درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 19:11   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اخبار ممنوعه
  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی
  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید
  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11812صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیچهارشنبه، 24 فروردین 1401 - 12:02
پنج توصیه روابط عمومی برای کارآفرینان
روابط عمومی می تواند ابزاری قدرتمند و موثر برای کسب و کار شما باشد. اما باید بدانید که روابط عمومی چیزی بیشتر از ارسال گزارش های مطبوعاتی است. روابط عمومی درباره داستانسرایی، ایجاد روایت های صحیح، و قابلیت اشتراک گذاری آن داستان ها و روایات در کانال های مختلف اطلاع رسانی است. در این زمینه 5 توصیه مطرح است که در ادامه می خوانیم:
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| روابط عمومی می تواند ابزاری قدرتمند و موثری برای کسب و کار شما باشد اما باید بدانید که روابط عمومی چیزی بیشتر از ارسال گزارش های مطبوعاتی است.


روابط عمومی درباره داستانسرایی، ایجاد روایت های صحیح، و قابلیت اشتراک گذاری آن داستان ها و روایات در کانال های مختلف اطلاع رسانی است. در این زمینه 5 توصیه مطرح است که در ادامه می خوانیم:


1. پتانسیل های روابط عمومی را برای مدیریت ادراک درک کنید.


بیل گیتس صاحب بزرگترین بیزینس جهان می گوید: «اگر یک دلار برایم باقی مانده بود، آن را صرف روابط عمومی می کردم.» در حالیکه احتمال دارد در واقع بیل گیتس در این موضوع می خواهد بگوید که روابط عمومی آن اندازه مهم است که برای موفقیت اگر یک دلار هم برایت باقی ماند باید آن را صرف روابط عمومی کنید. در عین حال باید دانست که روابط عمومی تنها ارسال گزارش های خبری برای خبرنگاران نیست. اگرچه رسانه نقش اساسی و محوری را در صنعت بازی می کند، مهم است که توانایی های مدیریت ادراک را برای هر رسانه تشخیص دهیم. در بهترین حالت رسانه قدرتمندترین ابزار است که شما را قادر می سازد که به هر یک از ذینفعان خودتان برای بیان داستان دسترسی داشته باشید.

 

مسئول برنامه MBA دانشکده وارتون مطالعه موردی را انجام داده است که نشان می دهد چگونه روابط عمومی می تواند در مدیریت ادراک موفق باشد. کین برای بدست آوردن جایگاه بسیار مناسب از نظر تعداد طرفداران در برنامه های برترین های MBA در نشریه بیزینس ویکس، در دانشکده کمیته ای را در سال 1980 تاسیس کرد که تغییراتی را در برنامه های درسی به وجود آورند. پس از تحقیقات زیاد، کمیته چهار حوزه را کشف کرد که نه تنها برای ذینفعان بلکه برای سایر برنامه های آموزشی MBA نیز مهم بودند.

 

این حوزه ها عبارتند از: جهانی شدن، رهبری، یکپارچه سازی عملکردی و نفوذ تکنولوژی. برنامه های آموزشی جدید که توسط وارتون ارائه شد توسط همه نشریات کسب و کار در ایالات متحده در 18 ماه بعد پوشش خبری داده شد و در نشریه بیزینس ویک رتبه اول را دریافت کرد. در پشت صحنه، چندین عنصر در برنامه جدید آموزشی نا موفق بودند و دانشکده مجبور به اصلاح آنها شد.


با این وجود، وارتون رتبه خودش را تا اوایل دهه 1990 حفظ کرد. آیا این را انجام داده اید؟ این کار باعث شد که درک بهتری از دانشکده بدست آید و در جایگاه خودش یک موفقیت به شمار می رفت.


2. روایت کارفرمای خودتان را ایجاد کنید.

 

هیچ کس در داستانسرایی بهتر از شما نیست. در جامعه اشباع از پیام، مهم است که مطمئن شوید روایت کارفرمای شما به دقت ایجاد شده است و ذینفعان از شما درخواست تجدید نظر در آن را نکنند بلکه برای آنها به یادماندنی به جا و جالب باشد. یک روایت کارفرمای موفق باید به چند سوال بنیادین پاسخ دهد: زمینه داستان شما چیست؟ با چه چالش هایی روبروست؟ چه ریسکی وجود دارد؟ چه هزینه ای باید پرداخت شود؟ و نهایتا اینکه چه وعده ای برای آینده می دهید؟


افزودن عناصر انسانی به داستان به آن کمک می کند که داستان شما از رقبایتان جدا شود. از اینکه درباره خطاهایتان صحبت می کنید نترسید و درس هایی که از آن می آموزید را بیان کنید. موفق ترین کارآفرینان اشتباهاتی انجام داده اند و از آن درس گرفته اند و این چیزی است که آنها را از سایرین منفک می کند.


3. بر تملک رسانه ای تمرکز کنید.


یکی از بزرگترین چالش ها در جهان دیجیتال امروز تصمیمگیری در باره محل نقل داستان شماست. چهار حوزه رسانه ای وجود دارند که عبارتند از: سنتی (چاپ و پخش)، هیبرید (نسخه های آنلاین رسانه های متفاوت سنتی و رسانه هایی که در فضای دیجیتال متولد شده اند.)، اجتماعی (نظیر فیسبوک، توییتر و غیره.) و آنچه مالک آن هستید (وبسایت شرکت و نرم افزارهای کاربردی آن).


در حالیکه این حوزه ها اهمیت حیاتی دارند، اگر یک حوزه وجود داشته باشد که بخواهم به کارآفرینان آن را توصیه کنم، آن رسانه هایی هستند که شما مالک آن هستید. در دنیای دیجیتال امروز، وبسایت شما نخستین کانالی است که ذینفعان به آن مراجعه می کنند و عموما وقتی در مورد شما در گوگل جستجو می کنند در جایگاه اول قرار می گیرد. رسانه ای که تملک آن از آن شماست به شما کمک می کند که روابط پایداری را با مشتریان فعلی و بالقوه برقرار کنید و راهی موثر و کم هزینه برای سخن گفتن با مخاطبان هدف شما می باشد.


4. استفاده از رسانه های اجتماعی اما استفاده عاقلانه.


رسانه های اجتماعی بستری عالی را برای کارآفرینان و رهبران کسب و کار ارائه می دهد تا پیام خودشان را به دامنه عمومی بدهند و با مخاطبان هدف خود تعامل کنند. کاربران موفق در رسانه های اجتماعی همیشه مطمئن هستند که یادداشت هایشان مرتبط با مخاطبان آنهاست و هرگز یک گزارش مطبوعاتی را به راحتی منتشر نمی کنند بلکه زمانی را می گذارند تا محتوای خودشان را برای مخاطبان خاصی بهینه سازی کنند.

 

دوما، مطمئن می شوند که چه یادداشتی دارای ارزش خبری است. هیچ کس واقعا علاقه ندارد که مجموعه ای از اطلاعات در هم و بی ربط را بخواند. لذا سعی کنید برداشت خودتان را از خبر ارائه دهید ویا تماس مستقیمی با خبرنگاری که ممکن است به داستان شما علاقه داشته باشد بگیرید. در نهایت و مهمتر از همه اینکه پیش از تایپ کردن فکر کنید.


5. برای بحران آماده باشید.


آنون می گوید: «اعتماد چیزی است که برای آن زمان طولانی را صرف می کنید اما ناگهان می تواند از دست برود.»


مهم نیست که کسب و کارتان تا چه اندازه موفق بوده است، اما این بسیار مهم است که آموزشی برای آمادگی پیش از بحران ارائه دهید. تعدادی را در کنار هم جمع کنید و زمانی را برای آمادگی بحران اختصاص دهید. صبر نکنیت که بحران به وقوع بپیوندد. طراحی یک برنامه ارتباطات موثر بحران برای عمل انجام دهید این کار می تواند آموزش بحران را بر اساس تحقیق شامل شود. از بازیگران سناریو استفاده کنید. مدیریت مسائل جاری و آموزش برای ایجاد فرآیندهای ساختارمند و استراتژی های ارتباطات برای تعامل با مضامین انتقادی و بحران ها بسیار مهم است.


به بیان دیگر برای همه احتمالات ممکن پیش از وقوع آماده شوید.

 


منبع: http://www.entrepreneurmiddleeast.com/
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد