درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 11:48   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11676صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 4 تیر 1393 - 11:10
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها:
تخصصی شدن و یکپارچه سازی راهبرد در روابط عمومی‌ها ضروری است
جنتی: باید در دولت به روابط عمومی دستگاههای اجرایی توجه کرد و سیاست گذاری واحدی را در سطح کلان برای آنها به وجود آورد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاههای اجرایی ضمن یکپارچگی در راهبردها باید تخصصی نیز باشند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست شورای هماهنگی روسای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاههای اجرایی با بیان این مطلب تصریح کرد: باید در دولت به روابط عمومی تخصصی به طور واقعی توجه کرد و سیاست گذاری واحدی را در سطح کلان برای آنها به وجود آورد تا از انجام کارهای سلیقه ای و انفرادی جلوگیری شود.

وی به حجم زیاد هجمه های رسانه ای علیه دولت اشاره کرد و افزود: روابط عمومی ها در خنثی سازی و مقابله با این هجمه ها نقش موثر و تاثیرگذاری دارند.

برقراری پیوند اجتماعی؛ نقش روابط عمومی ها
جنتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش و هدف روابط عمومی ها اظهار داشت: هدف اصلی فعالیت روابط عمومی ها، برقراری پیوند اجتماعی است به این معنا که روابط عمومی ها باید سازوکارهایی را برای تاثیر متقابل دولت و جامعه، بر فرایندهای اجتماعی و سیاسی و مدیریتی ایجاد کنند.

وی در این خصوص گفت: روابط عمومی، دروازه ارتباط دولت و جامعه است لذا ارتباط با جامعه هم باید هدفمند و هم باید از طریق سازوکارهایی باشد که در نهایت به تقویت مردم سالاری بیانجامد و در این راه، ارتباط تعریف شده و هدفمند با نهادهای مدنی و تشکل های صنفی، بسیار اهمیت پیدا می کند.

ارتباط موثر با تشکل های صنفی و نهادهای مدنی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد بسترهای مناسب برای گفت و گوی هم افزا را استراتژی دستیابی به این هدف برشمرد و افزود: این گفت و گو شکل نمی گیرد مگر آن که سازوکارهای آن از طریق ارتباط موثر با تشکل های صنفی و نهادهای مدنی برای حضور در ساخت نظام مشورتی و مدیریتی دولت از طریق روابط عمومی ها ایجاد شود.
جنتی با اشاره به وظیفه سنگین روابط عمومی ها در دولت، تاکید کرد: وظیفه روابط عمومی در دولت تنها به اطلاع رسانی ختم نمی شود و تقلیل وظایف روابط عمومی ها به اطلاع رسانی، باعث تضعیف ارتباط دولت با جامعه می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در عین حال، روابط عمومی ها نباید فقط به حوزه ی اجرا بیندیشند، بلکه باید ایده پرداز و سیاستگذار باشند و حوزه اجرا را به نهادهای مدنی، بخش خصوصی و تشکل های صنفی واگذار کنند.

ارتباط روابط عمومی ها با گروه های مرجع
وی تاکید کرد: روابط عمومی ها باید با گروه های مرجع در حوزه های مختلف، مذهبی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ارتباط موثر برقرار کنند و این ارتباط باید در جهت تحقق برنامه های دولت و رفع موانع اجتماعی از مقابل دولت باشد.

جنتی گفت: اگر به چنین نکاتی توجه شود،‌ قطعا در عین آن که باعث هم افزایی دانش می شویم، ‌می توانیم امیدوار باشیم که روابط عمومی، نقش خود را در بالندگی فرهنگی نیز در سطح جامعه ایفا کرده است. اما برای این که چنین نقشی از نظر عملی و به طور واقعی به منصه ظهور برسد، نیاز است تا در روابط عمومی دستگاههای اجرایی، یکپارچگی در راهبردها و همچنین اجرا اتفاق بیفتد.

ضرورت ایجاد انجمن‌های تخصصی خبرنگاران
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست با اشاره به شمول قانون مطبوعات بر سایتهای خبری و خبرگزاریها تصریح کرد: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص مطبوعات، شفاف سازی حداکثری امور است که به خبرگزاری ها و سایت های خبری نیز مربوط می شود.

حسین انتظامی ضمن تاکید بر ایجاد انجمن های تخصصی خبرنگاران در حوزه های مختلف گفت: دستگاههای اجرایی باید بسترهای تشکیل انجمن های تخصصی خبرنگاران حوزه مربوط به خود را فراهم کنند تا خبرنگاران رابط هر رسانه در آن انجمن عضو و جلسات مستمری را با رئیس دستگاه برگزار کنند.

وی تاکید کرد: با نهادسازی دولتی برای انجمن های تخصصی خبرنگاران حوزه های مختلف مخالفیم اما باید بسترهای مناسب برای شکل گیری انجمن های تخصصی خبرنگاران را فراهم ساخت.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای آشنایی خبرنگاران با حوزه فعالیت خود، ارتقاء دانش خبرنگاران و درک مشترک از موضوعات و ایجاد ادبیات درست هر حوزه تخصصی، کمک بزرگی به حل مشکلات ارتباط دستگاه ها با خبرنگاران می کند ضمن آن که باید با توجه به تفکیک حوزه های خبری و به رسمیت شناختن فعالیت های تخصصی خبرنگاران،‌ اعتماد آن ها را در انتقال درست اخبار به دست آورد.

رویکرد اجتماعی و اقناع پذیری دربرنامه های دولت
در ادامه این نشست دبیر شورای اطلاع رسانی دولت به نقش روابط عمومی دستگاههای اجرایی در مقابله با هجمه های رسانه ای علیه دولت تصریح کرد: روابط عمومی ها باید به تخریبها و هجمه ها واکنش سریع نشان داده و نسبت به تنویر افکار عمومی اقدام کنند.

علیرضا معزی از روابط عمومی ها خواست به عنوان بازوهای اطلاع رسانی دولت مواجهه فعال و روشنگرانه ای با هجمه ها و انتقادات داشته باشند.

همچنین تاکید کرد: حجم تخریبها علیه دولت تدبیر و امید بسیار زیاد است و اگر به آنها پاسخ داده نشود افکار عمومی قضاوت درستی نخواهد داشت لذا ضروری است روابط عمومی دستگاهها به عنوان بازوهای اطلاع رسانی دولت در این امر فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی با توجه به نزدیکی هفته دولت از روسای مراکز روابط عمومی دستگاههای اجرایی خواست تا برنامه های پیشنهادی دستگاه متبوع خود را با رویکرد اجتماعی و سیاست اقناع پذیری تدوین کرده و برای جمع بندی نهایی و ابلاغ، به دبیرخانه شورای اطلاع دولت ارسال کنند.

در این جلسه همچنین تعدادی از پیشنهادهای روسای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه‌های اجرایی مورد بحث و بررسی قرارگرفت
.

 

منبع: برنا

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد