درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 10:26   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11925صفحه نخست » چهارشنبه، 18 تیر 1393 - 06:28
نکات مدیریتی
مدیریت غیبت‌های مکرر کارکنان
غیبت کارکنان بیش از آنکه فکر می‌کنید برای کسب‌وکار شما مخرب است. طبق تحقیقی که اخیرا انجام شده، این موضوع می‌تواند به میزان 9 درصد پرداختی‌های شما به کارکنان هزینه داشته باشد. البته ضرر این غیبت‌ها برای کسب‌وکار شما به هر دلیلی، فقط مالی نیست.
  

مدیریت غیبت‌های مکرر کارکنان

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- غیبت کارکنان بیش از آنکه فکر می‌کنید برای کسب‌وکار شما مخرب است. طبق تحقیقی که اخیرا انجام شده، این موضوع می‌تواند به میزان 9 درصد پرداختی‌های شما به کارکنان هزینه داشته باشد. البته ضرر این غیبت‌ها برای کسب‌وکار شما به هر دلیلی، فقط مالی نیست.

کارشناسان منابع انسانی معتقدند شرکت‌هایی که کارمندانی دارند که خود را وقف کار می‌کنند و همیشه به موقع سر کار حاضر می‌شوند، مزیت رقابتی متمایزی دارند. مدیریت غیبت کارکنان یک فاکتور مهم در موفقیت شرکت محسوب می‌شود؛ به خصوص برای کارآفرینانی که دارایی‌های شخصی، قلب و روح خود را در کسب‌وکارشان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

موسسه CIPDL در پژوهش اخیر، هزینه سالانه غیبت‌های مکرر کارکنان را در سازمان‌های بریتانیایی بالغ بر 29 میلیارد یورو برآورد کرده است. کاتیا هلسال مشاور توانبخشی حرفه‌ای، درمورد نحوه مدیریت این مشکل پرهزینه توصیه‌هایی دارد.

به‌عنوان یک مشاور با بیش از 10 سال تجربه، اغلب با سوالات مدیران منابع انسانی و مدیران اجرایی درخصوص نحوه مدیریت غیبت‌های کارکنان روبه‌رو می‌شوم. به نظرم یکی از شایع‌ترین مشکلات سازمان‌ها تداوم و تکرار این امر در میان کارکنان است.

افرادی که مسوول رسیدگی به غیبت‌های کارکنان هستند با من درخصوص این معضل شایع سخن می‌گویند. آنها سخت به‌دنبال راه حلی برای این مشکل هستند و ازسویی نمی‌خواهند کارکنانی را که به‌دلیل بیماری غیبت کرده‌اند تحت فشار قرار دهند. این رویکرد به افزایش چشمگیر مدت‌زمان غیبت کارکنان در دوره بیماری و نیز تکرار چنین غیبت‌هایی منجر می‌شود.

از طرف دیگر این گروه از مدیران درخصوص دلایل غیبت کارکنان دچار تردید هستند و احتمالا تمایل بسیاری به بازگشت کارکنان به روند کار دارند. درنتیجه کارمندی که غیبت کرده است حس می‌کند موردتوجه مدیر خود نیست و به همین دلیل ساعات عدم حضور خود را در محل کار تحت عنوان مرخصی استعلاجی افزایش می‌دهد یا حتی احساس می‌کند برای بازگشت به‌کار تحت فشار فراوان است، درحالی‌که واقعا توانایی حضور در محل کار را ندارد.

اگر دغدغه‌ای درخصوص مدت زمان و بسامد غیبت شغلی فرد وجود دارد، احتمالا بتوان با استفاده از روش‌های درمانی به حل آن پرداخت. درواقع کارفرمایان می‌توانند در تعامل با پزشکان با چنین مشکلی روبه‌رو شوند یا حتی امکان انجام معاینه‌های پزشکی کامل را برای کارکنان خود فراهم کنند.


استفاده از مصاحبه‌های بازگشت به کار
چنین مصاحبه‌هایی می‌توانند در فرآیند مدیریت غیبت کارکنان به مدیران منابع انسانی کمک کند و باید پرسش‌نامه‌هایی در این خصوص و با توجه به مسائل پزشکی تهیه شود. برخی موضوعات مهم که باید در این نوع مصاحبه‌ها مورد توجه قرار گیرند، عبارت است از:

- اطلاع از مصرف هرگونه دارویی که عوارض جانبی آن بر کیفیت فعالیت شغلی فرد تاثیرگذار باشد.

- اطلاع از اینکه که آیا پزشک معالج فرد با بازگشت وی به‌کار موافق بوده و در این صورت چه توصیه‌هایی در این خصوص داشته است؟

- سوال از کارمند درخصوص نیاز به هر گونه کمک از سوی سازمان

- اطلاع از مشکلات کاری ازجمله مسائل ارتباطی کارمند در محل کار، احساس نارضایتی و شکایات وی.


غیبت در محدوده زمانی معین
اگر غیبت‌های ناشی از بیماری به‌صورت مکرر اتفاق می‌افتد، به‌دنبال الگوی خاص و شناسایی مسائل و دلایل مرتبط با آن باشید.

- درصورت لزوم با اعمال سیاست‌هایی مصرف سیگار و سایر مواد مضر را در سازمان محدود کنید.

- امکان وجود دلایلی مبنی‌بر نیاز مستمر کارمند به غیبت‌های مکرر و دوره‌ای را بررسی کنید.
- به‌صورت مستقیم به گفت‌وگو با فرد مورد نظر اقدام کنید.

- اگر دغدغه‌هایی درخصوص سلامت کارکنان و غیبت‌های مکرر آنان دارید، از مشاوره پزشکی استفاده کنید.


مکانیزم‌های پشتیبانی
بررسی انتخاب بهترین مکانیزم‌های پشتیبانی شامل موارد زیر است:

- توجه به اینکه چه نوع سازگاری‌های محیطی با توجه به محدودیت‌های فرد، مورد نیاز سازمان است.

- ارائه برنامه بازگشت مرحله به مرحله به‌کار که براساس توانایی‌ها و محدودیت‌های فرد طراحی شده است.

- بررسی امکان اصلاح وظایف فرد در فاز بازگشت به کار.

- شناسایی نقش جایگزین مناسب برای فرد مورد نظر.

- تنظیم بررسی‌های منظم، رسیدگی به فرآیند پیشرفت، پشتیبانی و سایر مشکلات.
توصیه من به مدیران، عدم واهمه از انجام بحث‌ها و برقراری ارتباطات صادقانه با کارکنان است؛ به‌ویژه در مواردی که غیبت‌ها به صورت مکرر انجام می‌شود. چنین ارتباطی کمک بزرگی به شناسایی موانع بازگشت به‌کار و مسائل مربوط به آن می‌کند و همچنین در طرح انتظارات تمامی طرف‌های درگیر کارآمد است.

انجام بحث‌های صادقانه کارکنان را در بیان دغدغه‌های خود و درخواست کمک از سازمان یاری می‌رساند. از دیدگاه کارفرمایان چنین بحث‌هایی روش مناسبی برای مدیریت موثر و نظارت بر عملکرد کارکنان از جنبه میزان غیبت‌های شغلی حاصل از بیماری محسوب می‌شود. این روش علاوه‌بر این فرآیند، مدیریت غیبت‌های مکرر کارکنان را نظام‌مند، شفاف و عادلانه می‌کند.


منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۲۴۳



 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد