درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 6 مهر 1400 - 02:48   

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

تکنیک ساندویچ چیست؟

  تکنیک ساندویچ چیست؟


ادامه ادامه مطلب دو

تقویم روز ارتباطات/  نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری


ادامه ادامه مطلب سه

آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌

  آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تنها "سخنگوی" سازمان مدیر ارشد سازمان (وزیر) و رئیس مرکز روابط‌عمومی‌ آن است!
  6 درس مثبت روابط عمومی
  تکنیک ساندویچ چیست؟
  ایران، گرگ قبرستان می خواهد!
  آنچه باید بدانیم!/ نکاتی‌ درباره‌ تهیه‌ متن‌ یک‌ سخنرانی‌
  مرجعیت صداوسیما به عنوان مهم‌ترین منبع کسب اخبار طی سالهای اخیر کاهش یافته است
  بنیادگذار تریبون مردم که اعلام کرد انقلاب فرانسه نتوانست به وعده اش؛ تأمین عدالت اقتصادی عمل کند اعدام شد
  رشد 48 درصدی درآمد توسعه دهنده ها
  روابط عمومی‌های ناکارآمد، در نادیده شدن موفقیت‌های مدیریتی و اجرایی، حرفه‌ای‌‌اند!
  نقش دولت جدید برای انتخاب مدیران روابط‌عمومی چیست؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12190صفحه نخست » ادامه مطلب یکشنبه، 2 مرداد 1400 - 12:32
نخستین نظرسنجی روزنامه ای در جهان
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نشریه "Harrisburg Pennsylvanian" نخستین روزنامه در جهان بود که 24 جولای 1824 اولین نظرسنجی خودرا منتشر کرد.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| نشریه "Harrisburg Pennsylvanian" نخستین روزنامه در جهان بود که 24 جولای 1824 اولین نظرسنجی خودرا منتشر کرد. این نظرسنجی «چه کسی و با چه شرایطی می تواند بهترین رئیس جمهوری آمریکا باشد؟» عنوان داشت که انجام آن دو ماه طول کشیده بود و شش صفحه از صفحات این روزنامه را اشغال کرده بود.

 

این کار از آن پس روال عادی روزنامه ها شده است که پس از علمی شدن کار نظرسنجی، رسانه ها (به ویژه نشریات احزاب) اینک انجام نظرسنجی های خودرا به موسسات حرفه ای متخصص این کار واگذار می کنند.

تنها پرسشهای مربوط را به آنها می دهند و گاهی هم انجام این عمل را میان آنها به مناقصه می گذارند و این بنگاه ها از طریق توزیع پرسشنامه، مصاحبه تلفنی، دعوت مردم به میزگرد (فوکِس گروپ)، مصاحبه خانه به خانه و یا خیابانی جواب پرسش هارا جمع آوری و به کمک کامپیوتر و جداول ریاضی نتایج را با درصد تقریب آن تهیه می کنند که به سفارش دهنده داده می شود و انتشار می یابد و خبرگزاری ها نقل و به سایر رسانه ها می فرستند. بنابراین، این وظیفه عمدتا از دوش خبرنگار برداشته شده است و اینک در سطح وسیع تری انجام می شود.

دکتر فریدون وردی نژاد موسس روزنامه ایران از آغاز کار این روزنامه در سال 1373 هجری خورشیدی یک میز نظرسنجی در این روزنامه مرکب دبیر و شماری خبرنگار تاسیس کرد که پیرامون موضوعات و مسائل روز کسب نظر می کردند و این نظرات مورد توجه قرار می گرفت.

 

وردی نژاد در عین حال مدیرعامل خبرگزاری ملی (ایرنا) بود و این خبرگزاری را که در سال 1313 هجری به نام خبرگزاری پارس تاسیس شده است نوسازی و مدرنیزه کرد و برای پرورش روزنامه نگار، دانشکده خبررا تاسیس و یک موسسه نشر کتاب نیز ایجاد کرد.

 

منبع: http://www.iranianshistoryonthisday.com
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری


  ده‌ آزمون‌ درست‌نویسی‌ شرح‌ عکس‌ ‌


  آنچه باید بدانیم!/ نکاتی‌ درباره‌ تهیه‌ متن‌ یک‌ سخنرانی‌


  آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌


  6 درس مثبت روابط عمومی


  15 توصیه کاربردی به منظور ایجاد محتوای جذاب


  روابط عمومی دو


  نقش دولت جدید برای انتخاب مدیران روابط‌عمومی چیست؟


  تنها "سخنگوی" سازمان مدیر ارشد سازمان (وزیر) و رئیس مرکز روابط‌عمومی‌ آن است!


  روابط عمومی‌های ناکارآمد، در نادیده شدن موفقیت‌های مدیریتی و اجرایی، حرفه‌ای‌‌اند!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی