شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، مترجم: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)- بخش «روابط» روابط عمومی گاهی اوقات می تواند با میل به دریافت پوشش به هر قیمتی، محو گردد. در واقعیت، این روابط انسانی است که روابط عمومی ایجاد می کند و مدعی است که می تواند یک کمپین را پیروز یا باعث شکست آن شود. اگر محتوای پیشرفته (برای مثال: دستورالعمل های دیجیتال، کمپین های ویدئویی یا مقالات) آن طور که باید به موفقیت ختم نمی شوند، ممکن است وقت آن رسیده باشد که با تیم آزادکار روابط عمومی نشستی داشته باشید و برخی از اصول ورود به بازاریابی را مورد استفاده قرار دهید.
تولید محتوا در تقابل ترویج محتو
پنهان نیست که محتوای عالی می تواند تنها به واسطه ترویج خوب جایگاه بهتری را پیدا کند، اماچه چیزی تیم ترویج می تواند به تیم تولید محتوا ارائه دهد؟
بدیهی است که انتظار موفقیت در صورتی که تیم ترویج را در هنگام تولید محتوا در تاریکی رها کنید، انتظار بیهوده ای است. اولین حضور در معرض دید عامه برای محتوای شما نباید در آخر کار اتفاق بیافتد. تیم ترویج و تولید محتوا باید روابطی استراتژیک و مشترک را داشته باشند تا محتوا بتواند جلا خورده و قابل ترویج شود.
تیم روابط عمومی درک قوی از گرایش های رسانه ای دارد که می تواند بر سه حوزه ضروری تحقیقات محتوا اثرگذار باشد:
1. تحلیل مخاطب: چه کسی درباره صنعت صحبت می کند؟ درباره عناوین مرتبط با دستاوردهای شما چطور؟ متخصصان روابط عمومی این مهارت ها و تجربیات را برای نفوذ به اجتماعات در شبکه های اجتماعی و وبسایت ها در اختیار دارند. آنها می توانند از این داشته ها برای درک کیستی علاقه مندان به جایگاه رسانه ای بدست آمده شما استفاده کنند.
2. ارزیابی رسانه ها: کجا می خوانند و به اشتراک می گذارند؟ دانستن اینکه کدام سایت ها به صورت متداول به شناسایی بهترین زبان و رویکرد برای استفاده از قطعات محتوای پیشرفته شما کمک می کنند. عناوین متنوع در سایت ها از میزان محبوبیت متفاوتی برخوردارند و این یک عملکرد ویژه روابط عمومی است که بتواند درک کند کدام زوایا در کدام سایت ها بهتر کار می کنند و در این میان از مزایا و ویژگی های خود بهره ببرد.
3. شناسایی محتوا: چه چیزی محبوبیت بیشتری در میان این مخاطبان و سایت ها دارد؟ دانستن اینکه کدام نوع از عناوین محتوای پیشرفته اهمیت بیشتری برای تولید دارند. آیا مخاطب شما واکنش خوبی به یک کتاب الکترونیکی یا یک مجموعه تلویزیونی که می خواهد موثر باشد، نشان می دهد؟ تیم روابط عمومی شما باید قادر باشد که این موارد را به دانش شما اضافه کند.
استراتژی ورودی روابط عمومی شبیه چیست؟
چه این مساله را باور کنید یا خیر، شما می توانید از تیم روابط عمومی خود برای جذب متخصصان و اثرگذاران پیش از اینکه محتوا منتشر شود و حتی قبل اینکه کار را شروع کنید استفاده نمایید.
از تیم روابط عمومی خود بپرسید که چگونه می توانند به شما در رسیدن به اثرگذاران پیش از تولید محتوا به منظور تعیین عناوین و ایده های مورد نظر کمک کنند. (افرادی که به خوبی متصل شده اند و در حوزه تخصصی شان شناخته شده اند.) هنگامی که بازخورد خود را دریافت می کنید که یک اتصال طبیعی برای دعوت از آنها از طریق رهبران برای تاثیر مضاعف محتوا وجود داشته باشد. این اتصال طبیعی از طریق شرکت در یک مصاحبه یا به اشتراک گذاری برخی یافته های آنها تحقق می پذیرد.
درگیر کردن اثرگذاران اعتبار و اقناعگری محتوا را افزایش می دهد و اگر تیم شما محتوایی عالی تولید کند و روابطی عالی را طراحی کند، این اتصالات خوب با متخصصان ممکن است به افزایش دامنه نمایش محتوایتان ختم شود.
موقعیت نهایی برد-برد: محتوای شما اطلاعات زیادی را در خود دارد و کیفیت بالاتر محتوا سبب به اشتراک گذاری بیشتر می شود، تاثیرگذاران اندیشه رهبری خود را به کار می گیرند و خوانندگان یا کاربران بهترین تجارب ممکن را دریافت می کنند.
نتایج یکپارچه سازی روابط عمومی و تولید محتوا
بنابراین، چگونه می توانید محتوای خود را با تیم های ترویج یکپارچه کنید و نتایج آن شبیه به چیست؟
پیش از همه، مطمئن شوید که هیچ منبعی وجود ندارد؛ ارتباطات باز برای محتوای خوب شما ضروری است. تیم ترویج می تواند از دانش تحقیق و اندیشه فرآیندهایی که این محتوا را به دنیا آورده اند منتفع شود و تیم خلاقیت باید همه چیزهایی را در باب روابط بیاموزد و بداند که روابط عمومی چه چیزهایی را می تواند ایجاد کند و دارای چه تجربیاتی است.
مطمئن شوید که هر دو تیم فرآیندها و همدیگر را درک کرده اند و مطمئن شوید که آنها می توانند سوالات ضروری را درباره اینکه به کجا می توانند کمک کنند و در هر مرحله به چه کسانی باید پاسخگو باشند را پاسخ دهند.
یک ترویج و تولید محتوای یکپارچه نتایج نهایی کمپین شما را به شرح ذیل نشان می دهد:
• علاقه بیشتر رسانه ها و دریافت پوشش برای محتوای پیشرفته شما
• بازخوردهای منفی کمتر از رسانه ها، چراکه محتوا به خوبی و دقیقه به قامت مخاطبان دوخته شده است.
• نرخ بالای کلیک برای محتوای شما (به این معناست که محتوای مناسب در جای مناسب قرار داده شده است و این تنها از طریق تحقیقات دقیق بدست می آید.)
• اگر محتوا به خوبی طراحی شود، شاهد بهترین نتایج خواهید بود، سطح شیب دار تحقیقات شما با کشش در بینش هایی از تیم روابط عمومی شما بدست می آید. چه آژانس خارجی یا بخش داخلی باشد، زمان آن رسیده که شروع به گفتگو و حرکت به سوی همکاری استراتژیک بیشتر کنید تا محتوا بتواند بازخوردهایی را به همراه آورد که مستحق آن می باشد.
برای آموختن بیشتر این خصوص می توانید مقالات ما را در شارا دنبال کنید.
منبع: http://www.business2community.com/content-marketing/boost-content-marketing-returns-pr-integration-0939792#tq5xKLFTxb6ExAUQ.99
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|