درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 06:07   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12391صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 13 مرداد 1393 - 05:12
محسنیان‌راد در مراسم رونمایی از کتاب «در حسرت فهم درست»
تحقیق های زیادی انجام دادم که یا گم شدند یا توجهی به آنها نشد
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مهدی محسنیان راد در مراسم رونمایی از کتاب «در حسرت فهم درست» روایت 42 سال پژوهش وی در ایران گفت: در طول سال های مختلف کارهای تحقیقاتی بسیاری انجام دادم که از سوی سازمان ها تجلیل و بودجه های آنها پرداخت شدند اما بعد از مدتی این تحقیقات گم شدند و هیچگاه به نتایج این تحقیقات و پژوهش‌ها توجهی نشد.

بمراسم رونمایی از کتاب «در حسرت فهم درست» عصر  شنبه یازدهم مرداد ماه با حضور حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از استادان و صاحبنظران حوزه رسانه و ارتباطات در سالن همایش های کتابخانه ملی برگزار شد.

دکتر محسنیان راد در این مراسم با اشاره به انجام کارهای پژوهشی گفت: در دهه‌های گذشته عده ای را در جنگ از دست دادیم که شهید شدند، برخی دیگر آسیب دیدند و عده ای نیز که شاهد این وقایع بودند رنج و آسیب های زیادی دیدند؛ این کتاب روایتی از این 35 سال است.

وی ادامه داد: در طول این سال ها دکتر معتمدنژاد و استادان زیادی بارها هشدار دادند که کشور در زمینه‌هایی رو به بیراهه می رود و پژوهش های زیادی در این مسیر انجام شد اما عده‌ای به آن بی توجه بودند.

در بخش دیگر این مراسم معاون مطبوعاتی و فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: دکتر محسنیان راد و مرحوم کاظم معتمدنژاد سال های زیادی رئیس شورای پژوهشی دفتر مطالعات رسانه ها بودند و اکنون متاسفیم که از حضور او محروم هستیم.

وی افزود: پس از درگذشت دکتر معتمدنژاد، می توان گفت دکتر محسنیان راد جانشین خلف او به شمار می آید و می توان از او به عنوان شیخ الاساتید حوزه ارتباطات نام برد و امیدواریم که قدر او را بدانیم.

به گفته انتظامی، این مراسم به نوعی بدرقه دکتر محسنیان راد به شمار می آید که صبح فردا عازم یک سفر مطالعاتی است.

استفاده از تجربیات ساده اما عمیق
در این مراسم امیرعباس تقی پور، مدیر انتشارات «سیمای شرق» در سخنانی گفت: سه سال قبل که در همایش روابط عمومی الکترونیک از خدمات و زحمات دکتر محسنیان راد تجلیل شد، تصمیم گرفتیم همزمان با این مراسم مجموعه مقالات وی را نیز منتشر کنیم و به صورت نمادین از کتاب «در حسرت فهم درست» رونمایی شد و قرار شد به دلیل حساسیت و نکته سنجی محسنیان راد، مراحل سیر تکامل کتاب طی شود و کتاب امروز مجموعه ای عمیق از دانش و پژوهش های دکتر به شمار می آید.

وی افزود: در این میان انتشارات ما تلاش دارد مجموعه ای از تجربیات علمی و عملی استادان و بزرگان حوزه ارتباطات را گردآوری کند تا جوانان و دانشجویان با مطالعه این آثار در مسیر خود الگوپذیری درستی داشته باشند، زیرا نگاهی به این آثار نشان می دهد استادان زحمات زیادی برای تقویت حوزه ارتباطات کشیده‌اند و ما با مطالعه این کتاب ها می توانیم با روند کار این افراد بیشتر آشنا شویم.

به گفته تقی پور، «مستندسازی» دلیل دیگر انتشار آثاری از این دست است که زمینه مکتوب شدن آثار استادان و صاحبنظران حوزه رسانه را فراهم می کند.

دکتر محمد سلطانی فر، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه نیز در این مراسم در سخنانی عنوان کرد: از زمانی که دکتر محسنیان راد را می شناسم چند خصوصیت او توجهم را جلب کرده است. نخست این‌که چیزی را نمی گوید که باور خودش نباشد، دیگر این‌که هیچگاه حقیقت را فدای مصلحت نمی کند. مطالب، پژوهش و تحقیقاتی را نیز که ارائه می کند هیچگاه تکراری نیستند و هر بار یک موضوع و مفهوم را به صورت متفاوت بیان کرده است.

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی های وی این است که حرف ها و مباحثی را که بیان می کند، همگی پژوهشی و بر پایه مطالعه است و سخنانش مبنای ژورنالیستی ندارد بلکه همواره تلاش می کند سخنانش بر مبنای تحقیق و پژوهش باشد.

به گفته سلطانی فر «استفاده از تجربیات ساده» نکته دیگر این کتاب است، تجربیاتی که به ظاهر ساده هستند اما در واقع مفاهیم و عمق زیادی را در بطن خود جای داده اند.

کتابی برای پاسخ به دغدغه ها
دکتر مهدخت بروجردی، شاگرد دکتر محسنیان راد و مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم نیز در سخنانی گفت: من با کتاب «مبانی ارتباطات انسانی» به دنیای ارتباطات و رسانه راه پیدا کردم، نخستین کتاب دکتر محسنیان راد که مباحث ارتباطی را به صورت علمی و آکادمیک مطرح کرده بود و اکنون خوشحالم که آخرین کتاب وی را نیز مطالعه کرده ام.

وی افزود: این کتاب به مخاطب خود می آموزد که چگونه علم را در خدمت جامعه و بهبود موقعیت آن به کار گیرد و شیوه های پاسخگویی به نیازهای جامعه در داخل و خارج کشور در دنیای ارتباطات نیز مبحث دیگر آن است.

بروجردی با بیان این‌که کتاب حاضر حاصل تحقیقات چند سال گذشته دکتر محسنیان راد است، عنوان کرد: تفاوت این کتاب با دیگر آثار دکتر در این است که قصه چگونه شکل گرفتن هر یک از این پژوهش ها نیز در کتاب بیان شده اند. از دریچه دیگر تولید متونی که به عنوان تحقیق قبلا ارائه شده اند و به عنوان مرجع کتاب های دیگر هستند موجب می شوند تحقیقات بهتر پذیرفته شوند.

به گفته وی، دکتر محسنیان راد در این کتاب به این دغدغه پاسخ داده که برای کشورش چه کرده و از درون این تحقیقات، دغدغه ای بیرون می آید که نشان می دهد محقق دغدغه انجام چه خدمتی را داشته است؛ دغدغه ای که نویسنده در آن موفق بوده است.

بروجردی با بیان این‌که سنگ بنای بسیاری از کارهای پژوهشی و مطالعاتی در کشور با حضور دکتر محسنیان راد گذاشته شده عنوان کرد: می توان از وی به عنوان بنیانگذار مطالعات ارتباطی در کشور نام برد، فردی که سال های زیادی این رشته را تدریس کرده و تحقیقات و پژوهش های ارزشمندی را در این حوزه انجام داده است.

ارائه تصویری از تحلیل های ارتباطی
همچنین امیر لعلی، ویراستار کتاب نیز در سخنانی با بیان این‌که تهیه و تدوین کتاب یک سال و نیم به صورت پراکنده و هفت ماه به صورت متمرکز زمان برده است، افزود: این کتاب شامل پژوهش های ارتباطی دکتر محسنیان راد است. هر پژوهش یک آغازی دارد که داستان ها و رخدادهای پیرامون آن را معرفی می کند، این کتاب از ابتدا قرار بود یک زندگینامه علمی باشد اما کنجکاوی های من باعث شد بخشی از زندگی شخصی دکتر نیز به آن افزوده شود.

وی ادامه داد: اگر چه در عنوان کتاب آمده که این اثر روایت 42 سال پژوهش دکتر محسنیان راد است اما این اثر همه آنچه باید نیست و اگر قرار بود همه آن باشد، حجم آن چندین برابر حجم کنونی آن می شد به همین دلیل کتاب کنونی به عنوان جلد نخست به شمار می آید و قرار است جلدهای دوم و سوم نیز در آینده ای نزدیک منتشر شود.

لعلی با اشاره به ویژگی این کتاب توضیح داد: این اثر دارای خط زمانی مشخصی نیست اما محتوای تمام پژوهش ها تحلیلی ارتباطی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در طول 40 سال را به تصویر می کشد.

کتاب «در حسرت فهم درست» شامل 23 مقاله پژوهشی و مطالعاتی دکتر مهدی محسنیان راد است که در چهار بخش شامل تجربه ها، ارتباطات اجتماعی، زبان و ارتباط و مطبوعات، خبر و روزنامه نگاران تقسیم بندی شده است. این کتاب با شمارگان یک هزار نسخه توسط انتشارات سیمای شرق و دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها منتشر شده است.

مراسم رونمایی از کتاب «در حسرت فهم درست» عصر دیروز شنبه 11 مرداد از ساعت 17 تا 19 در مرکز همایش های کتابخانه ملی ایران برگزار شد.


منبع: ایبنا

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد