درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 - 10:29   

رونمایی از کتاب "مدیریت اطلاعات در روابط‌عمومی"

  رونمایی از کتاب "مدیریت اطلاعات در روابط‌عمومی"


ادامه ادامه مطلب یک

افزایش انتظارات از روابط عمومی با توجه به گسترش بحران های زیست محیطی

  افزایش انتظارات از روابط عمومی با توجه به گسترش بحران های زیست محیطی


ادامه ادامه مطلب دو

عضو شورای اطلاع رسانی دولت: جایگاه روابط‌عمومی‌ها ارتقا یابد

  عضو شورای اطلاع رسانی دولت: جایگاه روابط‌عمومی‌ها ارتقا یابد


ادامه ادامه مطلب سه

ظلم نابخشودنی در حق روابط‌عمومی‌ها

  ظلم نابخشودنی در حق روابط‌عمومی‌ها


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی و دو رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی
  انتشار گزارش «سنجش دیدگاه کارکنان روابط‌عمومی در خصوص ادغام اداره کل حوزه ریاست و اداره کل روابط‌عمومی»
  نتایج یک نظرسنجی جدید: مهم‌ترین پیامد تقلیل و تنزل جایگاه روابط‌عمومی‌ها در سازمان‌ها، آسیب‌دیدن اعتماد عمومی است
  نایب رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: جشن ملی روابط‌عمومی تحقق رویایی شیرین بود
  گردهمایی روسای ادارات اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سراسر کشور
  روابط عمومی، نقطه تماس محوری مشتری و سازمان در عصر نوین
  انجمن متخصصان روابط‌عمومی در جهت اعتلای روابط‌عمومی‌ یک بسته پیشنهادی ارائه کرد
  ضرورت راه‌اندازی کتابخانه تخصصی روابط‌عمومی در ادارات روابط‌عمومی
  مرگ ۴ پایه حیات ارتباطات
  چالش‌های بنیادین سه‌گانه‌ی روابط‌عمومی در ایران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11659صفحه نخست » جهان روابط عمومیسه شنبه، 3 تیر 1393 - 21:10
اندیشمندان روابط عمومی و ارتباطات: اسکات کاتلیپ
اسکات کاتلیپ مسوول روزنامه نگاری و ارتباطات جمعی در UGA از پیشگامان تدریس روابط عمومی بود و از سال 1976 تا 1983، رییس دانشکده روزنامه نگاری و ارتباطات جمعی در دانشگاه Grady College بود. وی در 18 آگوست در شهر مدیسون در ایالت ویسکانسین درگذشت. وی به سرطان مبتلا شده بود.
  

اندیشمندان روابط عمومی و ارتباطات: اسکات کاتلیپ

 


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اسکات کاتلیپ مسوول روزنامه نگاری و ارتباطات جمعی در UGA از پیشگامان تدریس روابط عمومی بود و از سال 1976 تا 1983، رییس دانشکده روزنامه نگاری و ارتباطات جمعی در دانشگاه Grady College بود.

 

 وی در 18 آگوست در شهر مدیسون در ایالت ویسکانسین درگذشت. وی به سرطان مبتلا شده بود.


وی مسوول پرفروش ترین کتاب های روابط عمومی در تاریخ می باشد. همچنین به عنوان یکی از پیشگامان ارئه درس روابط عمومی به عنوان یک رشته دانشگاهی شناخته شده است. یکی از مجله های معتبر، او را یکی از چهره های معتبر روابط عمومی در قرن 20 معرفی کردند.


او به عنوان استاد ناظر در سال 1975 ژانویه به Grady Gollege‌ آمد و در ژوئن همان سال رییس دانشکده شد.


بعد از کناره گیری از این مقام در سال 1983، تا سال 1985، که باز نشسته شد به عنوان استاد دانشگاه و مدرس روابط عمومی فعالیت کرد. سال های آخر عمرش را در مدیسون سپری می کرد. قبل از اینکه به UGA بیاید، 29 سال را در هیات علمی دانشگاه ویسکانسین در رشته ارتاطات جمعی و روزنامه نگاری گذراند و همان جا بود که رشته روابط عمومی را بنیان گذاشت.


او دستیارAllen H.Center در چاپ کتاب «روابط عمومی موثر» در سال 1952 بود که 7 بار تجدید چاپ شد ویکی از بهترین کتاب ها در این زمینه است. در سال 1997 کتاب او به نام «قدرت نامرئی» اولین داستان تاریخی روابط عمومی در آمریکاست که آغاز این حرفه تا 1960، چاپ شد.


 PR Week، روزنامه روابط عمومی در سایه تحقیقات و مطالعات فراوان از او به عنوان کسی یاد برد که شیوه های آموزشی را برای نسل آینده مدرسین به یادگار گذاشته است.


Bill Adam_ رییس دانشگاه فلوریدا:
به نظر من، اسکات حلقه بین روابط عمومی سنتی و روزمره بود. او نقش به سزایی در رشد و تکامل این علم داشت و مرگ او مطمئنا پایان یک دوره مهم در تاریخ روابط عمومی است.


Bettsy Plank _ دانشگاه شیکاگو:
او یک اسطوره در روابط عمومی است. او سختکوش و مخالف فعالیت های تئوریک بود. او ما را وارد عرصه روابط عمومی رقابتی کرد و به نظر من این کار او مهمترین و ماندگار ترین ارثیه اوست.


James E.Grunig_ رییس دانشگاه ارتباطات دانشگاه مریلند:
او بنیانگذار آموزش روابط عمومی بود. او روابط عمومی را فراتر از یک زیر مجموعه رشته روزنانه نگاری ارتقا داد. او در کتاب «روابط عمومی موثر» دانش تحقیقاتی و نظم مدیریت را با هم ترکیب کرده است.


یک خاطر: از Glen M.Broom ‌درباره اسکات کاتلیپ
وقتی که اسکات برای تصدی پست مدیریت به دانشگاه جورجیا آمد، من دارای مقام مسوول روابط عمومی در دانشگاه ویکسانسین بودم. وقتی که شنیدم که مردم می گویند من جای اسکات را گرفته ام، من به آنها توضیح دادم که من فقط از او پیروی کرده ام و هیچ کس نمی تواند جای او را بگیرد.

 

اسکات در سال 1983 را به سن دیگو آمد تا ششمین چاپ کتاب «روابط عمومی موثر» را مدیریت کند که اولین تجربه من در همکاری و دستیاری با او بود. او سه روز را در خانه ما ماند. در حالی که چاپ پنجم کتاب را مرور می کردیم من از این که او چقدر به جزییات وارد است شگفت زده شدم. بیشتر بخش های کتاب، تجربه های دست اول او در آموزس و کار بودند و او توضیح می داد و چرا وچگونه مثلا این بخش باید تغییر پیدا کند. وقتی به روز آوری هال برایس چاپ ششم انجام شد به جز یک بخش، که مورد علاقه او بود، بخش تاریخچه؛ او می گفت این بخش گذر زمان را چشیده است.


رویای اسکات، بر پایه تاریخی بنا شده بود که او آن را در کتابش شناسانده بود. به نظر او روابط عمومی یعنی مسوولیت پذیری اجتماعی و نه صرفا چیزی در خدمت روزنامه نگاری و تجارت و علت علاقه او به بخش تاریخچه روابط عمومی، شناساندن سیر تکامل و شکل گیری روابط عمومی بود. او هم اکنون خود به بخش تاریخچه رواط عمومی تبدیل شده است.


 

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
م یم یارمحمد توسکی
| 1393/4/11 - 13:07 |     0     0     |
سلام
از اطلاعات موجود در سایت خیلی بهرهمند و لذت میبرم
موفق باشید
استادیار جامعه شناسی


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گزارش برگزاری نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی»


  دولت سیزدهم نقش روابط‌عمومی‌ها را جدی بگیرد!


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی باشگاه چوکا


  مراسم معارفه سرپرست مدیریت روابط‌عمومی و سرپرست مدیریت تجاری سازی و توسعه بازار بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد


  انجمن متخصصان روابط‌عمومی در جهت اعتلای روابط‌عمومی‌ یک بسته پیشنهادی ارائه کرد


  چالش‌های بنیادین سه‌گانه‌ی روابط‌عمومی در ایران


  روابط‌عمومی،کرامت انسانی و همدلی اجتماعی


  ضرورت راه‌اندازی کتابخانه تخصصی روابط‌عمومی در ادارات روابط‌عمومی


  رونمایی از کتاب "مدیریت اطلاعات در روابط‌عمومی"


  نتایج یک نظرسنجی جدید: مهم‌ترین پیامد تقلیل و تنزل جایگاه روابط‌عمومی‌ها در سازمان‌ها، آسیب‌دیدن اعتماد عمومی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی»