درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 13:31   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و امور ‌‏بین‌الملل کانون شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12293صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیچهارشنبه، 8 مرداد 1393 - 10:19
تفاوت اقتصاد هر جامعه باعث تفاوت فرهنگ می شود
Theory of Leisure Class و مسئله ساز بودن نفوذ سوداگران و کمپانی های بزرگ در تصمیم گیری ها ـ تجارت خارجی و کنترل قیمت ها در دست دولت
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پرفسور تورشتاین وبلن Thorstein Veblen صاحب فرضیه های متعدد در جامعه شناسی، سوداگری و اقتصاد ازجمله فرضیه «The Theory of Leisure Class به مفهوم طبقه ای که می نشیند و بدون اینکه به تولید و پیشرفت کمک کرده باشد تصمیم می گیرد که چگونه با کاغذ بازی و سوداگری و بالا و پایین بردن قیمت ها از طریق کم کردن و زیادکردن مصنوعی زمینه کالا در بازار سود ببرد و به عبارتی طبقه آسوده ـ طبقه ای که زحمت تولید به خود راه نمی دهد ولی سود تولید را می برد» سی ام جولای 1857 متولد شد و سوم اوت 1929 وفات یافت . پدر او یک مهاجر نروژی بود که در ایالت ویسکانسین آمریکا استقرار یافته بود.
    دکتر وبلن به دلیل در پیش گرفتن روش و رفتاری ناهماهنگ با وضعیت روز و اصطلاحا بازار آزاد، پس از چند سال تدریس در هریک از دو دانشگاه معروف آمریکا؛ شیکاگو و ستنفورد، به بهانه ای ـ بهانه های خانوادگی و ... ـ کنار گذارده شد. وی سپس با همفکرانش «مدرسه نو برای تحقیقات اجتماعی» را در نیویورک تاسیس کرد که یک دانشگاه بشمار می رود.
    دکتر وبلن با نفوذ کمپانی ها و سوداگران بزرگ در تصمیم گیری ها که به شکل دادن به جامعه و فرهنگ می انجامد مخالفت کرده و نوشته است که بردن سود زحمت تولید کنندگان ـ از کارگر تا مهندس ـ توسط کسانی که در دفترشان می نشینند و معامله گری می کنند، برای جامعه مسئله ساز و عامل گرانی، بیکاری و فقر و مسکنت طبقه زحمتکش است و ... و نباید این کمپانی و سوداگران ازجمله بانکداران به جایی برسند که دولت ها نماینده آنها باشند.
    وی که دکترای فلسفه و تحصیلات اقتصاد و جامعه شناسی داشته 11 کتاب در این زمینه ها تالیف کرده است ازجمله تاریخ عقاید اقتصادی و کتاب امپراتوری آلمان و انقلاب صنعتی. دکتر وبلن در همه کتابهایش لزوم مالکیت جامعه (دولت) بر صنایع بزرگ را تاکید و توصیه کرده است که تجارت خارجی و کنترل قیمت ها در دست دولت باشد.
    دکتر وبلن بر عکس مارکس نظر داده است که طبقه پایین جامعه و ورکینگ کلاس نمی کوشد که صاحبان سرمایه، کارفرمایان و طبقه مرف�'ه را از میان بردارد، بلکه همه سعی خودرا بکار می برد تا وارد این طبقات شود و در اینجا جایگاه داشته باشد و در این صورت، کارگر و مهندس برای تولید باقی نمی ماند و جامعه دچار مشکل می شود. با این افکار، وبلن با بورس بازی و واردات غیر ضروری که صرفا برای ارضای دولت صادرکننده و یا سود تاجر صورت می گیرد مخالفت کرده و هشدار داده است که ادامه این وضعیت باعث نارضایی طبقه مصرف کننده و بیکاری می شود که دگرگونی هایی (ناآرامی و انقلاب) به دنبال خواهد داشت.
    او در یکی از تالیفاتش تاثیر تولیدگر بودن (صادرکننده) و یا مصرف کننده بودن (واردکننده) یک کشور درطرز رفتار و تفکر و فرهنگ اعضای آن جامعه را ثابت کرده و گفته است که تفاوت اقتصاد هر جامعه باعث تفاوت فرهنگ می شود.
    دکتر وبلن را بیوگرافی نگاران یک کارشناس اقتصاد سیاسی معرفی کرده اند. تفسیرنگاران با توجه به تحولات بازرگانی قرن 21 و پیدایش دو ـ سه کشور پرجمعیت صادرکننده که کارگر ارزان فراوان دارند، بر درستی فرضیه های دکتر وبلن صحه گذارده اند.

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  اخبار ممنوعه


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد