تبدیل به نمایشی پربیننده بود، و به نظر می رسد دربحث اجتماعی با هر بار به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی سبب ایجاد یک تعلق خاطر به برند می شود.
مجموعه "نارنجی سیاه جدید است" و شبکه های اجتماعی در یک چیز مشترک هستند: هر جمله دارای یک داستان است. داستان شبکه های اجتماعی شما چیست؟

تعاریف لغات و اصطلاحات:
Emmy Award: جایزه امی برای برنامه‌های تلویزیونی سر شب به انگلیسی (Primetime Emmy Award)، از جمله مراسمی است که توسط آکادمی هنرها و علوم تلویزیون ایجاد گردید. هدف از این کار، شناخت بهترین برنامه‌های تلویزیونی در ساعت‌های پربیننده سر شب بود. این مراسم برای نخستین بار در سال ۱۹۴۹ با نام جایزه امی برگزار گردید. تا اینکه در سال ۱۹۷۰ مراسم جوایز امی برای برنامه‌های تلویزیونی روز برگزار شد.
Hashtag: (هشتگ): به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران، بنابر تعریف های ارائه شده هشتگ # یک نماد پیشوندی و یکی از تگ های ابرداده است. اگربخواهیم هشتگ را به زبان ساده تر تعریف کنیم، برچسبی است که برای دسته بندی و به اشتراک گذاری پست ها و نظرات درباره موضوعی خاص در سطح جهانی و فراتر از حلقه و فهرست دوستان بکار می رود.
برای مثال پس از صحبت های جنجال برانگیز بنیامین نتانیاهو درباره ممنوعیت پوشیدن شلوار جین در ایران، کابران برای رساندن صدای اعتراض خود به جامعه جهانی عکس های خود با شلوار جین را در شبکه های اجتماعی پست کرده و از کلمه کلیدی#jeans استفاده کردند. حال شما با کلیک بر روی این هشتگ می توانید همه پست های ارسال شده در خصوص این موضوع از کاربران سراسر جهان را به سادگی و بدون اتلاف وقت مشاهده کنید.
هشتگ ابزاری برای دسته‌بندی چنین پیام‌هایی فراهم می‌کند، تا افراد بتوانند آن هشتگ را جستجو کنند و مجموعه‌ای از پیام‌هایی را که شامل آن هستند به دست آورند. عموماً کلیدی‌ترین کلمه‌ مربوط به آن موضوع را با علامت هشتگ همراه کنند. این همراه کردن با استفاده از علامت # قبل از کلمه مورد نظر، انجام می‌شود. در نامگذاری هشتگ می‌توانید از حروف، اعداد و علایم مجاز استفاده کنید اما علامت‌هایی مانند $ یا % غیرمجاز می‌باشند و به شما اجازه نامگذاری نمی‌دهند.
هشتگ اولین بار به وسیله توئیتر ایجاد شد و پس از آن توسط بسیاری از شبکه های اجتماعی از جمله گوگل پلاس، فیسبوک، فیلکر، اینستاگرام، فرندفید، یوتیوب و پینترست مورد استفاده قرار گرفت. (منبع: سایت باشگاه خبرنگاران http://www.yjc.ir/)
Emoji: همان کاراکترهای متنوع و گوناگونی هستند که با طرح لبخند، نارحتی، شادی و... ، هم به صورت تصویر و هم به صورت انیمیشن یا استیکر در گوشی های هوشمند و تبلت ها وجود دارند و برای ارسال پیام استفاده می شوند.


منبع:
http://searchenginewatch.com/article/2357389/10-Social-Media-PR-Lessons-From-OITNB
مترجم: مرتضی بهره مند

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد