درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 6 آذر 1400 - 23:03   

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان: روابط عمومی را هوشمند سازی کنید

  معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان: روابط عمومی را هوشمند سازی کنید


ادامه ادامه مطلب یک

دمکراسی فارابی

  دمکراسی فارابی


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری مازندران

  انتصاب سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری مازندران


ادامه ادامه مطلب سه

یکصد و سی و هشتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد

  یکصد و سی و هشتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه محتوای مفید تولید کنیم؟
  گزارش سفر وزیر اقتصاد به گلستان
  انتصاب مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومى استانداری آذربایجان غربی
  انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون
  پاره‌ای قواعد برای توسعه راه حل‌های ممکن
  نظریه‌های خلاقیت و نوآوری سازمانی و فناورانه
  فراگشت فلسفه ارتباطات
  کتاب: راهنمای نگارش و ویرایش صفحات وب
  مهم‌ترین وظیفه روابط عمومی، اقناع افکار عمومی نسبت به فعالیت‌های بهزیستی است
  آغاز چاپ روزنامه ها با ماشین خودکار قوه بخار و ...
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12212صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیجمعه، 25 تیر 1400 - 11:29
اندیشمندان روابط عمومی و ارتباطات: زندگی نامه دکتر حمید نطقی بیانگذار و پدر روابط عمومی ایران
دکتر حمید نطقی، دکتر نطقی، حمید نطقی، نطقی - حمید نطقی در 11 شهریور سال 1289 هجری شمسی در تبریز متولد شد. وی پس از گذراندن تحصیلات ابتدای در این شهر با خانواده خویش به شهر آستارا مهاجرت کرد و در مدرسه حکیم نظامی این شهر به ادامه تحصیل پرداخت و در همین مقطع از تحصیل با نیما‌یوشیج شاعر نوپرداز و بلند پایه ایران آشنا شد.
  

 

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| حمید نطقی در 11 شهریور سال 1289 هجری شمسی در تبریز متولد شد.


وی پس از گذراندن تحصیلات ابتدای در این شهر با خانواده خویش به شهر آستارا مهاجرت کرد و در مدرسه حکیم نظامی این شهر به ادامه تحصیل پرداخت و در همین مقطع از تحصیل با نیما‌یوشیج شاعر نوپرداز و بلند پایه ایران آشنا شد.

وی سپس به تهران آمد و در دانشکده حقوق دانشگاه تهران به تحصیل مشغول شد و در سال 1321 با درجه لیسانس از این دانشکده فارغ‌التحصیل و بلافاصله برای ادامه تحصیل در رشته حقوق قضایی، تا مقطع دکترا در دانشگاه استامبول آغاز کرد. وی به سبب علاقه‌مندی به ادبیات و شعر در این دانشگاه با نشریه‌های ادبی شروع به همکاری نمود و از این طریق راه خود را به سوی وسایل ارتباطی و جهان ارتباطات آغاز کرد .

دکتر نطقی پس از بازگشت به ایران در سال 1327، ابتدا به کنسرسیوم نفت و سپس به شرکت نفت ایران و انگلیس پیوست و به عنوان مشاور هیات مدیره کنسرسیوم و در شاخه ارتباط با مطبوعات اداره اطلاعات و انشارات شرکت نفت مشغول به کار شد.

وی در سال 1330 به مدیریت روابط عمومی شرکت نفت منصوب شد و از آن زمان به بعد فعالیت‌های جدی خود را در زمینه روابط‌عمومی آغاز کرد.

پس از تاسیس موسسه عالی روزنامه نگاری و روابط عمومی در سال 1346 از دکتر نطقی جهت مدیریت گروه روابط عمومی و تدریس دروس تخصصی این رشته دعوت به عمل آمد، در نتیجه وی از شرکت ملی نفت ایران منفک و کار خود را بطور تمام وقت در این موسسه آغاز کرد و در سال 1350 کتاب، مدیریت و روابط عمومی، را تالیف نمود.

دکتر نطقی تا سال 1357، مصادف با انقلاب اسلامی، خود بعنوان رئیس گروه آموزشی روابط عمومی همچنان باقی ماند.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با توجه به حذف رشته روابط عمومی از نظام آموزشی کشور همچنان به فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و مشاوره‌ای خود با مدیران واحدهای روابط عمومی کشور و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی (دانشکده علوم ارتباطات) ادامه داد، که در پی تلاش‌های ایشان و دکتر کاظم معتمدنژاد و همکاری و هماهنگی مسئولان آموزش عالی کشور، رشته علوم ارتباطات اجتماعی در سال 1368 مجددا در داخل دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی احیاء شد.

دکتر حمید نطقی به عنوان بنیان‌گذار و پدر روابط‌عمومی نوین ایران در 25 تیر ماه سال 1378، بدرود حیات گفت.
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آغاز چاپ روزنامه ها با ماشین خودکار قوه بخار و ...


  دمکراسی فارابی


  سرنوشت نخستین روزنامه ای که در آمریکا انتشار یافت


  نظریه‌های خلاقیت و نوآوری سازمانی و فناورانه


  راهنمایی های ضروری برای رسانه های جمعی


  روش های تبلیغ دهان به دهان


  صفر تا صد روابط عمومی در ایران/2


  اصول ۴۰گانه تریز (TRIZ)


  پاره‌ای قواعد برای توسعه راه حل‌های ممکن


  انتصاب مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومى استانداری آذربایجان غربی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دوم آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی