درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 - 06:56   

آیا بازار کسب‌وکار به روابط‌عمومی نیاز دارد؟

  آیا بازار کسب‌وکار به روابط‌عمومی نیاز دارد؟


ادامه ادامه مطلب یک

لزوم تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی در سبزوار

  لزوم تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی در سبزوار


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400

  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400


ادامه ادامه مطلب سه

قابلیت جدید فیسبوک؛ مطالب را قبل از بازنشر بخوانید

  قابلیت جدید فیسبوک؛ مطالب را قبل از بازنشر بخوانید


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  به بهانه یک روز جهانی در تقویم افکار عمومی
  حضور رییس انجمن بین المللی روابط عمومی و مدیر عامل هلدینگ میدکو
  تجربه کسب کنید؛ ایده خلق کنید
  نیاز مبرم روابط عمومی شهرداری‌های استان یزد به تغییر نگرش
  مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری سمنان: روابط عمومی، یکی از مهم‌ترین، سخت‌ترین و تأثیرگذارترین حوزه‌های کاری در ادارات است
  استاندار کرمان: روابط عمومی ها تجارب دوره مقابله با کرونا را مستندسازی کنند
  کارگاه آموزشی مجازی « تاثیرسواد رسانه ای بر اثربخشی فعالیت های رسانه ای روابط عمومی ها» برگزار می شود
  لزوم تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی در سبزوار
  آیا بازار کسب‌وکار به روابط‌عمومی نیاز دارد؟
  مدیر روابط عمومی فرودگاه های گلستان: هنر روابط عمومی، پیوند میان درون و بیرون سازمان است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12525صفحه نخست » گفتگوشنبه، 18 مرداد 1393 - 07:04
سایه روشن های روابط عمومی ایران در گفتگو با استاد کاظم متولی
از مسئولیت های مدیران سازمان ها؛ حمایت های قانونی، انسانی، عاطفی، مالی و امثالهم نسبت به واحدهای روابط عمومی است و البته متقابلا برخورداری مناسب روابط عمومی ها از این حمایت ها و استفاده های بهینه از این فرصت ها و ارایه نتایج فعالیت ها به مدیران از وظایف و مسئولیت های روابط عمومی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- استاد کاظم متولی، یزدی تباری که آثار و مقالات او در عرصه روابط عمومی همواره به عنوان منابعی ماندگار شناخته می شود. آن چه می خوانید گفتگوی ما با ایشان در خصوص بررسی نقش و کارکرد روابط عمومی ها در دستگاه های دولتی است.4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 


• استاد اگر اجازه بدهید از جایگاه روابط عمومی در ایران شروع کنیم. شما وضعیت فعلی روابط عمومی ها را چگونه ارزیابی می کنید؟ و به نظرتان مهمترین عوامل و موانع ارتقای آن کدامند؟
روابط عمومی در دامنه و بدنه سازمان به عنوان یک واحد اداری و سیستم مدیریتی و در اختیار داشتن لوازم و ابزارهای سخت افزاری، خوشبختانه مشکلی ندارد و در جایگاه طبیعی خود و در راستای انتظارات و توقعات قرار دارد اما از لحاظ وضعیت نرم افزاری و داده های خروجی آن و نیز از دیدگاه عمومی تا رسیدن به نقطه مطلوب و قرار گرفتن در حوزه های مقبولیت عمومی هنوز با فاصله هایی روبروست که با توجه به تحولات جامعه و ارتقاء آگاهی ها و مطرح شدن ضرورت ها به کمتر شدن این فاصله ها امیدواری نسبتا زیادی احساس می شود.


• روابط عمومی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی چه نقش هایی می تواند داشته باشد، چه نوع اقدامات و برنامه هایی را در این زمینه توصیه می کنید؟
بدون تردید روابط عمومی نه تنها در توسعه و پیشرفت امور اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بلکه در امور سیاسی و اداری کشور و رونق بخشی به مناسبات اجتماعی و حتی روابط میان فردی تاثیرات مثبت و سازنده ای دارد.


• عملکرد روابط عمومی ها را در زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی تا چه حد موفق قلمداد می کنید؟
بدیهی است که حوزه های شهرستانی و منطقه ای و محلی از نظر وسعت و جمعیت و چگونگی آداب و سنن اجتماعی و امثالهم با هم متفاوت هستند و عملکرد روابط عمومی ها در این مناطق نیز در درجات گوناگونی قرار دارند. اما به هر حال روابط عمومی در هر شهر و منطقه ای از الزامات و شئونات خاص حرفه ای مربوط نشات می گیرد و می باید همواره در اصلاع روش ها و بهبود نتایج عملکردها با رعایت و ملاحظه مصالح و خصلت های بومی اهتمام نماید.


• به نظر شما برای تقویت روابط عمومی در سازمان ها و جلب حمایت و پشتیبانی مدیران ارشد سازمان ها چه باید کرد؟
تاکنون همواره از لزوم حمایت بیشتر اولیاء و مدیران ارشد سازمان ها از واحد های روابط عمومی سخن گفته شده است که البته امری ضروری و مستمر است اما وقت آن رسیده است که مسئولین و کارشناسان روابط عمومی ها متقابلا در جلب این حمایت های معقولانه و درخور انتظار و نه بیشتر و نامحدود و خارج از انتظار مساعی لازم را مبذول نمایند. تلاش کنند و با ارائه طرح ها و نوآوری های سودمند در ایجاد انگیزه ها و رغبت های بیشتر حمایتی مدیران تاثیرگذار باشند.


• با توجه به گسترش تکنولوژی های ارتباطی در عصر حاضر، فکر می کنید روابط عمومی های ایران تا چه حد به استفاده از این تکنولوژی های ارتباطی گرایش دارند؟
پیداست که ابزارهای نوین ارتباطی چند سالی است که با انواع و اقسام گوناگون روانه بازار شده و واحدهای روابط عمومی مانند سایر واحدهای سازمانی و البته با نیاز بیشتر به آن ها به تدریج با آن ها آشنا شده و از امکانات و تسهیلات بعضا خیره کننده این ابزارها استفاده می کنند اما نباید فراموش کرد که اگر یک روابط عمومی خدانکرده در کار اطلاع رسانی و تحقق ساختن حسن تفاهم و انجام وظایف مشخص ارتباطاتی عزم و اراده لازم را نداشته باشد و احساس مسئولیت نکند دست یابی به ابزارهای ارتباطی هیچ مشکلی را برطرف نمی کند و به اصطلاح معجزه ای در کسب رضایت روی نمی دهد.


• مسئولیت های متقابل مدیران، سازمان ها و روابط عمومی ها چیست؟
از مسئولیت های مدیران سازمان ها؛ حمایت های قانونی، انسانی، عاطفی، مالی و امثالهم نسبت به واحدهای روابط عمومی است و البته متقابلا برخورداری مناسب روابط عمومی ها از این حمایت ها و استفاده های بهینه از این فرصت ها و ارایه نتایج فعالیت ها به مدیران از وظایف و مسئولیت های روابط عمومی است.


• نقش دولت را در توسعه روابط عمومی ها چطور می بینید؟
دولت در برنامه ریزی کلان کشور می باید واحدهای روابط عمومی را ملاحظه نموده و وظایف و اختیارات و تسهیلات مربوطه را در این مقوله تعیین و مقرر نماید.


• برخی از رسانه های گروهی از عدم تعامل مناسب روابط عمومی ها با رسانه ها گلایه مندند، نظر شما در این زمینه چیست؟
در موضوع مناسبات بین روابط عمومی ها و اصحاب و نمایندگان رسانه ها واقعیت این است که متاسفانه کم کاری و کم اعتنایی و نقصان کاری بیشتر از سوی روابط عمومی ها اعمال می گردد، باید تاکید شود که مطبوعات و کلا همه رسانه ها نقش نمایندگان افکار عمومی را ایفا می نمایند و تعامل و همکاری مثبت با آن ها به تعالی بخشی و ثمردهی هر دو بخش رسانه و روابط عمومی کمک می کند، باید طرفین و به ویژه روابط عمومی ها در بهبود شرایط ارتباطی تلاش بیشتر کنند.
• چگونه می توان این تعامل را ایجاد کرد؟
با حسن نظر و رعایت حق و انصاف.


• روابط عمومی سایبر چیست؟ و چه تفاوتی با روابط عمومی الکترونیک و یا روابط عمومی آنلاین دارد؟
در روش الکترونیکی، انتشارات دیجیتالی و کاتالوگ های الکترونیکی رونق می گیرد و مناسبات ارتباطی در روابط عمومی را آسان تر می سازد. بسترهای شبکه های اجتماعی نسل اول «وب» و نسل دوم «وب» مطرح می گردد ، با اتصال یک لب تاپ یا گوشی همراه پیشرفته به اینترنت از طریق آنلاین که عنوان دیگرش همان سایبر می باشد می توان به اطلاع رسانی و انتقال نظریات در لحظه و آن هم مستقیم دست یافت، زمانی که فیس بوک خبری را منتشر می کند تنها پس از چند لحظه همان خبر را می توان در چندین سایت دیگر مشاهده کرد.


• ارتباط بین روابط عمومی و جامعه اطلاعاتی چیست؟
منظور از جامعه اطلاعاتی، جامعه امروزی مدنی است که آحاد آن به ابزارهای جدید ارتباطی و سامانه های مجازی دسترسی دارند. ارتباط بین روابط عمومی ها و جامعه اطلاعاتی به اصطلاح سهل و ممتنع می باشد. صدا زدن و فراخوانی آسان اما ادراک و تفاهممتقابل اندکی دشوارتر شده و لذا تامل و اندیشه ورزی و دقت بیشتر را طلب می کند.


• آیا بین روابط عمومی سایبر و جامعه مدنی ارتباطی وجود دارد؟
پاسخ همان است که در بالا آمد در سایبر دیدن یکدیگر و خواندن مطالب یکدیگر و تصاویر یکدیگر آسان است اما اساسا مواجهه انسان با انسان و اندیشه با اندیشه و ایجاد تفاهم و درک طرفین با تامل و ظرافت و تدبر میسر می شود.


گفتگو از: علی احمدیان کارشناس ارشد ارتباطات

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ابزارهای روابط عمومی و تکنولوژی بازاریابی- دخالت انسان در روابط عمومی را حفظ کنید


  محمد آقازاده از «خبرنگاران هزارتومانی» می‌گوید


  بیانیه انجمن روابط عمومی ایران به مناسبت روز روابط عمومی


  چرا ویروس کرونا به فرهنگ‌های «سهل‌انگار» بیشتر آسیب رسانده است


  احمق باش تا کامروا شوی


  لزوم تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی در سبزوار


  آیا بازار کسب‌وکار به روابط‌عمومی نیاز دارد؟


  تجربه کسب کنید؛ ایده خلق کنید


  مهارت مدیر در تیم «حل مشکل»


  به بهانه یک روز جهانی در تقویم افکار عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400