درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 مهر 1402 - 22:31   

مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی تمدید شد

  مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی تمدید شد


ادامه ادامه مطلب یک

نور آبی موبایل، تبلت و تلویزیون موجب بلوغ زودرس می‌شود

  نور آبی موبایل، تبلت و تلویزیون موجب بلوغ زودرس می‌شود


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

دانشمندان برای اولین بار موفق شدند روی آب بنویسند

  دانشمندان برای اولین بار موفق شدند روی آب بنویسند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرعامل این بانک تصریح کرد: "مشتری‌مداری" رویکرد بنیادین بانک رفاه کارگران در ارائه خدمات است
  پایگاه اورژانس شهدای بانک رفاه کارگران افتتاح شد
  توسعه حمایت‌های بانک رفاه کارگران از تولید ملی و اشتغالزایی
  نور آبی موبایل، تبلت و تلویزیون موجب بلوغ زودرس می‌شود
  دانشمندان برای اولین بار موفق شدند روی آب بنویسند
  تاثیرات کمی و کیفی جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
  آداب برقراری تماس تلفنی در عصر امروز
  توییتر دارای بالاترین نرخ اطلاعات نادرست؛ اتحادیه اروپا به ایلان ماسک هشدار داد
  اهمیت روز جهانی دسترسی همگانی به اطلاعات
  ابداع یک فناوری که می‌تواند تنها از طریق امواج وای‌فای حرکت فرد را از پشت دیوار تشخیص دهد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12353صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 11 مرداد 1393 - 21:18
آنچه متخصصان روابط عمومی می توانند از اقتصادهای رفتاری بیاموزند
مگ وایلدریک- - من یکی از طرفداران عمده اقتصاد رفتاری هستم. این یکی از علایق نخبگان است، من می دانم. اما من آن را موضوع جالب و ترسناکی یافتم که به عنوان یک متخصص ارتباطات مرتبط با کار من است. بر اساس ویکی پدیا، اقتصاد رفتاری مطالعه نحوه اثرگذاری عوامل اجتماعی، شناختی و عاطفی بر تصمیمات اقتصادی افراد و موسسات است. به بیان دیگر، این بینش که افراد و گروه ها چگونه گزینش می کنند را می دهد.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، مگ وایلدریک- من یکی از طرفداران عمده اقتصاد رفتاری هستم. این یکی از علایق نخبگان است، من می دانم. اما من آن را موضوع جالب و ترسناکی یافتم که به عنوان یک متخصص ارتباطات مرتبط با کار من است.


بر اساس ویکی پدیا، اقتصاد رفتاری مطالعه نحوه اثرگذاری عوامل اجتماعی، شناختی و عاطفی بر تصمیمات اقتصادی افراد و موسسات است. به بیان دیگر، این بینش که افراد و گروه ها چگونه گزینش می کنند را می دهد.


اغلب، این بینش از تیم های اطلاعات روابط عمومی است که نیاز به طراحی برنامه هایی دارد که آن را با اهداف کسب و کار گره بزنند. وقتی ما مخاطب نهایی خودمان را می شناسیم، تصمیم گیری می کنیم، می توانیم برنامه ای طراحی کنیم که آنها را برای عمل برانگیزاند.


این خبر خوبی برای حرفه روابط عمومی است. بسیار دشوار است که بخواهیم ارزش افزوده آگاهی از برند را ارزیابی کنیم. آسانتر این است که ارزش افزوده عمل را اندازه گیری کنیم.


اگر شما علاقه مند به ساخت اقتصاد رفتاری در برنامه بعدی خود هستید، در اینجا شش گام نسبتا مهم عنوان شده است که می تواند مورد توجه قرار گیرد:
1. برای جلوگیری از پیش داوری های مخاطبان خود و جلوگیری از دوسویی و درگیری آنها زمانی را اختصاص دهید. ارتباطات را برای رسیدگی به موارد احساسی همچون موارد منطقی شکل دهید. (نظر رهبران: دن آریلی، دانیل کانمن)


2. تاثیر ارائه برند بر نحوه انتخاب آن را درک کرده و اهمیت آن را به عنوان اهرم به کار بندید. (از نظر نظم، مقایسه، انجمن ها). (نظر رهبران: ریچارد تالر، چارلز دوهیگ، یونس لر)


3. ایجاد سطح شیب دار طبیعی جهت آسان سازی به کارگیری آن برای مخاطبان. (نظر مدیران: ریچارد تالر، چیپ و دن هیث)


4. هرگز تضادی را که به نظرتان عناوینی آسان و شهودی هستند، را از پیش تخمین نزنید. سعی کنید که این تضاد را به بازی بگیرید. (نظر رهبران: دانیل کانمان، چیپ و دن هیث)


5. بازی کنید. نور خوش قلبی را در فرآیند تصمیم گیری خود بتابانید. (نظر رهبران: دانیل پینک)


6. معنی دار کنید. بر فرصت ها و اهداف بزرگ سفر تاکید کنید. (نظر مدیران: جان کاتر، دانیل پینک)


البته، پشت هر یک از این مراحل، بدنه هایی از تحقیق و نکات دقیق و ظریق وجود دارد. همراه سازی آنها، و ارائه نقشه راهی برای ارتباطگران و کارگزاران روابط عمومی با نگاه به تولید عمل اندازه گیری ضروری است.


آیا شما از اقتصاد رفتاری در سازمان خود استفاده می کنید؟


منبع: http://www.business2community.com/public-relations/pr-professionals-can-learn-behavioral-economics-0816227#CXFDX1siI6HGs1kO.99
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مدیریت پیشگیری شایعه در جامعه


  اتمام حجت استاندار با مدیران ضعیف روابط‌عمومی ادارات دولتی کرمانشاه


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  جی‌می‌نی:: اولین هوش مصنوعی واقعی


  نشست هم‌اندیشی مدیران روابط‌عمومی کارگزاری‌های بازار سرمایه


  4 روش منحصر به فرد (و کمتر شناخته شده) برای اندازه گیری ROI روابط‌عمومی دیجیتال


  هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی فرصتی برای درخشش آثار انتشاراتی


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان به عنوان سرپرست معاونت تولیدات دامی استان کرمان


  دانشمندان برای اولین بار موفق شدند روی آب بنویسند


  شعبه انجمن متخصصان روابط‌عمومی در البرز آغاز به کار کرد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی/ هوش مصنوعی مولد و روابط‌عمومی: آینده ارتباطات