درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 شهریور 1402 - 09:02   

فراخوان ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد

  فراخوان ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منصوب شد

  مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

روز جهانی پاک‌سازی زمین و نقش ارتباطات و روابط‌عمومی

  روز جهانی پاک‌سازی زمین و نقش ارتباطات و روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی، پاشنه آشیل اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی است
  شرکت‌های بزرگ فناوری می گویند مقررات هوش مصنوعی لازم است
  اهمیت پذیرش و یادگیری از اتفاقات ناگوار زندگی/ آنچه که انکار می‌کنید، شما را شکست می‌دهد
  PR Newswire اولین محصول اشتراک‌گذاری اجتماعی را منتشر کرد
  روابط‌عمومی‌ ورزشی و پتانسیل حضور رونالدو در ایران
  سنگاپور آتش‌نشانان را با عینک هوش مصنوعی مسلح می‌کند
  روز جهانی پاک‌سازی زمین و نقش ارتباطات و روابط‌عمومی
  گردهمایی دو روزه مدیران روابط‌عمومی منطقه یک سازمان دامپزشکی کشور
  برگزاری آیین تقدیر از برگزیدگان جشنواره ها و مسابقات روابط‌عمومی و آموزش همگانی در سال 1402
  شایستگی روابط‌عمومی در سازمان‌ها و سندروم شیشه خیارشور
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11952صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیشنبه، 21 تیر 1393 - 07:45
متخصصان روابط عمومی و استفاده از آزمون های روانشانسی فیسبوک
مطالعات روانشناسانه فیسبوک از یادداشت های مثبت و منفی یادداشت ها و رفتار آنلاین و رویکرد کارکنان جزو بخش هایی هستند که نمی توان آن را از نشریات نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، اسلت، گاردین و سایر رسانه ها جدا کرد. در واقع این کار یکی از بی اخلاقی هایی است که از رسانه های اجتماعی انجام می شود و طی آن کاربرانی را که از همه جا بی خبر هستند در محیط شبکه اجتماعی همانند موش آزمایشگاهی آزمایش می کنند.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، استیو گلدشتاین- مطالعات روانشناسانه فیسبوک از یادداشت های مثبت و منفی یادداشت ها و رفتار آنلاین و رویکرد کارکنان جزو بخش هایی هستند که نمی توان آن را از نشریات نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، اسلت، گاردین و سایر رسانه ها جدا کرد. در واقع این کار یکی از بی اخلاقی هایی است که از رسانه های اجتماعی انجام می شود و طی آن کاربرانی را که از همه جا بی خبر هستند در محیط شبکه اجتماعی همانند موش آزمایشگاهی آزمایش می کنند.


بر اساس نظر نشریه تایمز، فیسبوک خبرخوان بیش از نیم میلیون نفر از کاربرانش را به صورت تصادقی با یادداشت های مثبت و منفی دستکاری کرده است تا بتواند نتیجه های خود را از آن دریافت نماید.


گاردین می نویسد: در یک آزمایش که در سال 2012 انجام شد، فیسبوکلمات احساسی اصلی را از 700 هزار خبر مخفی کرده است، تا تاثیر آن را بر رفتار آزمایش شوندگان در شبکه اجتماعی بررسی کند.


بر مبنای نظر تایمز، این آزمایش بدون اطلاع یا رضایت کاربران انجام شده است، همچنین شرکت پاسخ داده است که در مواردی که برای خدمت آورده است نوشته شده که هر نوع دستکاری در خبرخوان توسط شبکه اجتماعی جزو حقوق او به شمار می رود.


در بحث گاردین اشاره شده است: یک محقق غیر متصل به آزمایش فیسبوک گفت که یک شرکت نیازی به دریافت «اجازه آزادی اخلاقی» ندارد چراکه آنها موارد قرار داد فیسبوک را تیک می زنند.


لحن کلی پوشش رسانه ای در مورد فیسبوک همانند اختاپوس جهانی با نبوغ شیطانی برای جذب و دستکاری داده های افراد سخن می گوید.


اما پس از فروکش عصبانیت واقعی یا دروغین افراد، ارتباطگران برند احتمال دارد توجهات خودشان را به یافته های تجربی معطوف کنند.


بر مبنای گزارش تایمز، با عنایت توجهات بیشتر، تجربه نشان داده است که حالت های افراد بسته به زمان واگیرند. افرادی که کلمات مثبت بیشتری را در اخبار فیسبوک خود می بینند، مایل هستند که کلمات مثبت بیشتری را در یادداشت های فیسبوکی شان به کار برند درحالیکه افرادی که یادداشت های منفی بیشتری را در فیسبوک می بینند بیشتر منفی گرایی می کنند. نتایج مطالعه در ژورنال «مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم ایالات متحده امریکا» منتشر شده است.


اگر شما برای فعالیت های برندسازی خودتان در کانال های اجتماعی هزینه هایی می پردازید، ممکن است بخواهید چیزهایی را در فیسبوک بداندی. «وقتی بیان مثبت تولید می کنید، مردم یادداشت های مثبت بیشتری تولید می کنند و در مقابل واژ] های منفی نیز باعث می شود که مخاطبان شما از الگوی منفی تان تبعیت کرده و از همان واژه ها استفاده کنند.


بنابراین ممکن است بتوانیم از فیسبوک برای این گونه مطالعاتش متشکر باشیم شاید هم باید از این تشکر کنیم که شما نمی توانید با این گونه کارهای فیسبوک مقابله کنید و کاری انجام نمی دهید. و این روند ادامه می یابد.


منبع: http://www.prnewsonline.com/water-cooler/2014/06/30/how-dare-facebook-treat-us-like-lab-rats-but-hey-look-at-the-findings/?hq_e=el&hq_m=2909805&hq_l=14&hq_v=472ca672b
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


  هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی‌: تا 10 مهر فرصت ارسال آثار باقی است


  رونالدو و دیپلماسی ورزشی


  شایستگی روابط‌عمومی در سازمان‌ها و سندروم شیشه خیارشور


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  تکرار یک تحدید؛ «پروانه روزنامه‌نگاری»


  حامد بلخاری مدیر روابط‌عمومی سندیکای بیمه‌گران ایران شد


  گردهمایی دو روزه مدیران روابط‌عمومی منطقه یک سازمان دامپزشکی کشور


  برگزاری آیین تقدیر از برگزیدگان جشنواره ها و مسابقات روابط‌عمومی و آموزش همگانی در سال 1402


  ‍ انتشار شماره ۱۶۰ «مدیریت ارتباطات»


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی/ هوش مصنوعی مولد و روابط‌عمومی: آینده ارتباطات