درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 03:38   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12364صفحه نخست » یکشنبه، 12 مرداد 1393 - 06:53
15 دستگاه متولی اینترنت
دکتر داوود زارعیان-کارشناس ارتباطات و مدرس دانشگاه - داستان ورود اینترنت به ایران این‌گونه آغاز شد؛یک تازه وارد عجیب و غریب که نگاه‌ها همه به او منفی بود و به همین دلیل متولیان متعددی پیدا کرد؛ 15 دستگاه متولی که هریک ساز خود را می‌زنند و برنامه‌ریزی‌ها و تصمیماتشان اغلب با یکدیگر هماهنگ نیست و این عدم یکپارچگی در ساختار مدیریتی، کیفیت نامطلوب اینترنت در کشور را موجب شده است.
  

15 دستگاه متولی اینترنت

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) علت مذکور، در کنار سایر علل سیاسی، قوی بودن ساختارهای دولتی و انحصارطلبی دولت برای در دست داشتن تمامی اختیارات و امتیازات اقتصادی، سود زیادی که به‌دلیل وضعیت موجود نصیب شرکت‌های خصوصی و دولتی و نیز افرادی می‌شود که به عنوان واسطه، در میدان خرید و عرضه خدمات اینترنتی حضور دارند، با ایجاد مشکل در پهنای باند در دسترس که همه آن وارداتی است، باعث شده قیمت تمام شده اینترنت بالا و سرعت و کیفیت آن پایین باشد و مشترکین که آخرین حلقه این زنجیره هستند، به عنوان پرداخت‌کنندگان نهایی هزینه‌ها، آن را تقبل کنند.


پس از این‌ همه سالی که از ورود اینترنت به کشور می‌گذرد، به دلایلی که ذکر آن رفت، ما همچنان نتوانسته‌ایم پهنای باند داخلی داشته باشیم و همه سرورها در کشور به پهنای باند بین‌الملل متصل‌اند که این امر با ایجاد واسطه‌های متعدد در امر خرید و توزیع خدمات اینترنتی به مشترکین، باعث بالا رفتن قیمت تمام شده این‌گونه خدمات شده است.


داشتن نگاه بدبینانه، کژاندیشی‌ها و عدم اتخاذ سیاست‌ها و تصمیم‌های موثر و اصولی در قبال موضوع اینترنت، در کنار بی‌توجهی و کم‌اهمیت انگاشتن ضرورت و فواید شبکه‌های اینترنتی در دنیای امروز سبب شده وضعیت اینترنت در کشور همچنان محل بحث و منازعات بسیار بوده و با نابسامانی‌های فنی و سیستمی و در نتیجه کیفیت و سرعت نامناسب مواجه باشد. این در حالی است که بررسی‌ها در کشورهای مختلف نشان می‌دهند از حدود 10سال پیش تا امروز، 70 درصد رشد اقتصادی چه به صورت مستقیم و چه به شکل غیرمستقیم، تحت تاثیر بزرگراه‌های ارتباطی بوده‌اند. برای روشن‌تر شدن هرچه بیشتر این اهمیت، کافی است که حوزه بانکداری فعلی را با تعاریف، گستردگی و خدمات کنونی‌اش، بدون حضور و نقش اینترنت تصور کنیم. همین‌طور ناوگان حمل‌و‌نقل، تجارت، گمرکات و نیز صورت‌های ارائه‌ خدمات اجتماعی. بنابراین باید بپذیریم که اقتصاد جهان وارد دوره پسا صنعتی شده است؛ به این معنا که پس از انقلاب صنعتی و شکوفایی و رونق فعالیت‌های صنعتی، اکنون دیگر عواملی به غیر از تولیدات صنعتی بر رشد اقتصادی و چند و چون بازارها و بنگاه‌های اقتصادی تاثیرگذار است و حیطه رقابتی به ورای مرزهای صنعتی گسترش یافته است


امروزه دیگر اقتصاد کشورها به شدت با اینترنت پیوند خورده است و تاثیرات حضور این شبکه ارتباطی در کنار سودی که تحت تاثیر فروش تجهیزات مربوط به این فناوری عاید کشورهای تولیدکننده آن می‌شود بسیار قابل توجه و غیرقابل چشم پوشی است.


این مهم تا به آنجا مدنظر سیاست‌گذاران آمریکایی بوده است که 10 درصد بودجه این کشور را به IT اختصاص داده‌اند. سودآوری این سرمایه‌گذاری آنگاه مبرهن خواهد شد که بدانیم در حال حاضر قیمت برخی از سایت‌ها معادل بودجه یک‌سال یک کشور در حال توسعه است. با در نظر گرفتن شرایط کنونی حاکم بر اقتصاد جهان، لازم است که مسوولان و دولتمردان در کشور، عنایت بیشتری نسبت به حوزه اینترنت مبذول داشته و به دنبال راهکارهای برون رفت از وضع موجود باشند. در واقع موثرترین و نخستین اقدامی که دولت در این راستا باید انجام دهد، بازنگری در نقش و حیطه مسوولیت‌های خود به عنوان نهادی قانون‌گذار و سیاست‌گذار و کنار گذاشتن نقش خود به عنوان تصدیگر است. به عبارتی دیگر، در حوزه اینترنت، لازم است دولت از صفر تا صد تمام امور و مسوولیت‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند و در کنار وجود دستگاه‌های متعدد تصمیم‌گیرنده در حوزهIT، یک مدیریت واحد در قالب یک شورای‌عالی در این زمینه وجود داشته باشد که بر تمام فعالیت‌ها نظارت داشته باشد. نهایتا برای ایجاد تغییرات و بهبود تدریجی شرایط موجود در کنار التفات به توضیحات فوق، لازم است نکات زیر مورد توجه قرار گیرد:


1.  تقویت شبکه‌های اطلاعاتی و داخلی کردن سرورها(servers)
 2.
کاهش مصرف پهنای باند خارجی و افزایش مصرف پهنای باند داخلی
 3. شکستن انحصار ورود پهنای باند به کشور


منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۲۶۰
 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد