شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- این نماد بی تعریفها در کشور ما هم تعریف مشخصی ندارد. خیلیها در ضمیر ناخودآگاه «روابط عمومی» را کلید تمامی قفلهای بسته میدانند و سازمانهای بدون روابط عمومی را با حصارهای آهنین و درهای بسته سنگین به یاد میآورند.
این تعریفت قریبا با واقعیت هم خوانی دارد اما روابط عمومی ابعاد و زوایای پنهان و پیدای دیگر هم دارد. روابط عمومی موجودی زنده است که نفس میکشد، راه میرود، حرفم میزند، قد میکشد، لبخند میزند، درگیر میشود، بحث میکند، گاه به پیری و فرتوتی تن میسپارد و گاه میمیرد. کامیاری و ناکامی یک سازمان به رفتار همین موجود زنده، بستگی تام و تمام دارد. بی توجهی وکم توجهی صورت گرفته ازسوی مدیران ارشد وزارتخانه هاوسازمانهای مختلف جایگاه امروز روابط عمومی معلول عملکرد تؤام با اشکال فعالان این حوزه است.
وقتی ما نتوانسته ایم اعتماد مدیران را به مزایای روابط عمومی جلب کنیم چطور انتظار داریم مردم روابط عمومی را بشناسند و به آن اعتمادکنند. مگر نه این که روابط عمومی، عامل تقویت و توسعه تفاهم میان دولت به معنای عام آن و مردم است؟ مگرنه این که روابط عمومی کلاننگر، خلاق، جریان ساز و از یک سو مدعی العموم و از سوی دیگر وکیل مدافع است؟ پس چرا در برنامه ریزی و تدوین معادلات مهم و سرنوشت ساز، کمتر به حساب می آید؟ آیا ما به عنوان فعالان این حوزه مقصر اصلی نیستیم؟ چرا نتوانسته ایم مزایا و نتایج اقدامات حرف های روابط عمومی را مستند کرده و به آنها که بایسته و شایسته است بقبولانیم؟
ورود تکنولوژی های نوین را فرصت مناسبی برای اثبات شایستگی های روابط عمومی می دانیم امروز بیش ازهرزمان دیگری جامعه روابط عمومی ایران به مدد دانش و تکنولوژی های نوین اطلاعات و ارتباطات مستعد برنامه ریزی، ارایه راه حل و مشارکت فعال درفرآیند توسعه کشور است. تحقق این امر را در گرو توجه به مقوله آموزش بوده و بایدبرای اثبات شایستگی های ”روابط عمومی” تلاش داشته باشیم . دراین صورت جدی خواهیم بود و جدی گرفته می شویم. "اصول مهم روابط عمومی در آریا چرم" سعی در رسیدن به تفاهم با مخاطب، تأکید بر اطلاع یابی درکنار اطلاع رسانی، مخاطب گرایی،عمل به اصول اخلاقی،انتخاب الگوی ارتباطی دوسویه، تأثیرپذیری ازافکارعمومی درکنارتأثیرگذاری برآن، تأکید بر رسیدن به تفاهم ازطریق گفتگو، وجود موازنه بین منبع ومخاطب درفرایندارتباط و مشارکت گرایی ذکرکرد . عصرما، عصرمشتری سالاری است. روابط عمومی آریا چرم به دنبال جلب رضایت مشتری است. هدف رضایت کامل مشتری می باشد که ما آن راشناسایی ومدیریت خواهیم نمود و نیازهای مخاطبان رابه شایستگی پاسخ دهیم .
کار روابط عمومی خدمت به مدیریت،اهداف و برنامه های سازمان است و اساس کار آن، کسب منافع برای مجموعه خود است؛ بنابراین باید به روابط عمومی وکارکردهای آن، بهتر و منطقی تر نگاه کرد و در این صورت است که روابط عمومی می تواند در فراز و نشیب های سازمانی سربلند و سرافراز شود.
|