درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 06:55   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11940صفحه نخست » جهان روابط عمومیجمعه، 20 تیر 1393 - 19:30
ارتباط‌گران: فرصتی حتّی برای صنعت رو به زوال روزنامه
در دوران کودکی من، خانواده‌ام آگهی‌ای را از روزنامۀ تایمز که سطور ابتدای آن از "داستان دو شهر" اثر چارلز دیکنز بود قیچی کردند و در مکان امنی در میزتحریر کنار تختخوابم گذاشتند. بند آغازین به این صورت بود، "بهترین روزگار و بدترین ایام بود. دوران عقل و زمان جهل بود. روزگار اعتقاد و عصر بی‌باوری بود. موسم نور و ایّام ظلمت بود. بهار امید و زمستان ناامیدی. همه چیز در پیش روی گسترده بود و چیزی در پیش روی نبود. همه به سوی بهشت می‌شتافتیم و همه در جهت عکس ره می‌سپردیم."
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  در دوران کودکی من، خانواده‌ام آگهی‌ای را از روزنامۀ تایمز که سطور ابتدای آن از "داستان دو شهر" اثر چارلز دیکنز بود قیچی کردند و در مکان امنی در میزتحریر کنار تختخوابم گذاشتند.


بند آغازین به این صورت بود، "بهترین روزگار و بدترین ایام بود. دوران عقل و زمان جهل بود. روزگار اعتقاد و عصر بی‌باوری بود. موسم نور و ایّام ظلمت بود. بهار امید و زمستان ناامیدی. همه چیز در پیش روی گسترده بود و چیزی در پیش روی نبود. همه به سوی بهشت می‌شتافتیم و همه در جهت عکس ره می‌سپردیم." (داستان دو شهر، ترجمه ابراهیم یونسی، مؤسّسه انتشارات آگاه، 1377)


غیر از کمک به ترویج عشق به ادبیات، قطعۀ مزبور در وجود من نقش بست و به من چشم‌اندازی بخشید، بخصوص وقتی که دنیای درهم و برهم روابط عمومی و ارتباطات مطرح باشد.


بعد از خواندن گزارش طرح مرکز تحقیقات پیو (Pew Research Center) برای تفوّق در روزنامه‌نگاری با عنوان "وضعیت رسانه‌های خبری در سال 2013" را خواندم، سطر اوّل بند مزبور به خاطرم آمد.


گزارش مزبور، که اوائل این هفته انتشار یافت، کاسته شدن مصیبت‌بار از ابعاد و شمارگان روزنامه‌نگاری سنّتی را، که با وارونه‌سازی مجاری رسانه‌ای سنّتی به وسیلۀ شبکۀ اینترنت صورت می‌گیرد و مردم تدریجاً از خیر خواندن خبرها می‌گذرند، به صورت مستند ارائه کرد (نگاه کنید به نمودار اطّلاعاتی زیر).


در نظر اهلّ حرفۀ روابط عمومی، افول روزنامه‌ها در سراسر آمریکا به این معنی است که تعداد کمتری از گزارشگران ندای خود را بلند می‌کنند و رسانه‌های معدودتری پیام‌های خود را بیرون می‌فرستند. این کار به رقابت در حدّ بالا در میان ارتباط‌گران برای جلب توجّه رسانه‌ها می‌افزاید – یعنی اگر تمام آنچه که شما پیگیری می‌کنید رسانه‌های سنّتی باشد.


امّا کاسته شدن از ابعاد اطاق خبر به معنی زوال حرفۀ روابط عمومی نیست. بنا به آنچه که مرکز تحقیقاتی مزبور بیان می‌کند، بسیاری از نقش‌آفرینان دیگر هستند که محتوایی را به وجود می‌آورند که "می‌تواند سبب پیشبرد دانش شهروندان دربارۀ امور عمومی شود" – مانند کایزر هلت نیوز (Kaiser Health News)، اینسایدساینس (Insidescience) و شبکۀ گزارش غذا و محیط زیست (Food and Environment Reporting Network).


و هر بخشی را (اعم از انتفاعی یا غیرانتفاعی) در نظر داشته باشید، گنجینه‌ای از سایت‌های اینترنتی وجود دارد که بتواند به عنوان مجرایی برای رسیدن به مخاطبان و موکّلان شما عمل کند.
رسانه‌های اجتماعی نیز این خلأ را پر می‌کنند. در ترکیبی از جدید و قدیم، استفاده از کانال‌های اجتماعی برای انتشار خبر این ناکامی را نشان می دهد که از زمان بیرون خزیدن ما از دریای عظیم، چگونه مردم به سوی خبر و اطّلاعات جذب شده‌اند: یعنی از طریق کسب خبر از دوستان و خانواده.


در گزارش آمده است که شبکه‌بندی اجتماعی اکنون بخشی از این فرایند است: 15درصد بزرگسالان ایالات متّحده بیشترین میزان خبر را به این طریق از دوستان و خانواده خود کسب می‌کنند و اکثریت عظیمی از آنها (77درصد) پیوندهای مربوط به متن کامل خبر را دنبال می‌نمایند.


البتّه، استفاده از سایت‌های اینترنتی و کانال‌های اجتماعی مستلزم ابزارهایی متفاوت با آن چیزی است که با مؤسّسات رسانه‌ای سنّتی کار می‌کردند. امّا آنها مظهر فرصت فراوانی برای نمایندگان روابط عمومی برای گسترش خیمۀ خویش و دسترسی به کسانی هستند که قبلاً در دسترس نبودند. با رقیق شدن اطاق‌های خبر، این وظیفه به عهده ارتباط‌گران خواهد بود که روابط جدید را برقرار کنند و، با انجام دادن این کار در اوقات خوب و بد، برای حصول نتایج بهتر تلاش نمایند.


http://www.prnewsonline.com/prnewsblog/index.php/2013/03/21/communicators-theres-opportunity-even-with-a-declining-newspaper-industry/?hq_e=el&hq_m=2642317&hq_l=19&hq_v=472ca672b1Comments

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد