درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 14 مهر 1401 - 08:14   

فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد

  فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

انتشار فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  انتشار فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب سرپرست دفتر مدیرکل و روابط‌عمومی بنیاد خراسان رضوی

  انتصاب سرپرست دفتر مدیرکل و روابط‌عمومی بنیاد خراسان رضوی


ادامه ادامه مطلب سه

راه‌اندازی نخستین شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان در تایوان

  راه‌اندازی نخستین شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان در تایوان


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام
  جایگاه نوآوری در مدیریت آینده
  نگرش سیاسی بر انتشار اخبار جعلی موثر است
  راه‌اندازی نخستین شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان در تایوان
  رییس جدید مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت راه و شهرسازی منصوب شد
  روابط‌عمومی‌های برتر استان قم انتخاب شدند
  انتصاب سرپرست دفتر مدیرکل و روابط‌عمومی بنیاد خراسان رضوی
  9 جمله ای که باعث افزایش رضایت شغلی کارمندان خواهد شد
  الگوی ژورنالیستی لنین
  راه اندازی کمیته تخصصی رسانه و روابط‌عمومی هیات اندیشه ورز ورزش و جوانان خراسان جنوبی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11952صفحه نخست » فناوری نوشنبه، 21 تیر 1393 - 07:45
متخصصان روابط عمومی و استفاده از آزمون های روانشانسی فیسبوک
مطالعات روانشناسانه فیسبوک از یادداشت های مثبت و منفی یادداشت ها و رفتار آنلاین و رویکرد کارکنان جزو بخش هایی هستند که نمی توان آن را از نشریات نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، اسلت، گاردین و سایر رسانه ها جدا کرد. در واقع این کار یکی از بی اخلاقی هایی است که از رسانه های اجتماعی انجام می شود و طی آن کاربرانی را که از همه جا بی خبر هستند در محیط شبکه اجتماعی همانند موش آزمایشگاهی آزمایش می کنند.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، استیو گلدشتاین- مطالعات روانشناسانه فیسبوک از یادداشت های مثبت و منفی یادداشت ها و رفتار آنلاین و رویکرد کارکنان جزو بخش هایی هستند که نمی توان آن را از نشریات نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، اسلت، گاردین و سایر رسانه ها جدا کرد. در واقع این کار یکی از بی اخلاقی هایی است که از رسانه های اجتماعی انجام می شود و طی آن کاربرانی را که از همه جا بی خبر هستند در محیط شبکه اجتماعی همانند موش آزمایشگاهی آزمایش می کنند.


بر اساس نظر نشریه تایمز، فیسبوک خبرخوان بیش از نیم میلیون نفر از کاربرانش را به صورت تصادقی با یادداشت های مثبت و منفی دستکاری کرده است تا بتواند نتیجه های خود را از آن دریافت نماید.


گاردین می نویسد: در یک آزمایش که در سال 2012 انجام شد، فیسبوکلمات احساسی اصلی را از 700 هزار خبر مخفی کرده است، تا تاثیر آن را بر رفتار آزمایش شوندگان در شبکه اجتماعی بررسی کند.


بر مبنای نظر تایمز، این آزمایش بدون اطلاع یا رضایت کاربران انجام شده است، همچنین شرکت پاسخ داده است که در مواردی که برای خدمت آورده است نوشته شده که هر نوع دستکاری در خبرخوان توسط شبکه اجتماعی جزو حقوق او به شمار می رود.


در بحث گاردین اشاره شده است: یک محقق غیر متصل به آزمایش فیسبوک گفت که یک شرکت نیازی به دریافت «اجازه آزادی اخلاقی» ندارد چراکه آنها موارد قرار داد فیسبوک را تیک می زنند.


لحن کلی پوشش رسانه ای در مورد فیسبوک همانند اختاپوس جهانی با نبوغ شیطانی برای جذب و دستکاری داده های افراد سخن می گوید.


اما پس از فروکش عصبانیت واقعی یا دروغین افراد، ارتباطگران برند احتمال دارد توجهات خودشان را به یافته های تجربی معطوف کنند.


بر مبنای گزارش تایمز، با عنایت توجهات بیشتر، تجربه نشان داده است که حالت های افراد بسته به زمان واگیرند. افرادی که کلمات مثبت بیشتری را در اخبار فیسبوک خود می بینند، مایل هستند که کلمات مثبت بیشتری را در یادداشت های فیسبوکی شان به کار برند درحالیکه افرادی که یادداشت های منفی بیشتری را در فیسبوک می بینند بیشتر منفی گرایی می کنند. نتایج مطالعه در ژورنال «مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم ایالات متحده امریکا» منتشر شده است.


اگر شما برای فعالیت های برندسازی خودتان در کانال های اجتماعی هزینه هایی می پردازید، ممکن است بخواهید چیزهایی را در فیسبوک بداندی. «وقتی بیان مثبت تولید می کنید، مردم یادداشت های مثبت بیشتری تولید می کنند و در مقابل واژ] های منفی نیز باعث می شود که مخاطبان شما از الگوی منفی تان تبعیت کرده و از همان واژه ها استفاده کنند.


بنابراین ممکن است بتوانیم از فیسبوک برای این گونه مطالعاتش متشکر باشیم شاید هم باید از این تشکر کنیم که شما نمی توانید با این گونه کارهای فیسبوک مقابله کنید و کاری انجام نمی دهید. و این روند ادامه می یابد.


منبع: http://www.prnewsonline.com/water-cooler/2014/06/30/how-dare-facebook-treat-us-like-lab-rats-but-hey-look-at-the-findings/?hq_e=el&hq_m=2909805&hq_l=14&hq_v=472ca672b
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  جایگاه نوآوری در مدیریت آینده


  نگرش سیاسی بر انتشار اخبار جعلی موثر است


  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد