درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 7 بهمن 1400 - 07:46   

انتصاب مدیر ارتباطات سایپا

  انتصاب مدیر ارتباطات سایپا


ادامه ادامه مطلب یک

واتس‌اپ ابزارهای ترسیمی را برای تصاویر و ویدئوها ارائه می کند

  واتس‌اپ ابزارهای ترسیمی را برای تصاویر و ویدئوها ارائه می کند


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان آثار جشنواره مردم‌داری ایران

  فراخوان آثار جشنواره مردم‌داری ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در سال 2022
  جنبش متاورس
  دیدار رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی با مدیرکل روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط زیست
  4 نکته در برنامه ریزی روابط عمومی کسب و کار
  جلسه مدیران روابط عمومی مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد
  چگونه می‌توان به‌رغم اختلاف زیاد، گفتگو کرد؟
  تاکید معاون استاندار لرستان بر لزوم تقویت روابط‌عمومی‌ها
  مدیرکل دفتر ارتباطات وزارت صمت: قصد داریم روابط عمومی مردم باشیم
  دکتر للـه‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران: آماده توسعه همکاری‌های متقابل با دانشگاه علوم پزشکی ایران هستیم
  وزیر علوم: ما این مسئله را پیگیری کردیم که روابط عمومی به وضعیت خود بازگردد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11609صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 1 تیر 1393 - 21:32
روابط عمومی و تحقق یک مفهوم ملی
علی مصریان مدیر ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو - گزاره نخست: اگر فهرستی از وظایف روابط عمومی را فراهم آوریم شاید اصلی‌ترین آنها اطلاع رسانی، تبلیغ و ترغیب، مشارکت جویی، همگرایی و بهینه‌سازی امور باشد. در چنین تعریفی تفاوت نمی‌کند که روابط عمومی متعلق به چه نهاد،‌سازمان، اداره یا شرکتی است. مهم این است که در ایفای وظایف خود به نحوی عمل کند که اهداف غایی تعریف شده برای این مجموعه وظایف تحصیل شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  گزاره نخست: اگر فهرستی از وظایف روابط عمومی را فراهم آوریم شاید اصلی‌ترین آنها اطلاع رسانی، تبلیغ و ترغیب، مشارکت جویی، همگرایی و بهینه‌سازی امور باشد. در چنین تعریفی تفاوت نمی‌کند که روابط عمومی متعلق به چه نهاد،‌سازمان، اداره یا شرکتی است. مهم این است که در ایفای وظایف خود به نحوی عمل کند که اهداف غایی تعریف شده برای این مجموعه وظایف تحصیل شود.


گزاره دوم: مقام معظم رهبری سال 1393 را سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری فرمودند و این در قاموس نظام اسلامی ما بدین معناست که منطقا باید مجموعه عملکردی دستگاه‌های اجرایی و سیاستگذار با نگاهی استراتژیک به تامین چنین هدفی طراحی و تنظیم شود.


گزاره سوم: یافتن نقطه تلاقی میان یک موضوع محوری یا سیاستگذاری کلان است با یک مفهوم وظیفه‌مدار در یک نهاد، سازمان یا اداره و شرکت و پاسخ به این نکته که چگونه می‌توان در انجام وظایف سازمانی چنین مفهوم محوری را که قدر مسلم به عنوان خواست جمعی بدل شده است،‌گنجاند.


در نگاه اول شاید یافتن ارتباط میان وظیفه روابط عمومی با چنین مفهومی در حد فرهنگ‌سازی برای انتشار این شعار تلقی شود، یعنی یک روابط عمومی خوب را روابط عمومی‌ای‌بدانیم که در کنار فعالیت‌های ریز و درشتش یادش هست که امسال سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» است، و برای تزئین در و دیوار به این شعار هم برنامه و اهتمام دارد.


این نگاه نازل‌ترین نگاهی است که می‌توان به روابط عمومی داشت. زیرا موجب تقلیل نقش سازمانی نهادی به نام روابط عمومی و تعین وظایف آن تا حدی است که آن را مسئول نصب و الصاق تابلوهای تبلیغاتی می‌داند و این کوچک‌شمردن آن است. حال آنکه وقتی از روابط عمومی به عنوان یک علم یا هنر یاد می‌کنیم و سخن از روابط عمومی کارآمد و مدرن به میان می‌آوریم، برای آن نقشی مستقیم در تحقق یک امر مهم یا استراتژیک تعریف کرده‌ایم.


در چنین تقیدی نسبت به مفهوم روابط عمومی، این بخش خود سازمان دهنده مفهومی است که از آن به عنوان شعار سال یاد می‌شود. یعنی قرار است وظیفه روابط عمومی با توجه به آنچه در گزاره نخست آمده است در تحقق شعار سال، تعیین و سنجیده شود. در چنین تعریفی وظیفه روابط عمومی اطلاع رسانی، تبلیغ و ترغیب، مشارکت جویی، همگرایی و بهینه‌سازی امور برای تحقق شعار سال یعنی «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» است. مشارکت در چنین اقدام و مفهومی نیز نیازمند، تفکر، اندیشیدن و برنامه‌ریزی است. یعنی این موضوع باید به سوژه‌ای برای برنامه‌ریزی در روابط عمومی بدل شود تا بتوان از رهگذر آن به هر آنچه هدف تلقی می‌شود، دست یافت.


به عبارت دیگر، این برنامه‌ریزی باید در دو سطح یکی برای سازمان در ایفای وظیفه هدایتگرانه آن در تعالی سازمان و دیگری برای مخاطبان در ایفای وظیفه اقناعی آن صورت گیرد. در چنین نگاهی است که می‌توان مجموعه عملکرد روابط عمومی را در دو سوی آن یعنی سازمان و مخاطبان به ارزیابی و تماشا نشست.


به عبارت دیگر مخاطبان در ارتباط با چنین مفهومی زمانی قانع می‌شوند که دریابند در برنامه‌های سازمانی، برنامه و رویکردی به این منظور وجود داشته است. تاکید می‌شود که در چنین امری روابط عمومی برای ایفای نقش موثر و کارآمد مدیریتی خود نیازمند برنامه‌ریزی است زیرا برنامه‌ریزی اگر جوهره و ماهیت اصلی مباحث مدیریتی نباشد، پایه و اساس آن است و بدون آن دستاوردی تحصیل نخواهد شد.


به دیگر سخن برای صحنه‌گردانان و مدیران روابط عمومی کفایت نمی‌کند که در بند مسایل روزمره باشند بلکه باید موجبات هدایت سازمان به سوی تعالی را که امری حیاتی است، بخصوص در تحقق اهداف ویژه فراهم آورند. اگر چنین شد بی‌تردید مابقی امور در قالب‌مجموعه‌ای‌از فعالیت‌های‌ارتباطی‌تحت‌عناوین‌ارتباطات‌، امور فرهنگی‌و نمایشگاه‌ها، انتشارات‌قابل برنامه‌ریزی و انجام است.

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چطور برنامه ای را با روش های نوین برای برنامه ریزی رسانه های اجتماعی ایجاد کنیم؟


  4 نکته در برنامه ریزی روابط عمومی کسب و کار


  روابط‌عمومی‌ها‌ و نشانه‌های ضعف ساختاری


  وزیر علوم: ما این مسئله را پیگیری کردیم که روابط عمومی به وضعیت خود بازگردد


  450 دانشمند، شرکت‌های روابط‌عمومی و تبلیغاتی را متهم به انتشار اطلاعات نادرست می‌کنند


  چهار انتصاب در روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی


  تغییر ساختار سازمانی دانشگاه تهران؛ تنزل جایگاه روابط‌عمومی ادامه دارد


  جلسه مدیران روابط عمومی مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد


  دیدار رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی با مدیرکل روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط زیست


  مدیرکل دفتر ارتباطات وزارت صمت: قصد داریم روابط عمومی مردم باشیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود