درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 06:39   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12614صفحه نخست » چهارشنبه، 22 مرداد 1393 - 13:40
معرفی کتاب
حقوق سرمایه گذاری خارجی در پرتو قانون و قراردادهای سرمایه‌گذاری
این کتاب در چهار دفتر تحت عناوین 1) قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی در نظم حقوقی کنونی،2) قراردادهای جوینت ونچر، 3) قراردادهای نفتی، 4) قراردادهای ساخت، بهره ‌برداری و انتقال (بی.او.تی) و در 1174صفحه در خصوص قراردادهای رایج در عرصه سرمایه‌گذاری خارجی تالیف شده است.
  

حقوق سرمایه گذاری خارجی در پرتو قانون و قراردادهای سرمایه‌گذاری

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- این کتاب در چهار دفتر تحت عناوین 1) قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی در نظم حقوقی کنونی،2) قراردادهای جوینت ونچر، 3) قراردادهای نفتی، 4) قراردادهای ساخت، بهره ‌برداری و انتقال (بی.او.تی) و در 1174صفحه در خصوص قراردادهای رایج در عرصه سرمایه‌گذاری خارجی تالیف شده است.
کتاب مزبور دارای ویژگی‌های کاربردی و حرفه‌ای فراوانی است و برای شرکت‌های تجاری، سرمایه گذاری و صنعتی منبع بسیار مفید و موثری محسوب می‌شود. عمده اسناد قراردادی مورد استناد در این کتاب حاصل تجربیات عملی به عنوان مشاور، وکیل و تنظیم‌کننده این قراردادها در طول سال‌های حضور شرکت‌های خارجی در ایران است که به همت دکتر علی حاتمی و اسماعیل کریمیان به رشته تحریر در آمده است.
در این نوشتار به معرفی اجمالی دفترهای سوم و چهارم کتاب مزبور پرداخته خواهد شد.


دفتر سوم: قراردادهای نفتی
1- دفتر سوم این کتاب به قراردادهای وزین، چالش‌برانگیز و پیچیده «نفتی» اختصاص دارد. دراین فصل با توجه به اهمیت طرح و تنظیم قرارداد جدید نفتی ایران از یک طرف و تصویب قوانین جدید مربوط به صنعت نفت از طرف دیگر، ذیل دو بخش رویکرد جدید قانون گذار و وزارت نفت در ارتباط با به‌کارگیری قالب‌های جدید قراردادی و رونمایی از قرارداد نفتی ایران که در انتهای سال 1392 از سوی وزارت نفت صورت گرفت، بررسی و تحلیل شده و راهکار مقتضی به‌منظور انتخاب و بهینه‌سازی سازوکار قراردادی اجرای پروژه در بخش بالادستی صنایع نفت و گاز ایران، ارائه شده است. از سوی دیگر با عنایت به تحولاتی که در قوانین اخیر التصویب به وقوع پیوسته و همین‌طور ترسیم قرارداد جدید نفتی ایران، در این فصل سعی شده ویژگی‌ها و نقاط ضعف و قوت این قوانین و قرارداد مزبور بیان شود.
2- با توجه به ظهور قراردادهای بیع متقابل (بای بک) از حدود دو دهه قبل در حوزه قراردادهای نفت و گاز ایران، سعی شده شروط این قراردادها به تفصیل مورد بحث قرار گرفته و در حد وسع و حسب تجربیات، به بیان نقاط قوت و ضعف این نوع قراردادها در مقایسه با سایر قراردادهای رایج در صنعت نفت و گاز پرداخته شود.
3- در فصل دوم، با رویکردی کاربردی و برحسب خدمات و مراحل اجرای عملیات نفتی اعم از اکتشاف، توسعه و تولید، شروط و مفاد انواع قراردادهای نفتی با تکیه بر نمونه‌های عملی اجراشده در ایران و جهان و مدل‌های قراردادی، به صورت تطبیقی، تجزیه‌وتحلیل شده است. در این فصل با توجه به ظهور قراردادهای بیع متقابل (بای بک) از حدود دو دهه قبل در بخش بالادستی صنایع نفت و گاز ایران، سعی شده به‌طور کامل شروط نسل‌های مختلف این قرارداد با تاکید بر آخرین نسل آن و نمونه‌های عملی اجرا شده در کشور بررسی و تجزیه و تحلیل شده و نقاط قوت و ضعف این قرارداد در کنار تفسیر شروط سایر قراردادهای رایج در صنعت نفت و گاز جهان، بیان شود.
4- به دلیل تنوع قراردادهای رایج در بخش بالادستی صنایع نفت وگاز در جهان، در فصل دوم این دفتر، شروط انواع این قراردادها به‌صورت تطبیقی تفسیر شده به آن دسته از مفاد این قراردادها که ماهیت آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تاکید شده است. در این کتاب برای اولین بار مفاد و شروط قراردادهای نفتی قریب به 50 کشور دنیا به‌طور مفصل تحلیل و تفسیر شده و مورد نقد و کالبد شکافی قرار گرفته است.
5- در این فصل افزون بر تفسیر شروط انواع قراردادهای مادر در بخش بالادستی صنایع نفت و گاز، انواع سرویس‌های فرعی عملیات نفتی، شامل حفاری و چاه‌آزمایی از یکسو و قراردادهای عملیاتی مشترک به عنوان یکی از مهم‌ترین اسناد پروژه‌های نفتی از سوی دیگر، با تاکید بر نمونه‌های عملی اجرا شده در کشور بررسی و تفسیر شده‌اند.


دفتر چهارم: قراردادهای ساخت، بهره‌برداری و انتقال (BOT)
1- دفتر چهارم کتاب به قراردادهای ساخت، بهره‌برداری و انتقال یا بی.او.تی اختصاص یافته است. در این دفتر با رویکردی کاربردی طی دو فصل، ابتدا کلیاتی از پروژه‌های ساخت، بهره‌برداری و انتقال بیان شده و سپس به بررسی و تجزیه‌وتحلیل شروط اختصاصی این قراردادها با تاکید بر نمونه‌های اجراشده در ایران پرداخته و سعی شده است مدل بی.او.تی صرف‌نظر از موضوع پروژه، به بحث گذاشته شود.
2- رویکرد اصلی فصل دوم این دفتر، از یکسو تجزیه‌وتحلیل مفاد قراردادهای بی.او.تی به‌ویژه در پروژه‌های اجراشده در کشور و از سوی دیگر بررسی شروط انواع قراردادهای زنجیره بی.او.تی شامل قرارداد وام یا فاینانس، قرارداد EPC (قرارداد طراحی، تامین تجهیزات و ساخت) و قرارداد بهره‌برداری و نگهداری است. با توجه به کاربرد گسترده و اهمیت بسزایی که قراردادهای EPC در پروژه‌های صنعتی کشور ایفا می‌کند در فصل دوم این دفتر، افزون بر قراردادهای استاندارد EPC مانند قرارداد نمونه فیدیک (مدل 1999)، مفاد برخی از قراردادهای اجراشده به شیوه EPC در کشور نیز مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفته است.
3- در انتهای فصل دوم کتاب ذیل دو عنوان، به ترتیب فازهای بهره برداری و نگهداری و انتقال پروژه‌های بی.او.تی، با تاکید بر قراردادهای اجرا شده در کشور و نیز قرارداد بهره‌برداری و نگهداری، تجزیه و تحلیل شده است.
4- در این دفتر نیز چندین پرونده بر حسب موضوعات طرح‌شده در لابه‌لای شروط قرارداد EPC، به اختصار مورد بحث قرار گرفته و آرای دادگاه‌ها یا داوری در هر مورد نقد و بررسی شده است. هدف از ذکر این پرونده‌ها که در عمده موارد به دفتر حقوقی بین‌المللی ارجاع شده است، تشریح شروط اختلاف‌برانگیز قراردادهای EPC در رویه داوری و محاکم بوده است تا به این وسیله بر فایده علمی و عملی مباحث افزوده شود. این کتاب به‌وسیله انتشارات تیسا (www.teesa.ir) به چاپ رسیده و در خرداد 93 منتشر شده است.


منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۲۶۹
 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد