درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 - 12:19   

برنامه‌های پیشنهادی انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت: روز ملی روابط‌عمومی

  برنامه‌های پیشنهادی انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت: روز ملی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

ثبت‌نام رایگان در نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی»  ادامه دارد

  ثبت‌نام رایگان در نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی» ادامه دارد


ادامه ادامه مطلب دو

نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی» به ایستگاه آخر نزدیک می‌شود/ ثبت‌نام رایگان ادامه دارد

  نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی» به ایستگاه آخر نزدیک می‌شود/ ثبت‌نام رایگان ادامه دارد


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان بیستمین دوره «جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران» منتشر شد

  فراخوان بیستمین دوره «جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران» منتشر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مردمداری از دیدگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی
  فعالیت روابط‌عمومی‌ها بر چه مداری می‌چرخد؟ ( ۲ از ۲ )
  روابط عمومی‌های برتر شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک معرفی می‌شوند
  نخستین نشست رسمی که با کارکنان روابط‌عمومی بمناسبت روز روابط‌عمومی
  قابلیت های حوزه روابط‌عمومی را دست کم نگیریم
  هیأت رئیسه شورای روابط‌ عمومی‌های کردستان انتخاب شدند
  پیام تبریک معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی بر محور مشارکت مداری و اطلاع مداری
  حکمرانی خوب، نمودار سینوسی مشارکت و نقش روابط‌عمومی‌ها
  استاندار قم: روابط عمومی‌ها مرکز ثقل احیای عدالت سازمانی هستند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11579صفحه نخست » جهان روابط عمومیچهارشنبه، 31 فروردین 1401 - 12:01
در برنامه ریزی طرح ها، کارنمایشی انجام ندهید
نویسنده: آرتور سالمون مترجم: سحر بشارتی راد - چند سال پیش، موقعیت تدریس روابط عمومی را در چندین دانشگاه به دست آوردم، بنابراین چند کتاب آموزش روابط عمومی خریدم. آنها را غیر واقعی، عاری از خلاقیت و همچنین فاقد تفکرات خلاقانه یافتم. همه چیز از یک سناریوی غیرخلاقانه مرحله به مرحله پیروی کرده بود. جای تعجب نیست که هیچ اشاره ای به اینکه چگونه کار نمایشی می تواند توجه رسانه ها را به مخاطبان جلب نمایید در آنها نیافتم.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| چند سال پیش، موقعیت تدریس روابط عمومی را در چندین دانشگاه به دست آوردم، بنابراین چند کتاب آموزش روابط عمومی خریدم. آنها را غیر واقعی، عاری از خلاقیت و همچنین فاقد تفکرات خلاقانه یافتم. همه چیز از یک سناریوی غیرخلاقانه مرحله به مرحله پیروی کرده بود. جای تعجب نیست که هیچ اشاره ای به اینکه چگونه کار نمایشی می تواند توجه رسانه ها را به مخاطبان جلب نمایید در آنها نیافتم.


تا پیش از تصدی ام در برسون مارستلر، در زمان تصدی ام و پس از آن کار نمایشی همواره بخشی از مجموعه ای روابط عمومی من بوده است.


البته، در هنگام کار در شرکت های بین المللی معتبر برجسته، پیشنهاد کار نمایشی به عنوان بخشی از برنامه، به احتمال زیاد برنامه نهایی را قطع نمی کند، مگر آنکه شما از پشتیبانی همه جانبه ارباب رجوع خود برخوردار باشید که به شما اجازه نظارت کیفی بر مشتری های دائمی که با آنها هم کاری می کنید را می دهند.


با این وجود، اگرچه کار نمایشی احتمالا بار دیگر از پیشنهادات برنامه شما حذف خواهد شد، اما توصیه ام به کاربران جدید این است که از آنها در طراحی برنامه های خود استفاده کنند. زیرا بیانگر تفکر خلاق خواهد بود و احتمالاً نظر مدیریت را به خود جلب می کند.


یکی از دلایلی که همواره به آدم هایی که می خواهند وارد حرفه ما شوند توصیه می کنم در ابتدا پستی در شرکت های کوچک یا متوسط پیدا کنند آن است که به احتمال زیاد این شرکت ها به شما فوراً مجال تفکرات خلاقانه را می دهند و تمایل بیشتری برای پذیرش کارهای نمایشی حساب شده دارند. خلق کارهای نمایشی منجر به گسترش تفکرات شما را در روش های مختلف جلب توجه رسانه برای صاحبان کار می شود که شما را در طول زندگی حرفه ای تان یاری می دهد و برای ارباب رجوع های خاص آنها می بایست جزئی از برنامه باشند.


در ذیل قوانینی برای استفاده از کار نمایشی در برنامه شما آمده است:


1- اطمینان حاصل نمایید که کار نمایشی تنها یکی از اجزای برنامه چند وجهی ست.


2- اطمینان حاصل نمایید که کار نمایشی اهداف ارباب رجوع های تان را تسریع می کند.


3- کار نمایشی می بایست ماهرانه ساخته شود، در این صورت می تواند به عنوان جزئی مستقل از برنامه عمل کند.


4- اطمینان حاصل نمایید که کار نمایشی غیرطبیعی و مصنوعی نیست و متناسب مشتری است.


5- اطمینان حاصل نمایید که کار نمایشی اصیل است.


6- اطمینان حاصل نمایید که کار نمایشی خوب است.


7- کارهای نمایشی نامعقول و بی معنی نیستند، آنها باید به شکل رویداد های خبری فوری ماهرانه ساخته شوند.


8- قبل از اجرای کار نمایشی آن را مرور کنید.


9- ارائه کار نمایشی احتمالا برای ارباب رجوع شما مسئله جدیدی خواهد بود؛ با ارائه مثال هایی از کارهای نمایشی که در گذشته برای شرکت های بزرگ، شهرت به ارمغان آورده است، صاحبین کار خود را آگاه کنید.


10- برای ارباب رجوع خود یک خلاصه مرحله به مرحله از کار نمایشی که پیشنهاد می دهید فراهم آورید.


11- از کار نمایشی فیلم و عکس تهیه کنید، بنابراین می توانید از آنها در جلسات درون سازمانی، نشریات درون سازمانی و مجلات تجاری استفاده کنید.


12- اگر کار نمایشی در فضای باز اجرا می شود، در یک روز بارانی آن را فاکتور بگیرید خصوصاً زمانی که شما از یک ویژگی برجسته به عنوان بخشی از کار نمایشی تان استفاده کنید حائز اهمیت خواهد بود.


13- اگر کار نمایشی جزئی از برنامه ملی باشد آن را به گونه ای بسازید که بتوان در چند شهر به نمایش در آورد.


14- همان گونه که در کنفرانس خبری معمول است، یک روز قبل از کار نمایشی و صبح همان روز با رسانه ها تماس بگیرید.


15- عکاسی را استخدام کنید که می داند چگونه عکس های خبری بگیرد و می تواند بلافاصله پس از کار نمایشی آنها را به خروجی های خبری ارائه نماید. این بدین معنی است که گزارشگری با عکاس همکاری می کند و شرح عکس را بلافاصله می نویسد. اما معمولاً بهتر آن است که اجازه دهید عکاس علاقه مند به خبر در انتخاب عکس هایی که قرار است استفاده شود، راهنمایی تان کند، مگر آنکه گزارشگر تجربه عکاسی خبری را هم داشته باشد.


16- رسیدگی به اطلاعات مشروح و مبسوط رسانه ها در مورد ارباب رجوع را تعمیم دهید.


این روزها، در حالی که بسیاری از اقدامات روابط عمومی مشابه اند، یک کار نمایشی خوب می تواند ارباب رجوع شما را از بقیه متمایز کند و توجه رسانه ها را به خود جلب نماید. اساساً در حرفه شما، همچنین می تواند منجر به تمایز شما در مدیریت مرحله به مرحله متصدی امور مشتریان گردد.


منبع : http://www.prnewsonline.com
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنگار تقویم به 27 اردیبهشت می رسد


  نقش فعالان روابط عمومی در تحقق اقتصاد دانش بنیان


  روابط‌عمومی‌ راهی به سمت ارتباطات موثر


  نخستین «جشن ملی روابط عمومی» برگزار می‌شود


  انتصاب رئیس اداره روابط‌عمومی‌ بانک کارآفرین


  استقلال؛ اصلی مهم در روابط‌ عمومی سازمان‌ها


  انتصاب مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل ایران‌خودرو


  روابط عمومی‌ها کارکردهای اثرگذار خود را به جامعه ارائه کنند


  انتصاب سرپرست جدید مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت


  انتصاب معاون و مدیران حوزه بازاریابی بیمه کوثر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی»